Metoda projektów: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 166: Linia 166:
 
*[http://www.sni.edu.pl/proj/metproj/metproj.html Pomysły na edukacją ekologiczną : konkurs międzyprzedmiotowy realizowany metodą projektów : rok szkolny 2000/2001 / Marianna Chełmicka, ElŜbieta Dobrowolska, Maria Blitek, Antoni Haber, Barbara Nalewczyńska.] ''Realizuje materiał z przedmiotów: chemia, geografia, informatyka a także język polski i obcy (gimnazjum). Zawarto dokładny opis realizacji konkursu. Wykazano cele, ogólne zasady oraz fazy realizacji. Zaproponowano 4 tematy projektów.''
 
*[http://www.sni.edu.pl/proj/metproj/metproj.html Pomysły na edukacją ekologiczną : konkurs międzyprzedmiotowy realizowany metodą projektów : rok szkolny 2000/2001 / Marianna Chełmicka, ElŜbieta Dobrowolska, Maria Blitek, Antoni Haber, Barbara Nalewczyńska.] ''Realizuje materiał z przedmiotów: chemia, geografia, informatyka a także język polski i obcy (gimnazjum). Zawarto dokładny opis realizacji konkursu. Wykazano cele, ogólne zasady oraz fazy realizacji. Zaproponowano 4 tematy projektów.''
  
*[http://static.scholaris.pl/103/20150615_557eb052d8812/ENG02_01_scenariusz.odt Healthy menu . Temat : Zdrowa dieta. ] ''Scenariusz lekcji do realizacji w szkole podstawowej. Wykorzystanie metody projektu w nauczaniu języków obcych.''
+
*[http://static.scholaris.pl/103/20150615_557eb052d8812/ENG02_01_scenariusz.odt Healthy menu. Temat : Zdrowa dieta. ] ''Scenariusz lekcji do realizacji w szkole podstawowej. Wykorzystanie metody projektu w nauczaniu języków obcych.''
  
 
*[https://www.projektzklasa.pl/dokumenty/metoda-projektow/School-subjects-collages.pdf School subjects collages. ] '' Do realizacji w szkole podstawowej.''
 
*[https://www.projektzklasa.pl/dokumenty/metoda-projektow/School-subjects-collages.pdf School subjects collages. ] '' Do realizacji w szkole podstawowej.''

Wersja z 13:53, 12 wrz 2019

O metodzie projektów

  • Metoda projektu / Magda Babiuch Definicja metody projektu, etapy i przykład projektu. Publikacja zamieszczona na portalu Edux.pl - Twój portal edukacyjny.
  • Metoda projektu / Aleksandra Szaniec Omówienie metody projektu, wykorzystanie projektu w nauczaniu matematyki. Zawiera projekt zrealizowany w klasach drugich gimnazjum pod nazwą "PAŁACOWE POSADZKI".

Metoda projektów na poszczególnych etapach kształcenia

Wychowanie przedszkolne

Szkoła podstawowa

Klasy I-III

  • Uczenie metodą projektów / Alina Szatkowska. Publikacja charakteryzuje rodzaje projektów, modele kształtowania umiejętności uczniów, planowanie czynności uczniów, etapy zajęć, ocenianie i ewaluację. Omówiono też metodę projektu na poziomie kształcenia zintegrowanego - Story Lines. Publikacja została wzbogacona o własne pomysły na lekcje w klasach młodszych prowadzone metodą - Story Lines.


Klasy IV-VIII

Szkoły ponadpodstawowe

Metoda projektów w nauczaniu poszczególnych przedmiotów

Biologia, przyroda

Chemia

Fizyka

Geografia

  • „Cuda naszej gminy”. Projekt jest przeznaczony do realizacji w klasie siódmej szkoły podstawowej. Ma na celu zapoznanie uczniów z atrakcjami turystycznymi, kulturowymi oraz przyrodniczymi gminy, w której mieszkają.
  • „Korona Gór Polski”. Projekt edukacyjny jest przeznaczony do realizacji w klasie siódmej szkoły podstawowej. W ramach projektu zespoły uczniowskie przygotowują prezentacje multimedialne dotyczące organizacji wycieczki na jeden ze szczytów Korony Gór Polski.

Historia

Informatyka

  • Metoda projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.

Język polski

  • "Dzień seniora" - metoda projektu / Renata Pawelska, Grażyna Miry, Halina Sadok. Scenariusz projektu zawiera cele, pytania badawcze, szczegółowe zadania dla uczniów.Szkoła podstawowa. Język polski: poznawanie utworów związanych z Dniem Babci i Dziadka, wybór uczniów do części artystycznej i przydział ról, wygłaszanie tekstów z pamięci, mimika, gesty i ruch sceniczny, redagowanie treści zaproszenia oraz życzeń, opisu postaci babci lub dziadka.
  • Metoda Projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.

Języki obce

Lekcje wychowawcze

  • Jesteśmy stąd : Międzyprzedmiotowy projekt edukacyjny – szkoła ponadgimnazjalna / Anna Klimowicz. Realizacja projektu trwa od dwóch do trzech miesięcy. Koordynatorem szkolnym projektu jest nauczyciel wychowawca. Konsultantami, którzy pomagają zrealizować poszczególne etapy projektu i jednocześnie monitorują pracę uczniów, są nauczyciele języka polskiego, języka obcego, historii, wiedzy o społeczeństwie, ewentualnie plastyki oraz muzyki (jeśli te przedmioty znajdują się w planie dydaktycznym szkoły), uczący tych przedmiotów w danej klasie.

Matematyka

  • Metoda projektu / Aleksandra Szaniec. Zastosowanie metody projektu w nauczaniu matematyki w gimnazjum. "PAŁACOWE POSADZKI" - projekt zrealizowany w klasach drugich gimnazjalnych. Opisano cele oraz etapy realizacji projektu.
  • Metoda projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.

Muzyka

Plastyka


Przedmioty zawodowe


Edukacja czytelnicza i medialna

  • Metoda Projektu / Maria Mróz Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.


Edukacja ekologiczna


Edukacja europejska

Edukacja międzykulturowa


Edukacja prozdrowotna

Edukacja regionalna

  • Jesteśmy stąd : Międzyprzedmiotowy projekt edukacyjny – szkoła ponadgimnazjalna / Anna Klimowicz. Realizacja projektu trwa od dwóch do trzech miesięcy. Koordynatorem szkolnym projektu jest nauczyciel wychowawca. Konsultantami, którzy pomagają zrealizować poszczególne etapy projektu i jednocześnie monitorują pracę uczniów, są nauczyciele języka polskiego, języka obcego, historii, wiedzy o społeczeństwie, ewentualnie plastyki oraz muzyki (jeśli te przedmioty znajdują się w planie dydaktycznym szkoły), uczący tych przedmiotów w danej klasie.

Multimedia




Dostępność sprawdzono: 7 września 2019 r.