Dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 21: | Linia 21: | ||
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-24865-ksztaltowanie-kompetencji-komunikacyjnych.php Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych młodzieży ze sprzężoną niepełnosprawnością / Lidia Czerwińska.] ''Artykuł omawiający badania przeprowadzone przez autorkę. Artykuł zamieszczony na portalu Edux.pl.'' | *[http://www.edukacja.edux.pl/p-24865-ksztaltowanie-kompetencji-komunikacyjnych.php Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych młodzieży ze sprzężoną niepełnosprawnością / Lidia Czerwińska.] ''Artykuł omawiający badania przeprowadzone przez autorkę. Artykuł zamieszczony na portalu Edux.pl.'' | ||
− | |||
− | |||
*[http://cns.aps.edu.pl/media/12675/czlowiek_2013_01.pdf Pedagogiczne uwarunkowania specjalnej edukacji i terapii osób z niepełnosprawnością sprzężoną / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający istotę niepełnosprawności sprzężonej, rozwojową i wczesną niepełnosprawność, różnice w edukacji i rehabilitacji w zależności od rodzaju niepełnosprawności. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Człowiek Niepełnosprawność Społeczeństwo nr 1, 2013.'' | *[http://cns.aps.edu.pl/media/12675/czlowiek_2013_01.pdf Pedagogiczne uwarunkowania specjalnej edukacji i terapii osób z niepełnosprawnością sprzężoną / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający istotę niepełnosprawności sprzężonej, rozwojową i wczesną niepełnosprawność, różnice w edukacji i rehabilitacji w zależności od rodzaju niepełnosprawności. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Człowiek Niepełnosprawność Społeczeństwo nr 1, 2013.'' | ||
Linia 49: | Linia 47: | ||
− | | stopka= | + | | stopka=21 czerwca 2023 r. |
}} | }} |
Aktualna wersja na dzień 12:30, 21 cze 2023
Książki
- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) dla dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną w edukacji przedszkolnej / Anna Stelmaszewska. Książka elektroniczna będąca przykładem IPET.
Artykuły
- Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną w kontekście historycznym i stan aktualny / Marzenna Zaorska. Artykuł omawiający koncepcje interpretacji niepełnosprawności wielozakresowej, rehabilitację głuchoniewidomych – ujęcie historyczne i współczesne, wsparcie społeczne. Artykuł z książki Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną.
- Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką / Wioletta Górna. Artykuł omawiający cele kinezjologii edukacyjnej, przedstawiający propozycje ćwiczeń, scenariusze zajęć: Jesteśmy w lesie, Jesienne kołysanki. Artykuł zamieszczony na portalu Edux.pl.
- Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną / Barbara Marcinowska. Artykuł zamieszczony na stronie I Liceum Ogólnokształcącego w Zamościu.
- Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych młodzieży ze sprzężoną niepełnosprawnością / Lidia Czerwińska. Artykuł omawiający badania przeprowadzone przez autorkę. Artykuł zamieszczony na portalu Edux.pl.
- Pedagogiczne uwarunkowania specjalnej edukacji i terapii osób z niepełnosprawnością sprzężoną / Marzenna Zaorska. Artykuł omawiający istotę niepełnosprawności sprzężonej, rozwojową i wczesną niepełnosprawność, różnice w edukacji i rehabilitacji w zależności od rodzaju niepełnosprawności. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Człowiek Niepełnosprawność Społeczeństwo nr 1, 2013.
- Dzieci wielorako niepełnosprawne a terapia Integracji Sensorycznej (SI) / Barbara Czuba. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Acta Universitatis Paedagogicae Cracoviensis nr 108, 2012.
- Stymulacja dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością w elastycznym systemie edukacji. Zalecany model a rzeczywistość / Bogumiła Bobik. Artykuł omawiający rewalidację i edukację, organizację zajęć, będący także studium przypadku: dziecko z autyzmem i głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Artykuł opublikowany w kwartalniku Niepełnosprawność.
- Metody komunikacji dla dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną - wywiad z prof. Marzenną Zaorską, członkiem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk / wywiad przeprowadziła Ewa Małachowska. Wywiad dotyczący zainteresowań badawczych p. Marzenny Zaorskiej oraz metod komunikacji z dzieckiem ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną. Wywiad opublikowany w czasopiśmie Forum Logopedy.
- Niepełnosprawności sprzężone w obliczu aktualnych przemian w systemowych rozwiązaniach edukacyjnych / Marzenna Zaorska. Artykuł omawiający kształcenie uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, rozporządzenie dotyczące organizacji i zasad udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Artykuł opublikowany w bazie Czasopisma Humanistyczne.
- Różne wymiary integracji dziecka z wieloraką niepełnosprawnością w szkole masowej / Joanna Skibska. Artykuł omawiający rodzaje zaburzeń łączonych i włączanie/inkluzję dziecka niepełnosprawnego w funkcjonowanie szkoły we wszystkich obszarach jej działania. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica nr 2, 2012.
- Edukacja uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną w Republice Czeskiej / Tomasz Kasprzak. Artykuł omawiający podstawowe założenia kształcenia uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną, system edukacji takich uczniów w Czechach i zasady wczesnej interwencji. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej nr 22, 2018.
Baza bibliograficzna EDUKACJA
- Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.
Zestawienia bibliograficzne
- Niepełnosprawność sprzężona : zestawienie bibliograficzne za lata 2002-2015. Zestawienie bibliograficzne artykułów z czasopism opublikowanych na stronie Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Krakowie.
Dostępność sprawdzono: 21 czerwca 2023 r.