Relacje uczeń-nauczyciel: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 36: Linia 36:
  
 
*[http://www.pbw.kielce.pl/userfiles/file/nowe_zestawienia/dokument281.pdf Praca nauczyciela. Relacje nauczyciel -uczeń. Postrzeganie szkoły przez uczniów / Beata Kusiak] ''Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2006 -2008.''
 
*[http://www.pbw.kielce.pl/userfiles/file/nowe_zestawienia/dokument281.pdf Praca nauczyciela. Relacje nauczyciel -uczeń. Postrzeganie szkoły przez uczniów / Beata Kusiak] ''Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2006 -2008.''
 
*[http://www.bibliotekapedagogiczna.lubsko.pl/n39.htm Relacje nauczyciel-uczeń] ''Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2000-2008. Wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism.''
 
  
 
*[https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http%3A%2F%2Fftp.wom.edu.pl%2Fbiblioteka%2Fraciborz%2Fdoc%2Fzestawienia%2Fnauczycieluczen.doc&wdOrigin=BROWSELINK Nauczyciel-uczeń relacje. Zestawienie bibliograficzne w wyborze] ''Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Rybniku, Filia w Raciborzu, opr. A. Śliwicka''
 
*[https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=http%3A%2F%2Fftp.wom.edu.pl%2Fbiblioteka%2Fraciborz%2Fdoc%2Fzestawienia%2Fnauczycieluczen.doc&wdOrigin=BROWSELINK Nauczyciel-uczeń relacje. Zestawienie bibliograficzne w wyborze] ''Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Rybniku, Filia w Raciborzu, opr. A. Śliwicka''

Wersja z 12:59, 28 mar 2023


Podstawy prawne


EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism

  • Relacje nauczyciel-uczeń wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Artykuły

  • Jak kształtować relacje miedzy uczniem a nauczycielem? / Weronika Umerle Przedstawiono m. in. cechy jakie powinien posiadać nauczyciel, które wpływają na jakość relacji między nauczycielem a uczniami. Blokady komunikacji interpersonalnej na linii nauczyciel – uczeń. Czynniki ułatwiające komunikację. Mechanizmy obronne uczniów i strategie przetrwania stosowane przez nauczycieli wobec nich stosowane po to, by stworzyć właściwe warunki do nauczania.
  • Psychologiczne uwarunkowania relacji nauczyciel–uczeń / Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz Omówienie teoretyczne podstaw relacji pomiędzy nauczycielem a uczniem. W treści zwrócono uwagę na psychologiczne uwarunkowania, będące gwarantem skutecznej formy porozumienia i kształtowania pozytywnych relacji nauczyciela z uczniami w zespole klasowym. Zasygnalizowano różnice pomiędzy poszczególnymi modelami komunikowania się, jak również wskazano czynniki będące nieodzownym elementem pozytywnych relacji nauczyciela z uczniem. Omówiono blokady i bariery skutecznie utrudniające nie tylko kształtowanie pozytywnych relacji, ale decydujące o kształtowaniu tożsamości uczniów. Zwrócono uwagę na jakość relacji nauczyciela z uczniami w kontekście jego indywidualnych stylów komunikacyjnych.


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 28 marca 2023 r.