Metoda projektów: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 77: Linia 77:
  
 
==Biologia, przyroda==
 
==Biologia, przyroda==
 +
 +
*[https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/bitstream/handle/item/149439/florek_metoda_projektow_badawczych_w_nauczaniu_przyrody_w_lo_2013.pdf?sequence=1&isAllowed=y Metoda projektów badawczych w nauczaniu przyrody w LO / Anna Florek. ] Celem artykułu jest przybliżenie czytelnikom pewnej modyfikacji pracy z wykorzystaniem metody projektu.''
  
 
*[https://www.profesor.pl/publikacja,5159,Artykuly,Nauczanie-metoda-projektu-przyroda Nauczanie metodą projektu - przyroda / Barbara Garyga. ] ''Wyjaśniono etapy pracy nad projektem.''
 
*[https://www.profesor.pl/publikacja,5159,Artykuly,Nauczanie-metoda-projektu-przyroda Nauczanie metodą projektu - przyroda / Barbara Garyga. ] ''Wyjaśniono etapy pracy nad projektem.''

Wersja z 14:51, 27 lut 2020

O metodzie projektów

  • Metoda projektu / Magda Babiuch Definicja metody projektu, etapy i przykład projektu. Publikacja zamieszczona na portalu Edux.pl - Twój portal edukacyjny.
  • Metoda projektu / Aleksandra Szaniec Omówienie metody projektu, wykorzystanie projektu w nauczaniu matematyki. Zawiera projekt zrealizowany w klasach drugich gimnazjum pod nazwą "PAŁACOWE POSADZKI".

Metoda projektów na poszczególnych etapach kształcenia

Wychowanie przedszkolne

Szkoła podstawowa

Klasy I-III

  • Uczenie metodą projektów / Alina Szatkowska. Publikacja charakteryzuje rodzaje projektów, modele kształtowania umiejętności uczniów, planowanie czynności uczniów, etapy zajęć, ocenianie i ewaluację. Omówiono też metodę projektu na poziomie kształcenia zintegrowanego - Story Lines. Publikacja została wzbogacona o własne pomysły na lekcje w klasach młodszych prowadzone metodą - Story Lines.

Klasy IV-VIII

Szkoły ponadpodstawowe

Metoda projektów w nauczaniu poszczególnych przedmiotów

Biologia, przyroda

Chemia

Fizyka

Geografia


Historia

Informatyka

  • Metoda projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.


Język polski

  • "Dzień seniora" - metoda projektu / Renata Pawelska, Grażyna Miry, Halina Sadok. Scenariusz projektu zawiera cele, pytania badawcze, szczegółowe zadania dla uczniów.Szkoła podstawowa. Język polski: poznawanie utworów związanych z Dniem Babci i Dziadka, wybór uczniów do części artystycznej i przydział ról, wygłaszanie tekstów z pamięci, mimika, gesty i ruch sceniczny, redagowanie treści zaproszenia oraz życzeń, opisu postaci babci lub dziadka.
  • Metoda Projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.


Języki obce


Lekcje wychowawcze


Matematyka

  • Metoda projektu / Aleksandra Szaniec. Zastosowanie metody projektu w nauczaniu matematyki w gimnazjum. "PAŁACOWE POSADZKI" - projekt zrealizowany w klasach drugich gimnazjalnych. Opisano cele oraz etapy realizacji projektu.
  • Metoda projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.


Muzyka


Plastyka


Przedmioty zawodowe


Edukacja czytelnicza i medialna

  • Metoda Projektu / Maria Mróz Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.


Edukacja ekologiczna


Edukacja międzykulturowa


Edukacja prozdrowotna

  • Projekt edukacji zdrowotnej "Na zdrowie" dla klas I-III / Katarzyna Pielużek. Tematy zajęć ukierunkowane są na kształtowanie właściwej postawy ciała, racjonalne odżywianie, przestrzeganie zasad higieny osobistej, profilaktykę zdrowia, pierwszą pomoc, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych, bezpieczeństwo w kontaktach z obcymi, jak również zapoznanie dzieci z rodzajami uzależnień i konsekwencjami stosowania różnych używek.


Edukacja regionalna


Multimedia




Dostępność sprawdzono: 24 lutego 2020 r.