Metoda projektów: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 228: Linia 228:
 
==Przedmioty zawodowe==
 
==Przedmioty zawodowe==
  
*[https://padlet.com/justynamak/CLIL CLIL & PBL Inspiracje ...czyli pomysły na lekcje i projekty międzyprzedmiotowe z wykorzystaniem CLIL / Justyna Mak. ] ''Zawiera propozycje projektu dla szkoły średniej – przedmioty zawodowe i język angielski .''   
+
*[https://padlet.com/justynamak/CLIL CLIL & PBL Inspiracje ...czyli pomysły na lekcje i projekty międzyprzedmiotowe z wykorzystaniem CLIL / Justyna Mak. ] ''Zawiera propozycje projektu dla szkoły średniej – przedmioty zawodowe i język angielski.''   
 +
 
 +
*[https://edukator.ore.edu.pl/metoda-projektu-edukacyjnego-w-ksztalceniu-zawodowym-przyklad-zastosowania/  Metoda projektu edukacyjnego w kształceniu zawodowym – przykład zastosowania /Barbara Rusinek. ] ''Scenariusz zajęć dydaktycznych realizowanych metodą projektu edukacyjnego. Temat: Podsumowanie wiadomości – murowanie w różnych systemach (3 jednostki lekcyjne).''
  
 
*[http://www.zsgips.stecu.pl/serwer/publikacja_Gronska.pdf Konspekt lekcji zrealizowanej metodą projektu / Małgorzata Grońska.] ''[Klasa III ZSZ profil cukiernik. Temat: Prezentacja produkcji wyrobów wschodnich. Opisane zostały fazy realizacji projektu, załączniki do oceny i samooceny ucznia.''
 
*[http://www.zsgips.stecu.pl/serwer/publikacja_Gronska.pdf Konspekt lekcji zrealizowanej metodą projektu / Małgorzata Grońska.] ''[Klasa III ZSZ profil cukiernik. Temat: Prezentacja produkcji wyrobów wschodnich. Opisane zostały fazy realizacji projektu, załączniki do oceny i samooceny ucznia.''
  
 +
*[https://edukator.ore.edu.pl/68/ Zastosowanie metody projektów w nauczaniu przedmiotów zawodowych – Barbara Rusinek. ] ''Realizacja materiału nauczania metodą projektów na przedmiocie: specjalizacja „projektowanie konstrukcyjno-budowlane” w Technikum Budowlanym kl. IV.''
  
 
==Edukacja czytelnicza i medialna==
 
==Edukacja czytelnicza i medialna==

Wersja z 10:51, 13 wrz 2019

O metodzie projektów

  • Metoda projektu / Magda Babiuch Definicja metody projektu, etapy i przykład projektu. Publikacja zamieszczona na portalu Edux.pl - Twój portal edukacyjny.
  • Metoda projektu / Aleksandra Szaniec Omówienie metody projektu, wykorzystanie projektu w nauczaniu matematyki. Zawiera projekt zrealizowany w klasach drugich gimnazjum pod nazwą "PAŁACOWE POSADZKI".

Metoda projektów na poszczególnych etapach kształcenia

Wychowanie przedszkolne

Szkoła podstawowa

Klasy I-III

  • Uczenie metodą projektów / Alina Szatkowska. Publikacja charakteryzuje rodzaje projektów, modele kształtowania umiejętności uczniów, planowanie czynności uczniów, etapy zajęć, ocenianie i ewaluację. Omówiono też metodę projektu na poziomie kształcenia zintegrowanego - Story Lines. Publikacja została wzbogacona o własne pomysły na lekcje w klasach młodszych prowadzone metodą - Story Lines.


Klasy IV-VIII

Szkoły ponadpodstawowe

Metoda projektów w nauczaniu poszczególnych przedmiotów

Biologia, przyroda

Chemia

Fizyka

Geografia

  • „Cuda naszej gminy”. Projekt jest przeznaczony do realizacji w klasie siódmej szkoły podstawowej. Ma na celu zapoznanie uczniów z atrakcjami turystycznymi, kulturowymi oraz przyrodniczymi gminy, w której mieszkają.
  • „Korona Gór Polski”. Projekt edukacyjny jest przeznaczony do realizacji w klasie siódmej szkoły podstawowej. W ramach projektu zespoły uczniowskie przygotowują prezentacje multimedialne dotyczące organizacji wycieczki na jeden ze szczytów Korony Gór Polski.

Historia

Informatyka

  • Metoda projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.

Język polski

  • "Dzień seniora" - metoda projektu / Renata Pawelska, Grażyna Miry, Halina Sadok. Scenariusz projektu zawiera cele, pytania badawcze, szczegółowe zadania dla uczniów.Szkoła podstawowa. Język polski: poznawanie utworów związanych z Dniem Babci i Dziadka, wybór uczniów do części artystycznej i przydział ról, wygłaszanie tekstów z pamięci, mimika, gesty i ruch sceniczny, redagowanie treści zaproszenia oraz życzeń, opisu postaci babci lub dziadka.
  • Metoda Projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.

Języki obce

Lekcje wychowawcze

  • Jesteśmy stąd : Międzyprzedmiotowy projekt edukacyjny – szkoła ponadgimnazjalna / Anna Klimowicz. Realizacja projektu trwa od dwóch do trzech miesięcy. Koordynatorem szkolnym projektu jest nauczyciel wychowawca. Konsultantami, którzy pomagają zrealizować poszczególne etapy projektu i jednocześnie monitorują pracę uczniów, są nauczyciele języka polskiego, języka obcego, historii, wiedzy o społeczeństwie, ewentualnie plastyki oraz muzyki (jeśli te przedmioty znajdują się w planie dydaktycznym szkoły), uczący tych przedmiotów w danej klasie.

Matematyka

  • Metoda projektu / Aleksandra Szaniec. Zastosowanie metody projektu w nauczaniu matematyki w gimnazjum. "PAŁACOWE POSADZKI" - projekt zrealizowany w klasach drugich gimnazjalnych. Opisano cele oraz etapy realizacji projektu.
  • Metoda projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.

Muzyka

Plastyka

Przedmioty zawodowe

Edukacja czytelnicza i medialna

  • Metoda Projektu / Maria Mróz Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.

Edukacja ekologiczna


Edukacja europejska

Edukacja międzykulturowa


Edukacja prozdrowotna

Edukacja regionalna

  • Jesteśmy stąd : Międzyprzedmiotowy projekt edukacyjny – szkoła ponadgimnazjalna / Anna Klimowicz. Realizacja projektu trwa od dwóch do trzech miesięcy. Koordynatorem szkolnym projektu jest nauczyciel wychowawca. Konsultantami, którzy pomagają zrealizować poszczególne etapy projektu i jednocześnie monitorują pracę uczniów, są nauczyciele języka polskiego, języka obcego, historii, wiedzy o społeczeństwie, ewentualnie plastyki oraz muzyki (jeśli te przedmioty znajdują się w planie dydaktycznym szkoły), uczący tych przedmiotów w danej klasie.

Multimedia




Dostępność sprawdzono: 12 września 2019 r.