Kompetencje nauczyciela: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 6: Linia 6:
 
'''EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism'''
 
'''EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism'''
  
*[https://aleph.dbp.dolnyslask.pl/F?func=find-c&ccl_term=%28+WRD+%3D+%28+Kompetencje+nauczyciela+%29+%29+and+%28+WYR+%3D+%28+2017+-%3E+2022+%29+%29&local_base=DBP03&x=49&y=5 Kompetencje nauczycieli] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.''
+
*
 +
[https://aleph.dbp.dolnyslask.pl/F?func=find-c&ccl_term=%28+WRD+%3D+%28+Kompetencje+nauczyciela+%29+%29+and+%28+WYR+%3D+%28+2017+-%3E+2022+%29+%29&local_base=DBP03&x=49&y=5 Kompetencje nauczycieli] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.''
  
 
'''Multimedia'''
 
'''Multimedia'''
Linia 14: Linia 15:
 
'''Artykuły'''
 
'''Artykuły'''
  
*[https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/3096/1/strykowski.pdf Kompetencje współczesnego nauczyciela/ Wacław Strykowski] ''Próba odpowiedzi na pytanie w jakich kategoriach pojęciowych opisywać dobrego nauczyciela, rozważania nad cechami i właściwościami dobrego nauczyciela.''  
+
*[https://przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/archive/article/120/1/article.pdf Reprezentacje kompetencji nauczycieli w indywidualnych doświadczeniach edukacyjnych kandydatów na nauczycieli / Anna Kwatera]  ''Analiza pisemnych wypowiedzi studentek i studentów kierunków nauczycielskich na temat istotnych kompetencji ich własnych nauczycieli na wcześniejszych etapach kształcenia oraz ich deficytów, przejawianych w postaci konkretnych zachowań obserwowanych, doświadczanych, docenianych lub kwestionowanych. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na główne pytanie badawcze, dotyczące jakości znaczeń nadawanych poszczególnym kompetencjom nauczycieli lub ich deficytom, w kontekście kształtowania się profesjonalizmu zawodowego.''
 +
 
 +
[https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/3096/1/strykowski.pdf Kompetencje współczesnego nauczyciela/ Wacław Strykowski] ''Próba odpowiedzi na pytanie w jakich kategoriach pojęciowych opisywać dobrego nauczyciela, rozważania nad cechami i właściwościami dobrego nauczyciela.''  
  
 
*[http://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/179/kompetencje_wspolczesnego_nauczyciela_i_ich_uwarunkowania.pdf?sequence=1 Kompetencje współczesnego nauczyciela i ich uwarunkowania (przegląd najważniejszych polskich koncepcji) / Kazimierz Czerwiński] ''Artykuł zamieszczony w repozytorium Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Autor artykułu przytacza wypowiedzi czołowych polskich pedagogów. Zestawia poglądy Czesława Banacha, Teresy Chejnickiej-Bezwińskiej, Zbyszko Melosika, Zbigniewa Kwiecińskiego i Stanisława Palki. Możemy też poznać podejście do zagadnień kompetencji nauczyciela Stanisława Dylaka, Bolasława Niemirki, Małgorzaty Feinert oraz Roberta Kwaśnicy.''
 
*[http://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/179/kompetencje_wspolczesnego_nauczyciela_i_ich_uwarunkowania.pdf?sequence=1 Kompetencje współczesnego nauczyciela i ich uwarunkowania (przegląd najważniejszych polskich koncepcji) / Kazimierz Czerwiński] ''Artykuł zamieszczony w repozytorium Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Autor artykułu przytacza wypowiedzi czołowych polskich pedagogów. Zestawia poglądy Czesława Banacha, Teresy Chejnickiej-Bezwińskiej, Zbyszko Melosika, Zbigniewa Kwiecińskiego i Stanisława Palki. Możemy też poznać podejście do zagadnień kompetencji nauczyciela Stanisława Dylaka, Bolasława Niemirki, Małgorzaty Feinert oraz Roberta Kwaśnicy.''
Linia 26: Linia 29:
  
 
'''Zestawienia bibliograficzne'''
 
'''Zestawienia bibliograficzne'''
 
 
*[http://www.bibliotekapedagogiczna.lubsko.pl/n61.htm Kompetencje nauczyciela] ''Zestawienie bibliograficzne opublikowane przez Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką w Lubsku.''
 
  
 
*[http://www.bpsiedlce.pl/3/strona/109_zbiory/146_zestawienia-bibliograficzne/149_kompetencje-wspolczesnego-nauczyciela/ Kompetencje współczesnego nauczyciela] '' Zestawienie bibliograficzne opublikowane przez Bibliotekę Pedagogiczną w Siedlcach.''
 
*[http://www.bpsiedlce.pl/3/strona/109_zbiory/146_zestawienia-bibliograficzne/149_kompetencje-wspolczesnego-nauczyciela/ Kompetencje współczesnego nauczyciela] '' Zestawienie bibliograficzne opublikowane przez Bibliotekę Pedagogiczną w Siedlcach.''
  
  
| stopka= 21 lutego 2022 r.
+
| stopka= 30 listopada 2022 r.
 
}}
 
}}

Wersja z 09:48, 30 lis 2022


EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism

Kompetencje nauczycieli wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.

Multimedia

Artykuły

  • Reprezentacje kompetencji nauczycieli w indywidualnych doświadczeniach edukacyjnych kandydatów na nauczycieli / Anna Kwatera Analiza pisemnych wypowiedzi studentek i studentów kierunków nauczycielskich na temat istotnych kompetencji ich własnych nauczycieli na wcześniejszych etapach kształcenia oraz ich deficytów, przejawianych w postaci konkretnych zachowań obserwowanych, doświadczanych, docenianych lub kwestionowanych. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na główne pytanie badawcze, dotyczące jakości znaczeń nadawanych poszczególnym kompetencjom nauczycieli lub ich deficytom, w kontekście kształtowania się profesjonalizmu zawodowego.

Kompetencje współczesnego nauczyciela/ Wacław Strykowski Próba odpowiedzi na pytanie w jakich kategoriach pojęciowych opisywać dobrego nauczyciela, rozważania nad cechami i właściwościami dobrego nauczyciela.

  • Projektowanie hipermedialnych opracowań dydaktycznych jako kluczowe kompetencje nauczyciela / Wojciech Walat Autor (Uniwersytet Rzeszowski, Instytut Techniki) publikacji stwierdza, że jedną z kluczowych kompetencji nauczyciela jest projektowanie hipermedialnych opracowań dydaktycznych (HPD). Omawia składowe komponenty procedury projektowania opracowania hipermedialnego programu dydaktycznego: określenie ogólnych celów dydaktycznych, analizę dydaktyczną, charakterystykę psychofizyczną uczniów (odbiorców HPD), opracowanie narzędzi kontroli wstępnej, strategii nauczania, właściwe projektowanie i wykonanie opracowania dydaktycznego (HPD). Procedurę kończy przygotowanie narzędzi pomiaru kontroli bieżącej oraz kontroli zbierającej.
  • Kompetencje nauczyciela w Unii Europejskiej / Mirosław Sielatycki Autor przedstawia efekty debaty i pracy grupy roboczej (powołanej przez Komisję Europejską) na konferencji w Brukseli w dn. 10-21 czerwca 2005 r. w związku z realizacją wdrażania dokumentu "Edukacja w Europie: różne systemy kształcenia i szkolenia - wspólne cele do roku 2010". Grupa powołana z przedstawicieli 25 państw, zajmowała się zagadnieniem opisu kompetencji, kwalifikacji i profilu nauczyciela w Unii Europejskiej.


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 30 listopada 2022 r.