Wideotrening komunikacji: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 12: | Linia 12: | ||
* [http://ppp19.eu/?grupowy-trening-komunikacji-dla-dzieci-%E2%88%92-adaptacja-metody-wideotreningu-komunikacji-vit,39 Grupowy trening komunikacji dla dzieci − adaptacja metody wideotreningu komunikacji VIT / Anna Traczewska] ''Autorka zaprezentowała swoje doświadczenia z realizacji autorskiego programu zajęć warsztatowych – trening komunikacji z wykorzystaniem metody Wideotreningu Komunikacji VIT dla dzieci z klas IV – VI szkół podstawowych.'' | * [http://ppp19.eu/?grupowy-trening-komunikacji-dla-dzieci-%E2%88%92-adaptacja-metody-wideotreningu-komunikacji-vit,39 Grupowy trening komunikacji dla dzieci − adaptacja metody wideotreningu komunikacji VIT / Anna Traczewska] ''Autorka zaprezentowała swoje doświadczenia z realizacji autorskiego programu zajęć warsztatowych – trening komunikacji z wykorzystaniem metody Wideotreningu Komunikacji VIT dla dzieci z klas IV – VI szkół podstawowych.'' | ||
− | |||
* [http://www.egodziecka.pl/Czytelnia/Relacje/Metody-wspomagania-rozwoju-dziecka-autystycznego.html Metody wspomagania dziecka autystycznego / Klaudia Sania – Kawa] ''Portal , którego celem jest dostarczanie rodzicom wiarygodnych, sprawdzonych i podanych w przystępny sposób informacji z zakresu rozwoju emocjonalnego, intelektualnego i społecznego dziecka. Autorka artykułu opisała najważniejsze i najskuteczniejsze, jej zdaniem , metody wspomagania i terapii dzieci autystycznych. Wymienia Muzykoterapię, Integrację sensoryczną Holding, Terapię z udziałem zwierząt i Wideotrening komunikacji, który jest metodą przygotowaną z myślą o rodzicach i terapeutach, którzy są filmowani podczas kontaktów i relacji z dzieckiem autystycznym.'' | * [http://www.egodziecka.pl/Czytelnia/Relacje/Metody-wspomagania-rozwoju-dziecka-autystycznego.html Metody wspomagania dziecka autystycznego / Klaudia Sania – Kawa] ''Portal , którego celem jest dostarczanie rodzicom wiarygodnych, sprawdzonych i podanych w przystępny sposób informacji z zakresu rozwoju emocjonalnego, intelektualnego i społecznego dziecka. Autorka artykułu opisała najważniejsze i najskuteczniejsze, jej zdaniem , metody wspomagania i terapii dzieci autystycznych. Wymienia Muzykoterapię, Integrację sensoryczną Holding, Terapię z udziałem zwierząt i Wideotrening komunikacji, który jest metodą przygotowaną z myślą o rodzicach i terapeutach, którzy są filmowani podczas kontaktów i relacji z dzieckiem autystycznym.'' | ||
Linia 21: | Linia 20: | ||
* [http://szkolnictwo.pl/index.php?id=PU7572 Wideotrening Komunikacji (VIT) - w pracy nauczyciela szkoły podstawowej] ''Opisano szkolenie typu VIT nauczyciela języka angielskiego i jego rezultaty. Trwało ono osiem miesięcy ,przeprowadzono pięć sesji ,które miały pomóc nauczycielowi uwierzyć w kompetencje w przekazywaniu treści programowych i w kierowaniu uczniami. " | * [http://szkolnictwo.pl/index.php?id=PU7572 Wideotrening Komunikacji (VIT) - w pracy nauczyciela szkoły podstawowej] ''Opisano szkolenie typu VIT nauczyciela języka angielskiego i jego rezultaty. Trwało ono osiem miesięcy ,przeprowadzono pięć sesji ,które miały pomóc nauczycielowi uwierzyć w kompetencje w przekazywaniu treści programowych i w kierowaniu uczniami. " | ||
− | |||
* [http://www.sowiik.pl/index/pages/nameUrl/zespol-terapeutyczny Zespół terapeutyczny] ''Stalowowolski Ośrodek Wsparcia i Interwencji Kryzysowej udziela pomocy psychologicznej oraz wsparcia dzieciom, młodzieży i dorosłym, których rodziny znalazły się w ostrym kryzysie, zagrożone są poważnymi urazami fizycznymi i psychicznymi. Zespół Ośrodka stanowią osoby przeszkolone w zakresie interwencji kryzysowej. W swojej pracy wykorzystują metodę Wideotreningu Komunikacji.'' | * [http://www.sowiik.pl/index/pages/nameUrl/zespol-terapeutyczny Zespół terapeutyczny] ''Stalowowolski Ośrodek Wsparcia i Interwencji Kryzysowej udziela pomocy psychologicznej oraz wsparcia dzieciom, młodzieży i dorosłym, których rodziny znalazły się w ostrym kryzysie, zagrożone są poważnymi urazami fizycznymi i psychicznymi. Zespół Ośrodka stanowią osoby przeszkolone w zakresie interwencji kryzysowej. W swojej pracy wykorzystują metodę Wideotreningu Komunikacji.'' | ||
Linia 27: | Linia 25: | ||
'''Gabinety psychologiczno- pedagogiczne''' | '''Gabinety psychologiczno- pedagogiczne''' | ||
− | |||
* [http://pppwalcz.nazwa.pl/index.php?page=rozwoj-dziecka Wspomaganie wczesnego rozwoju dziecka] ''Propozycja Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Wałczu, która zajmuje się wczesną interwencją i wspomaganiem rozwoju dziecka od chwili stwierdzenia niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki szkolnej Poradnia w swojej pracy stosuje metody terapii dzieci niepełnosprawnych: NDT-Bobath, Sensoryczna Integracja, Metoda Petó, Metoda Domana, Knilla, Shafandera, ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Metoda Wojty, Wideotrening Komunikacji, Dogoterapia, Hipoterapia, Hydroterapia, wstrzykiwanie jadu kiełbasianego. '' | * [http://pppwalcz.nazwa.pl/index.php?page=rozwoj-dziecka Wspomaganie wczesnego rozwoju dziecka] ''Propozycja Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Wałczu, która zajmuje się wczesną interwencją i wspomaganiem rozwoju dziecka od chwili stwierdzenia niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki szkolnej Poradnia w swojej pracy stosuje metody terapii dzieci niepełnosprawnych: NDT-Bobath, Sensoryczna Integracja, Metoda Petó, Metoda Domana, Knilla, Shafandera, ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Metoda Wojty, Wideotrening Komunikacji, Dogoterapia, Hipoterapia, Hydroterapia, wstrzykiwanie jadu kiełbasianego. '' |
Wersja z 14:42, 19 sie 2019
Artykuły
- Wideotrening Komunikacji (VIT) - w pracy nauczyciela szkoły podstawowej / Barbara Berger - Nautiyal Opisano szkolenie typu VIT nauczyciela języka angielskiego i jego rezultaty. Trawło ono osiem miesięcy ,przeprowadzono pięć sesji ,które miały pomóc nauczycielowi uwierzyć w kompetencje w przekazywaniu treści programowych i w kierowaniu uczniami.
- VIT - wideotrening komunikacji / Marta Drabik Przedstawiono doświadczenia międzynarodowe i polskie zastosowania metody wszędzie tam gdzie ludzie komunikują się ze sobą i chcą podnieść swoje kompetencje.Propozycja wykorzystania wideotreningu w życiu codziennym rodziny w szkole ,hufcu pracy, firmie.
- Zastosowanie metody Video Interaction Training w Domu Dziecka / Dariusz Jakubiak Cele i sposób realizacji wdrażania treningu Video Komunikacji w Domu Dziecka.
- Praca z wychowankiem i jego rodziną - metoda wideotreningu komunikacji / Marta Drabik Strona zawiera założenia do pracy podczas wdrażania metody VIT w domach dziecka, wymieniono procesy rozwojowe jakie towarzyszą przy wprowadzaniu i utrwalaniu podstaw komunikacji w pracy z wychowankami.
- Grupowy trening komunikacji dla dzieci − adaptacja metody wideotreningu komunikacji VIT / Anna Traczewska Autorka zaprezentowała swoje doświadczenia z realizacji autorskiego programu zajęć warsztatowych – trening komunikacji z wykorzystaniem metody Wideotreningu Komunikacji VIT dla dzieci z klas IV – VI szkół podstawowych.
- Metody wspomagania dziecka autystycznego / Klaudia Sania – Kawa Portal , którego celem jest dostarczanie rodzicom wiarygodnych, sprawdzonych i podanych w przystępny sposób informacji z zakresu rozwoju emocjonalnego, intelektualnego i społecznego dziecka. Autorka artykułu opisała najważniejsze i najskuteczniejsze, jej zdaniem , metody wspomagania i terapii dzieci autystycznych. Wymienia Muzykoterapię, Integrację sensoryczną Holding, Terapię z udziałem zwierząt i Wideotrening komunikacji, który jest metodą przygotowaną z myślą o rodzicach i terapeutach, którzy są filmowani podczas kontaktów i relacji z dzieckiem autystycznym.
- Wideotrening komunikacji jako forma wspierania rodziny dzieci z zaburzeniami rozwoju / Monika Kastory-Bronowska Artykuł ukazał się w 1 numerze Biuletynu Promyk Słońca z 2005roku. Omawia sposób pracy i jej fazy z rodziną w której znajduje się dziecko z zaburzeniami rozwoju.
Towarzystwa, ośrodki, stowarzyszenia
- Wideotrening Komunikacji (VIT) - w pracy nauczyciela szkoły podstawowej Opisano szkolenie typu VIT nauczyciela języka angielskiego i jego rezultaty. Trwało ono osiem miesięcy ,przeprowadzono pięć sesji ,które miały pomóc nauczycielowi uwierzyć w kompetencje w przekazywaniu treści programowych i w kierowaniu uczniami. "
- Zespół terapeutyczny Stalowowolski Ośrodek Wsparcia i Interwencji Kryzysowej udziela pomocy psychologicznej oraz wsparcia dzieciom, młodzieży i dorosłym, których rodziny znalazły się w ostrym kryzysie, zagrożone są poważnymi urazami fizycznymi i psychicznymi. Zespół Ośrodka stanowią osoby przeszkolone w zakresie interwencji kryzysowej. W swojej pracy wykorzystują metodę Wideotreningu Komunikacji.
Gabinety psychologiczno- pedagogiczne
- Wspomaganie wczesnego rozwoju dziecka Propozycja Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Wałczu, która zajmuje się wczesną interwencją i wspomaganiem rozwoju dziecka od chwili stwierdzenia niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki szkolnej Poradnia w swojej pracy stosuje metody terapii dzieci niepełnosprawnych: NDT-Bobath, Sensoryczna Integracja, Metoda Petó, Metoda Domana, Knilla, Shafandera, ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Metoda Wojty, Wideotrening Komunikacji, Dogoterapia, Hipoterapia, Hydroterapia, wstrzykiwanie jadu kiełbasianego.