Program wychowawczy szkoły: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 63: Linia 63:
  
 
'''Zestawienia bibliograficzne'''
 
'''Zestawienia bibliograficzne'''
 
*[http://ftp.wom.edu.pl/biblioteka/raciborz/doc/zestawienia/budowa%20koncepcji.doc Budowa koncepcji pracy szkoły : zestawienie biliograficzne w wyborze / Oprac. A. Śliwicka] ''Zestawienie artykułów z czasopism dotyczących rozwoju szkoły, tworzenia programów wychowawczych w szkole, jakości pracy.''
 
  
 
*[http://www.pedagogiczna.edu.pl/zest185.htm Konstruowanie programu wychowawczego szkoły - zestawienie bibliograficzne w wyborze / Oprac. Aneta Gnyp, Dagmara Roszkowska] ''Zestawienie opublikowane na stronie Biblioteki Pedagogicznej w Piotrkowie Trybunalskim opracowane na podstawie własnych zbiorów biblioteki zawiera wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism pedagogicznych.''   
 
*[http://www.pedagogiczna.edu.pl/zest185.htm Konstruowanie programu wychowawczego szkoły - zestawienie bibliograficzne w wyborze / Oprac. Aneta Gnyp, Dagmara Roszkowska] ''Zestawienie opublikowane na stronie Biblioteki Pedagogicznej w Piotrkowie Trybunalskim opracowane na podstawie własnych zbiorów biblioteki zawiera wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism pedagogicznych.''   

Wersja z 13:53, 12 kwi 2018


Programy, podręczniki

  • Program wychowawczy Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Stefana Roweckiego "Grota" w Markach na lata 2017-2022 Opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej gminy. Dokument zawiera podstawy prawne oraz założenia programowe, cele wychowania i zadania szkoły w dziedzinie wychowania, zadania wychowacze nauczycieli oraz formy ich realizacji. Ponadto przedstawia szczegółowo prawa i obowiązki ucznia. Określa ramy sytemu nagród i wyróżnień stosowanych wobec uczniów oraz system interwencji wychowawczych dla poszczególnych etapów kształcenia i przewidywane środki zaradcze w sytuacjach problemowych.


Multimedia


Książki


Artykuły

  • Diagnoza potrzeb klasy jako podstawa do tworzenia programu wychowawczego / Hanna Żmijska Konstruowanie planu pracy wychowawczej na podstawie programu wychowawczego szkoły i swojej wizji pożądanego funkcjonowania klasy. Przeprowadzenie diagnozy potrzeb klasy, rozpoznanie realnej sytuacji grupy (ucznia), opracowanie i wdrożeniem konkretnego programu skutecznych oddziaływań wychowawczych, ale także wypracowaniem pewnego modelu postępowania, który może być użyteczny dla innych wychowawców. Przykładowe wnioski do pracy wynikające z diagnozy II klasy gimnazjum.
  • Program wychowawczy i profilaktyki - wskazówki do wprowadzenia zmian Omówienie zmian w dotychczasowych programach wychowawczym i profilaktyki wynikających z nowych przepisów dotyczących przeciwdziałania narkomanii (w związku z wejściem w życie od 1 września 2015 r. rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 18 sierpnia 2015 r. w sprawie zakresu i form prowadzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej w celu przeciwdziałania narkomanii).
  • Metodyka konstruowania programów wychowawczych Propozycja budowania programu wychowawczego opartego na wartościach poruszając następujące treści: diagnoza sytuacji wychowawczej szkoły, ustalenie wartości uznawanych przez społeczność szkolną, określenie celów ogólnych programu wychowawczego, diagnoza oczekiwań i zasobów społeczności szkolnej, określenie strategii wychowawczej, wprowadzenie do programu wychowawczego.
  • Program wychowawczy szkoły podstawowej Przykład programu wychowawczego. Podstawa prawna programu oraz prezentacja treści wypracowanych na podstawie dokumentów szkolnych: statutu i regulaminu.


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 29 listopada 2017 r.