Dziecko a telewizja: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Kategoria:DZIECKO {{Hasla | tytuł= | treść= '' '''Multimedia''' *[http://www.uniwersytet-dzieciecy.pl/files/document/80b66e2aba1f6af93ddff3d364e89d441264762915.p...")
 
Linia 53: Linia 53:
 
*[http://babyonline.pl/wychowanie_podstawy_wychowania_artykul,7281,0.html Prawdy i mity o oglądaniu telewizji przez dzieci / Małgorzata Mazurek-Wódz]. ''Zagrożenia i pożytki wynikające z oglądania telewizji przez dzieci - co jest prawdą a co mitem?''
 
*[http://babyonline.pl/wychowanie_podstawy_wychowania_artykul,7281,0.html Prawdy i mity o oglądaniu telewizji przez dzieci / Małgorzata Mazurek-Wódz]. ''Zagrożenia i pożytki wynikające z oglądania telewizji przez dzieci - co jest prawdą a co mitem?''
  
| stopka= 29 grudnia 2017 r.
+
| stopka= 17 września 2018 r.
 
}}
 
}}

Wersja z 13:59, 19 gru 2018


Multimedia

  • Internet i telewizja – edukacja i zagrożenia / Anna Kienig. Wpływ Internetu i telewizji na rozwój dziecka. Telewizja i Internet jako medium dydaktyczne. Zagrożenia nowoczesnych mediów. Jak z mediów uczynić sprzymierzeńca w procesie uczenia się? Oddziaływania wychowawcze zapobiegające negatywnemu wpływowi Internetu i telewizji.


Książki


Konspekty lekcji

  • Czy umiemy korzystać z telewizji?. Konspekt zajęć zintegrowanych w klasie II. Do konspektu dołączony jest kwestionariusz ankiety dla dzieci oraz tekst referatu adresowanego do rodziców pt. "Oddziaływanie telewizji na dziecko".


Artykuły

  • Przedszkolak i bajki telewizyjne / Iwona Samborska Upodobania telewizyjne dzieci w wieku przedszkolnym. Najczęściej oglądane bajki. Sposób oglądania bajek przez dzieci. Sytuacje naśladownictwa treści bajek. Przedmiot naśladownictwa treści bajek telewizyjnych.
  • Telewizja w codzienności dziecka przedszkolnego (raport z badań) / Bożena Dusza Raport z badań ankietowych rodziców dzieci w wieku przedszkolnym (2013). Wyniki pokazują, iż telewizja jest stałym elementem w codzienności dziecka przedszkolnego. Codzienne, intensywne obcowanie dzieci z przekazem telewizyjnym zmienia mózgi dzieci. Pedagodzy we współczesnej szkole powinni zatem zintensyfikować działania edukacyjne, szczególnie w zakresie ubożejącego słownictwa dzieci, braku wyobraźni, kreatywności i osłabionego krytycyzmu myślenia oraz dostrzec konieczność rewizji tradycyjnych metod nauczania.
  • Dziecko przed telewizorem / Karolina Oponowicz-Żylik W artykule m.in. odpowiedzi na pytania: Czy bajka telewizyjna edukuje? Jak oglądanie telewizji wpływa na zasób słów? Czy oglądanie telewizji psuje wzrok? Czy telewizor emituje szkodliwe promieniowanie? Jakie są najnowsze wyniki badań naukowych dotyczące wpływu telewizji na dzieci?
  • Telewizja wpływa na rozwój dziecka / Dorota Kołodziejska. Szanse i zagrożenia związane z oddziaływaniem telewizji na dzieci. Telewizja jako element procesu nauczania-uczenia się, który przyczynia się do pozytywnego rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i społecznego dziecka, a z drugiej strony – środek masowego przekazu wywierający destrukcyjny wpływ na dziecięcą psychikę, za sprawą przemocy wszechobecnej w programach telewizyjnych.



Dostępność sprawdzono: 17 września 2018 r.