Cyberprzemoc: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 73: Linia 73:
 
*[http://www.gim2.mielec.pl/interklasa/prezentacje/przemoc.doc  Scenariusz godziny wychowawczej "Czy Internet jest bezpieczny? Cyberprzemoc" / Bożena Pająk]  - ''scenariusz do realizowania na godzinie wychowawczej w gimnazjum.
 
*[http://www.gim2.mielec.pl/interklasa/prezentacje/przemoc.doc  Scenariusz godziny wychowawczej "Czy Internet jest bezpieczny? Cyberprzemoc" / Bożena Pająk]  - ''scenariusz do realizowania na godzinie wychowawczej w gimnazjum.
 
''
 
''
 
*[http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CEsQFjAC&url=http%3A%2F%2Fszkolazklasa20.nq.pl%2Findex.php%3Fsec%3Dpobierz_plik_szk%26id%3D3421&ei=vYQjUP7YJYSg4gTUpICABg&usg=AFQjCNHaN34eP17Gfg6dtYKh_Wbx8oh1zA  Scenariusz zajęć wychowawczych : zagrożenie cyberprzemocą / Ewa Śliwakowska.]
 
  
 
*[http://fdn.pl/sites/default/files/file/dzieckokrzywdzone/kwartalnik%20nr%2026/skutki_cyberbullyingu.pdf  Skutki cyberbullyingu - oskarżenie czy obrona technologii? / Michel Walrave, Wannes Heirman ] -  ''przedstawiono model teoretyczny cyberprzemocy poprzez zebranie i krytyczne omówienie tych kwestii w ramach aktualnej wiedzy o cyberbullyingu.''
 
*[http://fdn.pl/sites/default/files/file/dzieckokrzywdzone/kwartalnik%20nr%2026/skutki_cyberbullyingu.pdf  Skutki cyberbullyingu - oskarżenie czy obrona technologii? / Michel Walrave, Wannes Heirman ] -  ''przedstawiono model teoretyczny cyberprzemocy poprzez zebranie i krytyczne omówienie tych kwestii w ramach aktualnej wiedzy o cyberbullyingu.''

Wersja z 18:28, 10 kwi 2018


Definicje


Podstawy prawne


Multimedia

  • Film - o przemocy w Internecie.


Książki


Artykuły


  • Stalking - cień zła? / Ilona Gołębiewska - przedstawiono zjawisko obsesyjnego prześladowania albo molestowania skierowane bezpośrednio do osoby będącej ofiarą. Przyczyny stalkingu. Relacja sprawca - ofiara. Przeciwdziałanie.
  • Świadkowie cyberbullyingu - między obojętnością a reakcją / Kamila Knol-Michałowska - pierwsza część artykułu stanowi analizę potencjalnej roli świadków cyberbullyingu w powstrzymywaniu aktów agresji poprzez udzielanie wsparcia ofiarom, dyscyplinowanie sprawców czy swoistą bierność. Druga część artykułu poświęcona jest prezentacji wyników badań wybranych autorów uwzględniających obecność świadków cyberbullyingu.


Portale, serwisy, fora

  • Dyżurnet.pl -punkt kontaktowy, który przyjmuje zgłoszenia dotyczące nielegalnych treści w Internecie.
  • Dziecko w sieci -program zajmujący się bezpieczeństwem dzieci i młodzieży w Internecie. Diagnozuje skalę i specyfikę zagrożeń dla dzieci w Sieci oraz zajmuje się ich profilaktyką.
  • Helpline -pomoc dzieciom, młodzieży, rodzicom, profesjonalistom w sytuacjach zagrożenia w Internecie, oraz podczas korzystania z telefonów komórkowych, porady na temat zapobiegania niebezpiecznym sytuacjom i postępowania w sytuacjach wystąpienia zagrożenia.
  • S@ferinternet.pl -priorytetem programu "Safer Internet" na lata 2009-2013 jest zwalczanie cyberprzemocy i uwodzenia dzieci w Internecie.


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 17 października 2017 r.