Oligofrenopedagogika: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 13: Linia 13:
 
'''Podstawy prawne'''
 
'''Podstawy prawne'''
  
*[http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20130000529 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 kwietnia 2013 r.] ''w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim.''
+
*[https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20130000529 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 kwietnia 2013 r.] ''w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim.''
  
  
Linia 111: Linia 111:
  
  
| stopka=27 października 2021 r.
+
| stopka=29 kwietnia 2022 r.
 
}}
 
}}

Wersja z 13:40, 29 kwi 2022



Definicje


Podstawy prawne


Portale, serwisy

  • Niepełnosprawność intelektualna. Dział w portalu Niepełnosprawni.pl zawierający aktualności, artykuł o zasadach tworzenia tekstu łatwego do czytania i inne artykuły.


Konspekty lekcji

  • O upośledzeniach umysłowych / Lucjana Sordyl. Konspekty do zajęć rewalidacyjnych: Ćwiczenie umiejętności pracy obiema rękami jednocześnie, Ćwiczenia logopedyczne mające na celu poprawę plastyczności twarzy i usprawnianie aparatu artykulacyjnego, Mój przyszły zawód. Konspekty zamieszczone są na portalu „Edukator.org.pl”.


Baza bibliograficzna EDUKACJA

  • Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Multimedia


Książki


Artykuły

  • Upośledzenie umysłowe i jego klasyfikacje. Artykuł omawiający definicje upośledzenia umysłowego, przyczyny upośledzenia, podający charakterystykę upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz ich funkcjonowanie społeczne. Załączono przegląd badań. Publikacja zamieszczona na portalu Wydawnictwa AWF w Krakowie.
  • Czym jest upośledzenie umysłowe / Joanna Denek-Czajka. Artykuł omawiający kryteria upośledzenia umysłowego i jego przyczyny, funkcjonowanie społeczne, intelektualne, psychiczne i somatyczne osoby upośledzonej w różnym stopniu. Publikacja zamieszczona na stronie Szkoły Podstawowej w Poniatowej.
  • Upośledzenie umysłowe / Paulina Stolorz. Artykuł omawiający rozpoznanie i przyczyny upośledzenia umysłowego, stopnie upośledzenia umysłowego. Publikacja zamieszczona na portalu „ABC Zdrowie” prowadzonym przez serwis „Wirtualna Polska”.
  • Charakterystyka osób upośledzonych umysłowo. Artykuł charakteryzujący dzieci w wieku szkolnym z upośledzeniem w stopniu lekkim, ich rozwój psychiczny, zachowania społeczne oraz plany życiowe młodzieży upośledzonej w stopniu lekkim. Artykuł podaje charakterystykę upośledzenia umysłowego w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim i przyczyny upośledzenia umysłowego. Publikacja zamieszczona na stronie Stowarzyszenia Wspierania Niesłyszących w Przemyślu.
  • Niepełnosprawność intelektualna. Artykuł omawiający terminologię i klasyfikację upośledzenia umysłowego i odnoszący się do zaburzeń rozwoju, podający także definicje. Publikacja zamieszczona na portalu „Szkolnictwo.pl”.
  • Niepełnosprawność intelektualna. Artykuł omawiający terminologię, klasyfikację i definicje niepełnosprawności intelektualnej oraz zaburzenia rozwoju związane z niepełnosprawnością intelektualną z podziałem na grupy. Publikacja zamieszczona w serwisie www.szkolnictwo.pl.


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 29 kwietnia 2022 r.