Andragogika - zagadnienia ogólne: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 26: Linia 26:
 
*[https://epale.ec.europa.eu/pl/blog/edukacja-seniorow  Edukacja seniorów.] ''sporządzony przez Justynę Bednarz zbiór odnośników do wszystkich artykułów w języku polskim poświęconych tej tematyce, zamieszczonych na Elektronicznej platformie na rzecz uczenia się dorosłych w Europie (EPALE).''
 
*[https://epale.ec.europa.eu/pl/blog/edukacja-seniorow  Edukacja seniorów.] ''sporządzony przez Justynę Bednarz zbiór odnośników do wszystkich artykułów w języku polskim poświęconych tej tematyce, zamieszczonych na Elektronicznej platformie na rzecz uczenia się dorosłych w Europie (EPALE).''
  
*[https://edukacjaustawicznadoroslych.eu/images/2018/4/27_4_2018.pdf  Jak się rozwijała polska andragogika?.] ''artykuł Józefa Kargula.''
+
*[https://edukacjaustawicznadoroslych.eu/images/2018/4/27_4_2018.pdf  Jak się rozwijała polska andragogika? / Józef Kargul.]
  
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/51/id/1048 Kierunki rozwoju uniwersytetów trzeciego wieku w Polsce .] ''Artykuł  Andrzeja Klimczuka.''
+
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/51/id/1048 Kierunki rozwoju uniwersytetów trzeciego wieku w Polsce / Andrzej Klimczuk.]
  
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/21/id/472 Interaktywna metoda kształcenia dorosłych.] ''Artykuł Moniki Kidy i Roksany Neczaj-Świderskiej.''
+
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/21/id/472 Interaktywna metoda kształcenia dorosłych / Monika Kida, Roksana Neczaj-Świderska.]
  
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/39/id/831 Jak uczą się dorośli, czyli co powinien wiedzieć trener o specyfice kształcenia uczestników szkolenia.] ''Artykuł Katarzyny Mikołajczyk.''
+
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/39/id/831 Jak uczą się dorośli, czyli co powinien wiedzieć trener o specyfice kształcenia uczestników szkolenia / Katarzyna Mikołajczyk.]
  
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/64/id/1238 Transformacja starszych kobiet pod wpływem oddziaływań edukacyjnych uniwersytetu trzeciego wieku - studium przypadku.] ''Artykuł Jolanty Maćkowicz i Joanny Wnęk-Gozdek.''
+
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/64/id/1238 Transformacja starszych kobiet pod wpływem oddziaływań edukacyjnych uniwersytetu trzeciego wieku - studium przypadku / Jolanta Maćkowicz, Joanna Wnęk-Gozdek.]
  
*[http://dydaktyka.uni.lodz.pl/wp-content/uploads/2015/07/19_Mianecka_Julia_korekta1.pdf Edukacja ustawiczna dorosłych a wymóg współczesnego rynku pracy.] ''Artykuł Julii Mianeckiej.''
+
*[http://dydaktyka.uni.lodz.pl/wp-content/uploads/2015/07/19_Mianecka_Julia_korekta1.pdf Edukacja ustawiczna dorosłych a wymóg współczesnego rynku pracy / Julia Mianecka.]
  
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul.php?numer=2&id=12&czesc=0 Kształcenie ustawiczne w procesie tworzenia społeczeństwa uczącego się i gospodarki opartej na wiedzy.] ''Artykuł Ewy Solarczyk - Ambrozik.''
+
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul.php?numer=2&id=12&czesc=0 Kształcenie ustawiczne w procesie tworzenia społeczeństwa uczącego się i gospodarki opartej na wiedzy / Ewa Solarczyk-Ambrozik.]
  
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/14/id/273 Edukacja dorosłych wobec zjawiska marginalizacji.] ''Artykuł Sylwii Baranowicz.''
+
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/14/id/273 Edukacja dorosłych wobec zjawiska marginalizacji / Sylwia Baranowicz.]
  
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/7/id/97 Źródła i tendencje rozwojowe edukacji ustawicznej.] ''Artykuł profesora Józefa Półturzyckiego.''
+
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/7/id/97 Źródła i tendencje rozwojowe edukacji ustawicznej / Józef Półturzycki.]
  
*[http://www.networkmagazyn.pl/andragogika-jak-ucza-sie-dorosli Andragogika – jak uczą się dorośli?.] ''Artykuł Piotra Peszko.''
+
*[http://www.networkmagazyn.pl/andragogika-jak-ucza-sie-dorosli Andragogika – jak uczą się dorośli? / Piotr Peszko.]
  
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/10/id/177 Kształcenie ustawiczne w szkolnictwie wyższym w Stanach Zjednoczonych.] ''Artykuł Anny Frąckowiak.''
+
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/10/id/177 Kształcenie ustawiczne w szkolnictwie wyższym w Stanach Zjednoczonych / Anna Frąckowiak.]
  
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/11/id/200 Internetowe zasoby niemieckiej andragogiki.] ''Artykuł Hanny Solarczyk.''
+
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/11/id/200 Internetowe zasoby niemieckiej andragogiki / Hanna Solarczyk.]
  
*[http://www.e-mentor.edu.pl/mobi/artykul/index/numer/26/id/578 Strategie uprawiania refleksji andragogicznej w Niemczech] ''Artykuł Hanny Solarczyk-Szwec.''
+
*[http://www.e-mentor.edu.pl/mobi/artykul/index/numer/26/id/578 Strategie uprawiania refleksji andragogicznej w Niemczech / Hanna Solarczyk-Szwec.]
  
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/9/id/147 Akademickie Towarzystwo Andragogiczne.] ''Artykuł Hanny Solarczyk.''
+
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/9/id/147 Akademickie Towarzystwo Andragogiczne / Hanna Solarczyk.]
  
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/66/id/1263 Negatywne aspekty uczestnictwa w edukacji w opiniach uczących się dorosłych.] ''Artykuł Aleksandry Litawy i Zofii Szaroty.''
+
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/66/id/1263 Negatywne aspekty uczestnictwa w edukacji w opiniach uczących się dorosłych / Aleksandra Litawa, Zofia Szarota.]
  
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/78/id/1399 Priorytety i funkcje społeczne edukacji w dorosłości - perspektywa Celów Zrównoważonego Rozwoju UNESCO 2030.] ''Artykuł Zofii Szaroty.''
+
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/78/id/1399 Priorytety i funkcje społeczne edukacji w dorosłości - perspektywa Celów Zrównoważonego Rozwoju UNESCO 2030 / Zofia Szarota.]
  
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/79/id/1412 Edukacja całożyciowa osób starszych z perspektywy biopsychospołecznej.] ''Artykuł Oliwii McFarlane i Kornelii Kędziora-Kornatowskiej.''
+
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/79/id/1412 Edukacja całożyciowa osób starszych z perspektywy biopsychospołecznej / Oliwia McFarlane, Kornelia Kędziora-Kornatowska.]
  
*[https://www.edukuj.pl/andragogika-czyli-o-uczeniu-doroslych.html Andragogika, czyli o uczeniu dorosłych.] ''Artykuł Moniki Kornaś.''
+
*[https://www.edukuj.pl/andragogika-czyli-o-uczeniu-doroslych.html Andragogika, czyli o uczeniu dorosłych / Monika Kornaś.]
  
 
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/65/id/1248 Mentoring: przyszłość nauczania osób dorosłych - recenzja.] ''Recenzja książki  L.J. Zachary The Mentor's Guide: Facilitating Effective Learning Relationships autostwa Iwony Gierłach i Tadeusza Gadacza.''
 
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/65/id/1248 Mentoring: przyszłość nauczania osób dorosłych - recenzja.] ''Recenzja książki  L.J. Zachary The Mentor's Guide: Facilitating Effective Learning Relationships autostwa Iwony Gierłach i Tadeusza Gadacza.''
Linia 68: Linia 68:
 
*[https://epale.ec.europa.eu/pl/blog/nowe-formy-wsparcia-i-edukacji-ict-seniorow Nowe formy wsparcia i edukacji ICT seniorów.] ''wpis Wiesława Kopcia zamieszczony na blogu  Elektronicznej platformy na rzecz uczenia się dorosłych w Europie (EPALE).''
 
*[https://epale.ec.europa.eu/pl/blog/nowe-formy-wsparcia-i-edukacji-ict-seniorow Nowe formy wsparcia i edukacji ICT seniorów.] ''wpis Wiesława Kopcia zamieszczony na blogu  Elektronicznej platformy na rzecz uczenia się dorosłych w Europie (EPALE).''
  
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/73/id/1336 Wpływ edukacji formalnej na włączenie finansowe w zakresie usług płatniczych.] ''Artykuł Michała Polasika, Agnieszki Huterskiej i Andrzeja Melera.''
+
*[http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/73/id/1336 Wpływ edukacji formalnej na włączenie finansowe w zakresie usług płatniczych / Michał Polasik, Agnieszka Huterska, Andrzej Meler.]
  
*[https://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/91/id/1533 Zadowolenie z życia słuchaczy uniwersytetów trzeciego wieku.] ''Artykuł Artura Fabisia i Aleksandry Błachnio.''
+
*[https://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/91/id/1533 Zadowolenie z życia słuchaczy uniwersytetów trzeciego wieku / Artur Fabiś, Aleksandra Błachnio.]
  
*[https://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/93/id/1553 Wspieranie uczenia się przez całe życie przez pracodawcę a satysfakcja z pracy na przykładzie pracowników administracji uczelni.] ''Artykuł Tomasza Gigola i Renaty Pajewskiej-Kwaśny.''
+
*[https://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/93/id/1553 Wspieranie uczenia się przez całe życie przez pracodawcę a satysfakcja z pracy na przykładzie pracowników administracji uczelni / Tomasz Gigol, Renata Pajewska-Kwaśny.]
  
 
*[http://www.ata.edu.pl/rocznik-andragogiczny.html Archiwalne numery Rocznika Andragogicznego.] ''dostępne na stronie Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego.''
 
*[http://www.ata.edu.pl/rocznik-andragogiczny.html Archiwalne numery Rocznika Andragogicznego.] ''dostępne na stronie Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego.''
Linia 101: Linia 101:
  
  
|stopka= 13 lipca 2022 r.
+
|stopka= 14 lipca 2022 r.
 
}}
 
}}

Wersja z 18:01, 14 lip 2022


 

Definicje

  • Andragogika definicja pojęcia, zamieszczona na portalu "Nauka w Polsce".


Baza bibliograficzna EDUKACJA


Artykuły

  • Edukacja seniorów. sporządzony przez Justynę Bednarz zbiór odnośników do wszystkich artykułów w języku polskim poświęconych tej tematyce, zamieszczonych na Elektronicznej platformie na rzecz uczenia się dorosłych w Europie (EPALE).


Zestawienia bibliograficzne


  • ANDRAGOGIKA OŚWIATA DOROSŁYCH . Książki i artykuły z czasopism ze zbiorów Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. Hugona Kołłątaja w Krakowie w wyborze za lata 2010-2019.



Dostępność sprawdzono: 14 lipca 2022 r.