Wewnątrzszkolny system oceniania: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 25: | Linia 25: | ||
*[http://www.nauczyciel.up.wroc.pl/dr_inz_Ewa_Janeczek/wyklad_abc/wykladA.pdf Dydaktyka przedmiotowa / Ewa Janeczek.] ''Wykład w formie prezentacji omawiający poszczególne rodzaje oceniania szkolnego. Przedstawia ich charakterystykę, założenia i cele.'' | *[http://www.nauczyciel.up.wroc.pl/dr_inz_Ewa_Janeczek/wyklad_abc/wykladA.pdf Dydaktyka przedmiotowa / Ewa Janeczek.] ''Wykład w formie prezentacji omawiający poszczególne rodzaje oceniania szkolnego. Przedstawia ich charakterystykę, założenia i cele.'' | ||
− | *[http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU6206 Ocena szkolna a dydaktyka | + | *[http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU6206 Ocena szkolna a dydaktyka / Urszula Konsek.] ''Wady oceniania tradycyjnego, wychowawcza rola oceniania, znaczenie treści nauczania w ocenianiu szkolnym.'' |
*[http://szkolnictwo.pl/index.php?id=PU1591 Ocenianie jako system wspomagający pracę nauczyciela] / Joanna Siwińska ''Funkcje oceniania wewnątrzszkolnego.'' | *[http://szkolnictwo.pl/index.php?id=PU1591 Ocenianie jako system wspomagający pracę nauczyciela] / Joanna Siwińska ''Funkcje oceniania wewnątrzszkolnego.'' |
Wersja z 12:28, 10 cze 2019
Definicje
- Wewnątrzszkolny system ocenianiadefinicja pojęcia, zamieszczona na stronie Wikipedii.
Podstawy prawne
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Książki
- Systemy oceniania w szkole - prawo i praktyka / Kamil Sijko, Andrzej Walczak, Dorota Wiszejko-Wierzbicka Raport z badania na temat stopnia, w jakim szkoły wykorzystują nadaną im przepisami prawa autonomię w zakresie tworzenia własnych systemów oceniania opracowany przez Instytut Badań Edukacyjnych w 2011 r.
Artykuły
- Dydaktyka przedmiotowa / Ewa Janeczek. Wykład w formie prezentacji omawiający poszczególne rodzaje oceniania szkolnego. Przedstawia ich charakterystykę, założenia i cele.
- Ocena szkolna a dydaktyka / Urszula Konsek. Wady oceniania tradycyjnego, wychowawcza rola oceniania, znaczenie treści nauczania w ocenianiu szkolnym.
- Ocenianie jako system wspomagający pracę nauczyciela / Joanna Siwińska Funkcje oceniania wewnątrzszkolnego.
- Ocenianie wewnątrzszkolne w przepisach prawa. Wybrane zagadnienia / Kuratorium Oświaty w Białymstoku
- Referat szkoleniowy poświęcony zagadnieniom oceniania / Dorota Dychtoń, Agnieszka Szymczyk - Wyżychowska. Funkcje wewnątrzszkolnego oceniania, narzędzia służące sprawdzaniu poziomu osiągnięć uczniów.
- Wewnątrzszkolny system oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w Szkole Podstawowej w Alojzowie (aspekt psychologiczny) / Krzysztof Trzak. Psychologiczne i pedagogiczne aspekty oceniania.
- Wewnątrzszkolny system oceniania – ocena tradycyjna czy system punktowy? / Izabela Serwatka Funkcje oceny, charakterystyka oceniania tradycyjnego i punktowego, propozycje zmian.
Zestawienia bibliograficzne
- Przedmiotowy system oceniania. Zestawienie bibliograficzne w wyborze / oprac. Jolanta Wachnik.
- Szkolny system oceniania. Zestawienie bibliograficzne / oprac. Magdalena Ciecierska.
Dostępność sprawdzono: 10 czerwca 2019 r.