Metoda projektów: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 42: Linia 42:
  
 
*[http://www.wodn.piotrkow.pl/net/pub20.doc Metoda projektu – przykładowe scenariusze zajęć do klasy III / Anna Bartyzel.] ''"Temat: ,,Coś z niczego”. Różne sposoby wykorzystania surowców wtórnych. Temat: Dawne stolice Polski – album. Opis metody projektu. Szkoła podstawowa."''
 
*[http://www.wodn.piotrkow.pl/net/pub20.doc Metoda projektu – przykładowe scenariusze zajęć do klasy III / Anna Bartyzel.] ''"Temat: ,,Coś z niczego”. Różne sposoby wykorzystania surowców wtórnych. Temat: Dawne stolice Polski – album. Opis metody projektu. Szkoła podstawowa."''
 +
 +
*[https://szkolnictwo.pl/index.php?id=PU1868 Metoda projektu w kształceniu zintegrowanym / Anna Przyborska. ] ''Artykuł zawiera propozycje projektów przeznaczonych do realizacji w kl. III szkoły podstawowej. Tematy: 1. Święta wielkanocne w naszej klasie. 2. Przeżycia i potrzeby naszej chorej koleżanki. 3. Inscenizacja baśni pt. „O dwunastu Miesiącach.''
  
 
*[http://www.publikacje.edu.pl/publikacje.php?nr=9878 Projekt edukacyjny dla nauczania zintegrowanego "W baśniowej krainie" / Aneta Kołat.]
 
*[http://www.publikacje.edu.pl/publikacje.php?nr=9878 Projekt edukacyjny dla nauczania zintegrowanego "W baśniowej krainie" / Aneta Kołat.]

Wersja z 10:06, 7 wrz 2019

O metodzie projektów

  • Metoda projektu / Magda Babiuch Definicja metody projektu, etapy i przykład projektu. Publikacja zamieszczona na portalu Edux.pl - Twój portal edukacyjny.
  • Metoda projektu / Aleksandra Szaniec Omówienie metody projektu, wykorzystanie projektu w nauczaniu matematyki. Zawiera projekt zrealizowany w klasach drugich gimnazjum pod nazwą "PAŁACOWE POSADZKI".


Metoda projektów na poszczególnych etapach kształcenia


Wychowanie przedszkolne


Szkoła podstawowa

Klasy I-III

  • Uczenie metodą projektów / Alina Szatkowska. Publikacja charakteryzuje rodzaje projektów, modele kształtowania umiejętności uczniów, planowanie czynności uczniów, etapy zajęć, ocenianie i ewaluację. Omówiono też metodę projektu na poziomie kształcenia zintegrowanego - Story Lines. Publikacja została wzbogacona o własne pomysły na lekcje w klasach młodszych prowadzone metodą - Story Lines.


Klasy IV-VI


Gimnazjum


Szkoły ponadgimnazjalne


Metoda projektów w nauczaniu poszczególnych przedmiotów

Biologia, przyroda


Chemia

Fizyka


Geografia


Historia


Informatyka

  • Metoda projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.


Język polski

  • "Dzień seniora" - metoda projektu / Renata Pawelska, Grażyna Miry, Halina Sadok. Scenariusz projektu zawiera cele, pytania badawcze, szczegółowe zadania dla uczniów.Szkoła podstawowa. Język polski: poznawanie utworów związanych z Dniem Babci i Dziadka, wybór uczniów do części artystycznej i przydział ról, wygłaszanie tekstów z pamięci, mimika, gesty i ruch sceniczny, redagowanie treści zaproszenia oraz Ŝyczeń, opisu postaci babci lub dziadka.
  • Metoda Projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.


Języki obce


Lekcje wychowawcze

Matematyka

  • Metoda projektu / Aleksandra Szaniec. Zastosowanie metody projektu w nauczaniu matematyki w gimnazjum. "PAŁACOWE POSADZKI" - projekt zrealizowany w klasach drugich gimnazjalnych. Opisano cele oraz etapy realizacji projektu.
  • Metoda projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.

Muzyka

Plastyka


Przedmioty zawodowe


Edukacja czytelnicza i medialna

  • Metoda Projektu / Maria Mróz Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.


Edukacja ekologiczna


Edukacja europejska

Edukacja międzykulturowa


Edukacja prozdrowotna

Edukacja regionalna

EtnoLog – zaloguj się na ludowo : materiały dla nauczycieli / Katarzyna Sołtan] ‘’EtnoLog – zaloguj się na ludowo! to program edukacyjny,w ramach którego młodzi mieszkańcy wsi i miasteczek odkrywają, badają i twórczo rozwijają tradycje ludowe swojej miejscowości. ‘’


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 21 maja 2019 r.