Relacje uczeń-nauczyciel: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 38: Linia 38:
  
 
'''Zestawienia bibliograficzne'''
 
'''Zestawienia bibliograficzne'''
 +
 +
*[http://www.bpsiedlce.pl/1/strona/81_zestawienia-bibliograficzne/287_psychologia/785_konflikty-w-relacjach-nauczyciel-uczen--/ Konflikty w relacjach nauczyciel – uczeń, uczeń – uczeń i dorosły – dorosły – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2004-2014 / Oprac. Jolanta Osińska-Kurek] ''Zestawienie przygotowane na podstawie zbiorów Biblioteki Pedagogicznej im. Heleny Radlińskiej w Siedlcach.''
  
 
*[http://ckp.edu.pl/images/_PK/Budowanie_relacji_z_uczniem.pdf „Budowanie relacji z uczniem”] Zestawienie za lata 2006-2018 ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej Filia w Mielcu.
 
*[http://ckp.edu.pl/images/_PK/Budowanie_relacji_z_uczniem.pdf „Budowanie relacji z uczniem”] Zestawienie za lata 2006-2018 ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej Filia w Mielcu.

Wersja z 13:28, 28 mar 2023


Podstawy prawne


EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism

  • Relacje nauczyciel-uczeń wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Artykuły

  • Relacje uczeń–nauczyciel kluczem do udanego nauczania /Emilia Musiał Próba zwrócenia uwagi na rolę relacji między uczniami i nauczycielami, od których zależą nie tylko zainteresowania i zamiłowania uczniów do danego przedmiotu, ich wyniki i konkretne wiadomości, ale także to, jak będzie im się wiodło w życiu i jak rozwiną się jako ludzie, także w kontekście relacji online.
  • Jak kształtować relacje miedzy uczniem a nauczycielem? / Weronika Umerle Przedstawiono m. in. cechy jakie powinien posiadać nauczyciel, które wpływają na jakość relacji między nauczycielem a uczniami. Blokady komunikacji interpersonalnej na linii nauczyciel – uczeń. Czynniki ułatwiające komunikację. Mechanizmy obronne uczniów i strategie przetrwania stosowane przez nauczycieli wobec nich stosowane po to, by stworzyć właściwe warunki do nauczania.
  • Psychologiczne uwarunkowania relacji nauczyciel–uczeń / Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz Omówienie teoretyczne podstaw relacji pomiędzy nauczycielem a uczniem. W treści zwrócono uwagę na psychologiczne uwarunkowania, będące gwarantem skutecznej formy porozumienia i kształtowania pozytywnych relacji nauczyciela z uczniami w zespole klasowym. Zasygnalizowano różnice pomiędzy poszczególnymi modelami komunikowania się, jak również wskazano czynniki będące nieodzownym elementem pozytywnych relacji nauczyciela z uczniem. Omówiono blokady i bariery skutecznie utrudniające nie tylko kształtowanie pozytywnych relacji, ale decydujące o kształtowaniu tożsamości uczniów. Zwrócono uwagę na jakość relacji nauczyciela z uczniami w kontekście jego indywidualnych stylów komunikacyjnych.


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 28 marca 2023 r.