Metoda projektów: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 101: Linia 101:
 
*[http://www.profesor.pl/publikacja,1142,Artykuly,Metoda-projektu-na-lekcjach-techniki-historii-godz-wychowawczej-w-kl-VI-gra-dydaktyczna-Polska-w-Okresie-Powstan-Narodowych-w-XIX-w Metoda projektu na lekcjach techniki, historii, godz. wychowawczej w kl. VI (gra dydaktyczna - Polska w Okresie Powstań Narodowych w XIX w." / Damian Łęszczak. ] ''Szkoła podstawowa. ''
 
*[http://www.profesor.pl/publikacja,1142,Artykuly,Metoda-projektu-na-lekcjach-techniki-historii-godz-wychowawczej-w-kl-VI-gra-dydaktyczna-Polska-w-Okresie-Powstan-Narodowych-w-XIX-w Metoda projektu na lekcjach techniki, historii, godz. wychowawczej w kl. VI (gra dydaktyczna - Polska w Okresie Powstań Narodowych w XIX w." / Damian Łęszczak. ] ''Szkoła podstawowa. ''
  
     
 
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-769-rozwoj-stosunkow-lennych-w-europie-konspekt.php Rozwój stosunków lennych w Europie - konspekt lekcji : scenariusz projektu międzyprzedmiotowego realizowanego na zajęciach fakultatywnych – humanistycznych w kl. III szkoły ponadgimnazjalnej / Dorota Krzeska.] ''Opisano cele, fazy realizacji, zadania do wykonania oraz tok lekcji na której przedstawiono materiał.''
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-769-rozwoj-stosunkow-lennych-w-europie-konspekt.php Rozwój stosunków lennych w Europie - konspekt lekcji : scenariusz projektu międzyprzedmiotowego realizowanego na zajęciach fakultatywnych – humanistycznych w kl. III szkoły ponadgimnazjalnej / Dorota Krzeska.] ''Opisano cele, fazy realizacji, zadania do wykonania oraz tok lekcji na której przedstawiono materiał.''
  
Linia 110: Linia 109:
  
 
*[http://static.scholaris.pl/main-file/881/cudze_chwalicie_swego_nie_znacie_54475.pps Cudze chwalicie, swego nie znacie - projekt witryny internetowej / Beata Sanakiewicz. ] ''Zawiera slajdy w formacie PPS. Pokaz wprowadza uczniów w metodę projektów poprzez zaprezentowanie kolejnych etapów pracy na projektem. Informatyka. Gimnazjum. ''
 
*[http://static.scholaris.pl/main-file/881/cudze_chwalicie_swego_nie_znacie_54475.pps Cudze chwalicie, swego nie znacie - projekt witryny internetowej / Beata Sanakiewicz. ] ''Zawiera slajdy w formacie PPS. Pokaz wprowadza uczniów w metodę projektów poprzez zaprezentowanie kolejnych etapów pracy na projektem. Informatyka. Gimnazjum. ''
 
*[https://www.projektzklasa.pl/dokumenty/metoda-projektow/Komputery-Projekt_z_informatyki4.pdf Komputery w pracy / Agnieszka Wołenkiewicz-Rekucka.  ] '' Projekt edukacyjny dla uczniów klas 4 szkoły podstawowej . Jego celem jest  ukazanie roli kompetencji informatycznych oraz urządzeń cyfrowych w wykonywaniu różnych zawodów. ''
 
  
 
*[http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU2653 Metoda projektu / Maria Mróz.] ''Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.''
 
*[http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU2653 Metoda projektu / Maria Mróz.] ''Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.''
Linia 135: Linia 132:
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-41065-projekt-edukacyjny-zaczarowany-olowek.php  Projekt edukacyjny "Zaczarowany ołówek" - kaligrafia / Anna Mielcarek. ] '' Szkoła podstawowa - kl. IV-VIII. ''
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-41065-projekt-edukacyjny-zaczarowany-olowek.php  Projekt edukacyjny "Zaczarowany ołówek" - kaligrafia / Anna Mielcarek. ] '' Szkoła podstawowa - kl. IV-VIII. ''
  
*[https://www.projektzklasa.pl/dokumenty/metoda-projektow/projekt-kulinarny-dla-klasy-4.docx Realizacja projektu "Kuchnie świata: stół polski" / Małgorzata Kłosińska-Pułka.  ] ''Projekt poszerza wiedzę na temat kultury jedzenia i specyfiki kuchni narodowej (polskiej). Zwraca uwagę na znaczenie tradycji i obyczajów dla wzrostu poczucia tożsamości narodowej. Kształtuje poczucie dumy z polskiego (zdrowego) jedzenia i zachęca do zdrowego stylu życia. Rekomendowany dla klasy 4. ''
 
 
*[https://www.projektzklasa.pl/dokumenty/metoda-projektow/Projekt-czytelniczy-dla-klasy-7.docx Realizacja projektu "Wszyscy jesteśmy nauczycielami języka polskiego: urządzamy kącik porad językowych / Małgorzata Kłosińska-Pułka.  ] ''Celem projektu jest poszerzenie wiedzy na temat poprawności gramatycznej i stylistycznej polszczyzny oraz krzewienie zasad kultury słowa. Projekt rozwija umiejętności współdziałania w grupie, empatię oraz troskę o estetykę otoczenia. Rekomendowany dla klas 7. ''
 
 
*[https://www.projektzklasa.pl/dokumenty/metoda-projektow/projekt-muzealny-dla-klasy-7.docx  Realizacja projektu "Wirtualne muzeum wyobraźni" / Małgorzata Kłosińska-Pułka.  ] ''Projekt poszerza wiedzę na temat różnych dziedzin sztuki. Uczy postawy szacunku i przywiązania do sztuki, dostrzegania jej roli w zaspokajaniu potrzeb estetycznych człowieka i tworzeniu tradycji i dialogu kultury. Kształtuje umiejętność obrony własnego wyboru i stanowiska w kluczowych sprawach. Rekomendowany dla klasy 7. ''
 
  
 
==Języki obce==
 
==Języki obce==
Linia 154: Linia 146:
  
 
*[http://static.scholaris.pl/103/20150615_557eb052d8812/ENG02_01_scenariusz.odt Healthy menu. Temat : Zdrowa dieta. ] ''Scenariusz lekcji do realizacji w szkole podstawowej. Wykorzystanie metody projektu w nauczaniu języków obcych.''
 
*[http://static.scholaris.pl/103/20150615_557eb052d8812/ENG02_01_scenariusz.odt Healthy menu. Temat : Zdrowa dieta. ] ''Scenariusz lekcji do realizacji w szkole podstawowej. Wykorzystanie metody projektu w nauczaniu języków obcych.''
 
*[https://www.projektzklasa.pl/dokumenty/metoda-projektow/School-subjects-collages.pdf School subjects collages. ] '' Do realizacji w szkole podstawowej.''
 
  
 
*[https://www.edukacja.edux.pl/p-38149-zaprojektowani-czyli-wykorzystanie-metody.php Zaprojektowani, czyli wykorzystanie metody projektów na lekcjach języka angielskiego - innowacja pedagogiczna o charakterze metodycznym / Krystyna Staniek. ] '' Innowacja przeznaczona jest dla uczniów gimnazjumkontynuujących naukę języka angielskiego na poziomie III.1.''
 
*[https://www.edukacja.edux.pl/p-38149-zaprojektowani-czyli-wykorzystanie-metody.php Zaprojektowani, czyli wykorzystanie metody projektów na lekcjach języka angielskiego - innowacja pedagogiczna o charakterze metodycznym / Krystyna Staniek. ] '' Innowacja przeznaczona jest dla uczniów gimnazjumkontynuujących naukę języka angielskiego na poziomie III.1.''
Linia 162: Linia 152:
  
 
*[http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU2475 "Dzień seniora" - metoda projektu / Renata Pawelska, Grażyna Miry, Halina Sadok.] ''Projekt realizowany jest na lekcjach różnych przedmiotów, a także poza zajęciami lekcyjnymi. Projekt rozwija tradycje szkoły, ożywia życie szkoły, angażuje w jego realizację uczniów, nauczycieli, rodziców, społeczność lokalną.Szkoła podstawowa.''
 
*[http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU2475 "Dzień seniora" - metoda projektu / Renata Pawelska, Grażyna Miry, Halina Sadok.] ''Projekt realizowany jest na lekcjach różnych przedmiotów, a także poza zajęciami lekcyjnymi. Projekt rozwija tradycje szkoły, ożywia życie szkoły, angażuje w jego realizację uczniów, nauczycieli, rodziców, społeczność lokalną.Szkoła podstawowa.''
 
*[https://www.projektzklasa.pl/dokumenty/metoda-projektow/PzK-Jestesmy-z.doc Jesteśmy stąd : Międzyprzedmiotowy projekt edukacyjny – szkoła ponadgimnazjalna / Anna Klimowicz.] '' Realizacja projektu trwa od dwóch do trzech miesięcy. Koordynatorem szkolnym projektu jest nauczyciel wychowawca. Konsultantami, którzy pomagają zrealizować poszczególne etapy projektu i jednocześnie monitorują pracę uczniów, są nauczyciele języka polskiego, języka obcego, historii, wiedzy o społeczeństwie, ewentualnie plastyki oraz muzyki (jeśli te przedmioty znajdują się w planie dydaktycznym szkoły), uczący tych przedmiotów w danej klasie. ''
 
  
 
*[http://www.profesor.pl/publikacja,1142,Artykuly,Metoda-projektu-na-lekcjach-techniki-historii-godz-wychowawczej-w-kl-VI-gra-dydaktyczna-Polska-w-Okresie-Powstan-Narodowych-w-XIX-w Metoda projektu na lekcjach techniki, historii, godz. wychowawczej w kl. VI (gra dydaktyczna - Polska w Okresie Powstań Narodowych w XIX w." / Damian Łęszczak.] ''Szkoła podstawowa. ''
 
*[http://www.profesor.pl/publikacja,1142,Artykuly,Metoda-projektu-na-lekcjach-techniki-historii-godz-wychowawczej-w-kl-VI-gra-dydaktyczna-Polska-w-Okresie-Powstan-Narodowych-w-XIX-w Metoda projektu na lekcjach techniki, historii, godz. wychowawczej w kl. VI (gra dydaktyczna - Polska w Okresie Powstań Narodowych w XIX w." / Damian Łęszczak.] ''Szkoła podstawowa. ''
Linia 178: Linia 166:
  
 
*[http://www.publikacje.edu.pl/pdf/7798.pdf Metoda projektu na lekcjach matematyki / Anna Lewicka. ] ''Charakterystyka metody projektu, etapy jego realizacji, zasady oceniania. Propozycje tematów do wykorzystania przy pracy metodą projektu.  Do realizacji w gimnazjum.''  
 
*[http://www.publikacje.edu.pl/pdf/7798.pdf Metoda projektu na lekcjach matematyki / Anna Lewicka. ] ''Charakterystyka metody projektu, etapy jego realizacji, zasady oceniania. Propozycje tematów do wykorzystania przy pracy metodą projektu.  Do realizacji w gimnazjum.''  
 
*[http://www.oeiizk.edu.pl/matma/brus/metoda.pdf Metoda projektu w nauczaniu matematyki w szkole średniej / Jerzy Bruś.] ''Zaprezentowano realizację projektu w kl. III licealnej. Matematyka wczoraj i dziś.''
 
  
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-21104-projekt-edukacyjny-matematyka-i-fizyka.php Projekt edukacyjny - "Matematyka i fizyka w życiu codziennym" / Łucja Zagawa. ] '' Do realizacji w klasie I gimnazjum.''
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-21104-projekt-edukacyjny-matematyka-i-fizyka.php Projekt edukacyjny - "Matematyka i fizyka w życiu codziennym" / Łucja Zagawa. ] '' Do realizacji w klasie I gimnazjum.''
Linia 188: Linia 174:
  
 
*[http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU2475 "Dzień seniora" - metoda projektu / Renata Pawelska, Grażyna Miry, Halina Sadok.] ''Scenariusz projektu zawiera cele, pytania badawcze, szczegółowe zadania dla uczniów. Szkoła podstawowa. Muzyka: nauka i śpiewanie piosenek, przygotowanie oprawy muzycznej.''
 
*[http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU2475 "Dzień seniora" - metoda projektu / Renata Pawelska, Grażyna Miry, Halina Sadok.] ''Scenariusz projektu zawiera cele, pytania badawcze, szczegółowe zadania dla uczniów. Szkoła podstawowa. Muzyka: nauka i śpiewanie piosenek, przygotowanie oprawy muzycznej.''
 
*[https://www.projektzklasa.pl/component/projektzklasa5/projekty/pokaz/110.html Muzyka łączy pokolenia : projekt edukacyjny. ] Celem projektu jest przypomnienie największych przebojów z przeszłości, uwrażliwienie na piękno muzyki. Do realizacji w gimnazjum.''
 
 
*[https://www.projektzklasa.pl/component/projektzklasa3/projekty/pokaz/130.html "Muzykujesz, nie świrujesz- preferencje muzyczne uczniów i nauczycieli naszego gimnazjum".] ''Celem projektu jest zapoznanie młodzieży z różnymi gatunkami muzyki oraz rozwijanie ich zainteresowań i talentów muzycznych. Projekt realizowany jest w formie zajęć pozalekcyjnych w klasie II  gimnazjum.''
 
  
 
*[http://naszaszkola.edu.pl/wp-content/uploads/2015/04/Projekt-edukacyjny-muzyka.pdf Projekt edukacyjny muzyka– plastyka planowany do realizacji w klasach IV – VI w oraz w I klasie gimnazjum w miesiącu kwietniu 2015r.  / opracowała Diana Zajkowska] ''Temat: Historia pędzlem i nutą malowana.''
 
*[http://naszaszkola.edu.pl/wp-content/uploads/2015/04/Projekt-edukacyjny-muzyka.pdf Projekt edukacyjny muzyka– plastyka planowany do realizacji w klasach IV – VI w oraz w I klasie gimnazjum w miesiącu kwietniu 2015r.  / opracowała Diana Zajkowska] ''Temat: Historia pędzlem i nutą malowana.''
Linia 215: Linia 197:
 
*[http://www.zsgips.stecu.pl/serwer/publikacja_Gronska.pdf Konspekt lekcji zrealizowanej metodą projektu / Małgorzata Grońska.] ''[Klasa III ZSZ profil cukiernik. Temat: Prezentacja produkcji wyrobów wschodnich. Opisane zostały fazy realizacji projektu, załączniki do oceny i samooceny ucznia.''
 
*[http://www.zsgips.stecu.pl/serwer/publikacja_Gronska.pdf Konspekt lekcji zrealizowanej metodą projektu / Małgorzata Grońska.] ''[Klasa III ZSZ profil cukiernik. Temat: Prezentacja produkcji wyrobów wschodnich. Opisane zostały fazy realizacji projektu, załączniki do oceny i samooceny ucznia.''
  
*[https://edukator.ore.edu.pl/metoda-projektu-edukacyjnego-w-ksztalceniu-zawodowym-przyklad-zastosowania/  Metoda projektu edukacyjnego w kształceniu zawodowym – przykład zastosowania /Barbara Rusinek. ] ''Scenariusz zajęć dydaktycznych realizowanych metodą projektu edukacyjnego. Temat: Podsumowanie wiadomości – murowanie w różnych systemach (3 jednostki lekcyjne).''
 
 
*[https://edukator.ore.edu.pl/68/ Zastosowanie metody projektów w nauczaniu przedmiotów zawodowych – Barbara Rusinek. ] ''Realizacja materiału nauczania metodą projektów na przedmiocie: specjalizacja „projektowanie konstrukcyjno-budowlane” w Technikum Budowlanym kl. IV.''
 
  
 
==Edukacja czytelnicza i medialna==
 
==Edukacja czytelnicza i medialna==
Linia 247: Linia 226:
 
*[https://szkolnictwo.pl/index.php?id=PU8040 Projekt edukacyjny - Z ekologią na ty / Jerzy Bienias. ] ''Dla klas I-IV szkoły podstawowej.''
 
*[https://szkolnictwo.pl/index.php?id=PU8040 Projekt edukacyjny - Z ekologią na ty / Jerzy Bienias. ] ''Dla klas I-IV szkoły podstawowej.''
  
*[https://www.projektzklasa.pl/component/projektzklasa/projekty/pokaz/153.html "Spotkania z ekologią" : projekt edukacyjny / Zbigniew Baranowski , Maria Bychawska, Marzena Rusiak, Jan Muszyński. ] ''Projekt autorski z elementami ekologii i ochrony środowiska. Szkoła średnia.''
 
  
 
==Edukacja międzykulturowa==
 
==Edukacja międzykulturowa==
Linia 268: Linia 246:
  
 
==Edukacja regionalna==
 
==Edukacja regionalna==
 
*[https://www.projektzklasa.pl/dokumenty/metoda-projektow/PzK-Jestesmy-z.doc Jesteśmy stąd : Międzyprzedmiotowy projekt edukacyjny – szkoła ponadgimnazjalna / Anna Klimowicz. ] '' Realizacja projektu trwa od dwóch do trzech miesięcy. Koordynatorem szkolnym projektu jest nauczyciel wychowawca. Konsultantami, którzy pomagają zrealizować poszczególne etapy projektu i jednocześnie monitorują pracę uczniów, są nauczyciele języka polskiego, języka obcego, historii, wiedzy o społeczeństwie, ewentualnie plastyki oraz muzyki (jeśli te przedmioty znajdują się w planie dydaktycznym szkoły), uczący tych przedmiotów w danej klasie. '' 
 
  
 
*[https://www.nowaera.pl/o-nas/programy-edukacyjne/ucze-i-wychowuje/metoda-pracy-projektem/krok-za-krokiem-przez-projekt Krok za krokiem przez projekt : praktyczne wskazówki i przykłady projektów regionalnych / Katarzyna Czeczott-Łukasik. ] ''Zawiera przykładowe tematy projektów regionalnych. Opisano etapy projektu, problemy z którymi można się zetknąć. Dołączono przykładowe formularze: harmonogram, kartę ocen prezentacji, kartę samooceny i kontrakt.''
 
*[https://www.nowaera.pl/o-nas/programy-edukacyjne/ucze-i-wychowuje/metoda-pracy-projektem/krok-za-krokiem-przez-projekt Krok za krokiem przez projekt : praktyczne wskazówki i przykłady projektów regionalnych / Katarzyna Czeczott-Łukasik. ] ''Zawiera przykładowe tematy projektów regionalnych. Opisano etapy projektu, problemy z którymi można się zetknąć. Dołączono przykładowe formularze: harmonogram, kartę ocen prezentacji, kartę samooceny i kontrakt.''
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-39803-my-little-homeland-moja-mala-ojczyzna.php My little homeland - moja mała ojczyzna. Mini projekt edukacyjny / Łukasz Strzelczyk. ] ''Do realizacji w klasach 5, 6, 7. ''
 
  
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-9846-projekt-edukacyjny-w-ramach-programy-szkola.php Projekt edukacyjny w ramach programy Szkoła Myślenia: Poznajemy naszą małą ojczyznę/ Aneta Bojarska. ] ''Edukacja regionalna. Do realizacji w kl. IV szkoły podstawowej.''
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-9846-projekt-edukacyjny-w-ramach-programy-szkola.php Projekt edukacyjny w ramach programy Szkoła Myślenia: Poznajemy naszą małą ojczyznę/ Aneta Bojarska. ] ''Edukacja regionalna. Do realizacji w kl. IV szkoły podstawowej.''
 
*[https://www.projektzklasa.pl/dokumenty/metoda-projektow/P-z-k_Promocja_malej_ojczyzny.doc Promocja „małej ojczyzny” – interdyscyplinarny projekt edukacyjny . ] ''Promocja „małej ojczyzny” to projekt edukacyjny przeznaczony do realizacji w pierwszej lub drugiej klasie w szkole średniej. ''
 
  
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-176-scenariusz-zajec-dla-kl-ii-metoda-projektu.php Scenariusz zajęć dla kl. II metodą projektu : bogactwo, piękno i tradycje gór – podsumowanie / Iwona Sazon.] ''Opisano cele projektu oraz środki do realizacji tematu. Szkoła podstawowa.''
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-176-scenariusz-zajec-dla-kl-ii-metoda-projektu.php Scenariusz zajęć dla kl. II metodą projektu : bogactwo, piękno i tradycje gór – podsumowanie / Iwona Sazon.] ''Opisano cele projektu oraz środki do realizacji tematu. Szkoła podstawowa.''

Wersja z 15:00, 24 lut 2020

O metodzie projektów

  • Metoda projektu / Magda Babiuch Definicja metody projektu, etapy i przykład projektu. Publikacja zamieszczona na portalu Edux.pl - Twój portal edukacyjny.
  • Metoda projektu / Aleksandra Szaniec Omówienie metody projektu, wykorzystanie projektu w nauczaniu matematyki. Zawiera projekt zrealizowany w klasach drugich gimnazjum pod nazwą "PAŁACOWE POSADZKI".

Metoda projektów na poszczególnych etapach kształcenia

Wychowanie przedszkolne

Szkoła podstawowa

Klasy I-III

  • Uczenie metodą projektów / Alina Szatkowska. Publikacja charakteryzuje rodzaje projektów, modele kształtowania umiejętności uczniów, planowanie czynności uczniów, etapy zajęć, ocenianie i ewaluację. Omówiono też metodę projektu na poziomie kształcenia zintegrowanego - Story Lines. Publikacja została wzbogacona o własne pomysły na lekcje w klasach młodszych prowadzone metodą - Story Lines.


Klasy IV-VIII

Szkoły ponadpodstawowe

Metoda projektów w nauczaniu poszczególnych przedmiotów

Biologia, przyroda


Chemia


Fizyka


Geografia


Historia


Informatyka

  • Metoda projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.

Język polski

  • "Dzień seniora" - metoda projektu / Renata Pawelska, Grażyna Miry, Halina Sadok. Scenariusz projektu zawiera cele, pytania badawcze, szczegółowe zadania dla uczniów.Szkoła podstawowa. Język polski: poznawanie utworów związanych z Dniem Babci i Dziadka, wybór uczniów do części artystycznej i przydział ról, wygłaszanie tekstów z pamięci, mimika, gesty i ruch sceniczny, redagowanie treści zaproszenia oraz życzeń, opisu postaci babci lub dziadka.
  • Metoda Projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.


Języki obce

Lekcje wychowawcze

Matematyka

  • Metoda projektu / Aleksandra Szaniec. Zastosowanie metody projektu w nauczaniu matematyki w gimnazjum. "PAŁACOWE POSADZKI" - projekt zrealizowany w klasach drugich gimnazjalnych. Opisano cele oraz etapy realizacji projektu.
  • Metoda projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.

Muzyka

Plastyka

Przedmioty zawodowe


Edukacja czytelnicza i medialna

  • Metoda Projektu / Maria Mróz Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.

Edukacja ekologiczna


Edukacja międzykulturowa

Edukacja prozdrowotna

  • Projekt edukacji zdrowotnej "Na zdrowie" dla klas I-III / Katarzyna Pielużek. Tematy zajęć ukierunkowane są na kształtowanie właściwej postawy ciała, racjonalne odżywianie, przestrzeganie zasad higieny osobistej, profilaktykę zdrowia, pierwszą pomoc, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych, bezpieczeństwo w kontaktach z obcymi, jak również zapoznanie dzieci z rodzajami uzależnień i konsekwencjami stosowania różnych używek.

Edukacja regionalna

Multimedia




Dostępność sprawdzono: 13 września 2019 r.