Wewnątrzszkolny system oceniania: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
m |
m (Zmiana linku na aktywny) |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
'''Podstawy prawne''' | '''Podstawy prawne''' | ||
− | *[ | + | *[https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190000373/O/D20190373.pdf Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r.] ''w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.'' |
*[https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20220001780 Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 19 sierpnia 2022 r.] ''zmieniające rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych | *[https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20220001780 Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 19 sierpnia 2022 r.] ''zmieniające rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych | ||
Wersja z 11:55, 27 gru 2022
Definicje
- Wewnątrzszkolny system oceniania Definicja pojęcia zamieszczona na stronie Wikipedii.
Podstawy prawne
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 19 sierpnia 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych
EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism
- Ocenianie szkolne wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.
Książki
- Systemy oceniania w szkole - prawo i praktyka / Kamil Sijko, Andrzej Walczak, Dorota Wiszejko-Wierzbicka Raport z badania na temat stopnia, w jakim szkoły wykorzystują nadaną im przepisami prawa autonomię w zakresie tworzenia własnych systemów oceniania opracowany przez Instytut Badań Edukacyjnych w 2011 r.
Artykuły
- Ocena szkolna a dydaktyka / Urszula Konsek. Wady oceniania tradycyjnego, wychowawcza rola oceniania, znaczenie treści nauczania w ocenianiu szkolnym.
- Ocenianie jako system wspomagający pracę nauczyciela / Joanna Siwińska. Funkcje oceniania wewnątrzszkolnego.
- Referat szkoleniowy poświęcony zagadnieniom oceniania / Dorota Dychtoń, Agnieszka Szymczyk - Wyżychowska. Funkcje wewnątrzszkolnego oceniania, narzędzia służące sprawdzaniu poziomu osiągnięć uczniów.
- Wewnątrzszkolny system oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w Szkole Podstawowej w Alojzowie (aspekt psychologiczny) / Krzysztof Trzak. Psychologiczne i pedagogiczne aspekty oceniania.
- Wewnątrzszkolny system oceniania – ocena tradycyjna czy system punktowy? / Izabela Serwatka. Funkcje oceny, charakterystyka oceniania tradycyjnego i punktowego, propozycje zmian.
Zestawienia bibliograficzne
- Przedmiotowy system oceniania. Zestawienie bibliograficzne w wyborze / oprac. Jolanta Wachnik.
Dostępność sprawdzono: 27 grudnia 2022 r.