Relacje uczeń-nauczyciel: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 16: | Linia 16: | ||
'''Artykuły''' | '''Artykuły''' | ||
− | *[https://studiopsychologiczne.com/relacje-w-edukacji-dlaczego-wazne-jest-nawiazywanie-dobrych-relacji-z-uczniami/ Relacje w edukacji. Dlaczego ważne jest nawiązywanie dobrych relacji z uczniami? ''O relacjach nauczyciel uczeń po doświadczeniu długotrwałej izolacji w czasie pandemii. W treści próba znalezienia odpowiedzi na pytania: Co warto wiedzieć o relacjach? Jakie korzyści płyną z pozytywnych relacji w edukacji? Sposoby nawiązywania dobrej relacji z uczniami.'' | + | *[https://studiopsychologiczne.com/relacje-w-edukacji-dlaczego-wazne-jest-nawiazywanie-dobrych-relacji-z-uczniami/ Relacje w edukacji. Dlaczego ważne jest nawiązywanie dobrych relacji z uczniami?] ''O relacjach nauczyciel uczeń po doświadczeniu długotrwałej izolacji w czasie pandemii. W treści próba znalezienia odpowiedzi na pytania: Co warto wiedzieć o relacjach? Jakie korzyści płyną z pozytywnych relacji w edukacji? Sposoby nawiązywania dobrej relacji z uczniami.'' |
*[http://poradniapp-slupca.pl/jak-ksztaltowac-relacje-miedzy-uczniem-a-nauczycielem/ Jak kształtować relacje miedzy uczniem a nauczycielem? / Weronika Umerle] ''Przedstawiono m. in. cechy jakie powinien posiadać nauczyciel, które wpływają na jakość relacji między nauczycielem a uczniami. Blokady komunikacji interpersonalnej na linii nauczyciel – uczeń. Czynniki ułatwiające komunikację. Mechanizmy obronne uczniów i strategie przetrwania stosowane przez nauczycieli wobec nich stosowane po to, by stworzyć właściwe warunki do nauczania.'' | *[http://poradniapp-slupca.pl/jak-ksztaltowac-relacje-miedzy-uczniem-a-nauczycielem/ Jak kształtować relacje miedzy uczniem a nauczycielem? / Weronika Umerle] ''Przedstawiono m. in. cechy jakie powinien posiadać nauczyciel, które wpływają na jakość relacji między nauczycielem a uczniami. Blokady komunikacji interpersonalnej na linii nauczyciel – uczeń. Czynniki ułatwiające komunikację. Mechanizmy obronne uczniów i strategie przetrwania stosowane przez nauczycieli wobec nich stosowane po to, by stworzyć właściwe warunki do nauczania.'' |
Wersja z 13:06, 28 mar 2023
Podstawy prawne
- Karta Nauczyciela Obowiązki nauczyciela wobec uczniów (Art. 6)
EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism
- Relacje nauczyciel-uczeń wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.
Artykuły
- Relacje w edukacji. Dlaczego ważne jest nawiązywanie dobrych relacji z uczniami? O relacjach nauczyciel uczeń po doświadczeniu długotrwałej izolacji w czasie pandemii. W treści próba znalezienia odpowiedzi na pytania: Co warto wiedzieć o relacjach? Jakie korzyści płyną z pozytywnych relacji w edukacji? Sposoby nawiązywania dobrej relacji z uczniami.
- Jak kształtować relacje miedzy uczniem a nauczycielem? / Weronika Umerle Przedstawiono m. in. cechy jakie powinien posiadać nauczyciel, które wpływają na jakość relacji między nauczycielem a uczniami. Blokady komunikacji interpersonalnej na linii nauczyciel – uczeń. Czynniki ułatwiające komunikację. Mechanizmy obronne uczniów i strategie przetrwania stosowane przez nauczycieli wobec nich stosowane po to, by stworzyć właściwe warunki do nauczania.
- 18 sposobów na popsucie nauczania i relacji z uczniami – Frajda z nauczania 3 / Danuta Sterna O przyzwyczajeniach i nawykach nauczycieli, które mogą zrujnować relacje z uczniami i popsuć nauczanie. Kilka przykładów sytuacji, w których uczeń może stracić zaufanie do nauczyciela oraz przykłady na jego alternatywne/właściwe zachowanie w kontaktach z ucznami.
- Psychologiczne uwarunkowania relacji nauczyciel–uczeń / Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz Omówienie teoretyczne podstaw relacji pomiędzy nauczycielem a uczniem. W treści zwrócono uwagę na psychologiczne uwarunkowania, będące gwarantem skutecznej formy porozumienia i kształtowania pozytywnych relacji nauczyciela z uczniami w zespole klasowym. Zasygnalizowano różnice pomiędzy poszczególnymi modelami komunikowania się, jak również wskazano czynniki będące nieodzownym elementem pozytywnych relacji nauczyciela z uczniem. Omówiono blokady i bariery skutecznie utrudniające nie tylko kształtowanie pozytywnych relacji, ale decydujące o kształtowaniu tożsamości uczniów. Zwrócono uwagę na jakość relacji nauczyciela z uczniami w kontekście jego indywidualnych stylów komunikacyjnych.
- Nawiązywanie relacji z uczniem – jak uczynić pierwszy… drugi… siódmy krok / Anita Mieloch-Plumińska Wskazówki jak skutecznie budować autorytet nauczyciela poprzez dobre dbanie o dobre relacje z uczniami?
- Relacje nauczyciel-uczeń w procesie nauczania/Andrzej SpychałaArtykuł w serwisie edukacyjnym Profesor.pl Autor omawia wpływ charakteru relacji na edukację ucznia.
- Co jest istotne w komunikacji uczeń-nauczyciel/Barbara ZastawnyW opracowaniu, w krótki sposób przedstawiono co jest najważniejsze w komunikacji pomiędzy nauczycielem a uczniem i wyjaśniono, co to znaczy dobre stosunki nauczyciel - uczeń.
Zestawienia bibliograficzne
- „Budowanie relacji z uczniem” Zestawienie za lata 2006-2018 ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej Filia w Mielcu.
- Praca nauczyciela. Relacje nauczyciel -uczeń. Postrzeganie szkoły przez uczniów / Beata Kusiak Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2006 -2008.
- Nauczyciel-uczeń relacje. Zestawienie bibliograficzne w wyborze Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Rybniku, Filia w Raciborzu, opr. A. Śliwicka
Dostępność sprawdzono: 28 marca 2023 r.