Kompetencje nauczyciela: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 8: Linia 8:
 
*[https://aleph.dbp.wroc.pl/F?func=find-b&find_code=WRD&request=kszta%C5%82cenie+nauczycieli&adjacent=Y&local_base=DBP03&x=16&y=9&filter_code_2=WYR&filter_request_2=2015&filter_code_3=WYR&filter_request_3=2020 Kształcenie nauczycieli] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.''
 
*[https://aleph.dbp.wroc.pl/F?func=find-b&find_code=WRD&request=kszta%C5%82cenie+nauczycieli&adjacent=Y&local_base=DBP03&x=16&y=9&filter_code_2=WYR&filter_request_2=2015&filter_code_3=WYR&filter_request_3=2020 Kształcenie nauczycieli] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.''
  
 +
'''Multimedia'''
 +
 +
*[http://www.oskko.edu.pl/kkds7/materialy.html Kompetencje nauczycieli w Unii Europejskiej / Mirosław Sielatycki] ''Prezentacja w programie Power Point (do pobrania).''
  
 
'''Artykuły'''
 
'''Artykuły'''
  
*[https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/3096/1/strykowski.pdf Kompetencje współczesnego nauczyciela/ Wacław Strykowski] ''Próba odpowiedzi na pytanie w jakich kategoriach pojęciowych opisywać dobrego nauczyciela,rozważania nad cechami i właściwościami dobrego nauczyciela.''  
+
*[https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/3096/1/strykowski.pdf Kompetencje współczesnego nauczyciela/ Wacław Strykowski] ''Próba odpowiedzi na pytanie w jakich kategoriach pojęciowych opisywać dobrego nauczyciela, rozważania nad cechami i właściwościami dobrego nauczyciela.''  
  
 
*[http://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/179/kompetencje_wspolczesnego_nauczyciela_i_ich_uwarunkowania.pdf?sequence=1 Kompetencje współczesnego nauczyciela i ich uwarunkowania (przegląd najważniejszych polskich koncepcji) / Kazimierz Czerwiński] ''Artykuł zamieszczony w repozytorium Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Autor artykułu przytacza wypowiedzi czołowych polskich pedagogów. Zestawia poglądy Czesława Banacha, Teresy Chejnickiej-Bezwińskiej, Zbyszko Melosika, Zbigniewa Kwiecińskiego i Stanisława Palki. Możemy też poznać podejście do zagadnień kompetencji nauczyciela Stanisława Dylaka, Bolasława Niemirki, Małgorzaty Feinert oraz Roberta Kwaśnicy.''
 
*[http://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/179/kompetencje_wspolczesnego_nauczyciela_i_ich_uwarunkowania.pdf?sequence=1 Kompetencje współczesnego nauczyciela i ich uwarunkowania (przegląd najważniejszych polskich koncepcji) / Kazimierz Czerwiński] ''Artykuł zamieszczony w repozytorium Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Autor artykułu przytacza wypowiedzi czołowych polskich pedagogów. Zestawia poglądy Czesława Banacha, Teresy Chejnickiej-Bezwińskiej, Zbyszko Melosika, Zbigniewa Kwiecińskiego i Stanisława Palki. Możemy też poznać podejście do zagadnień kompetencji nauczyciela Stanisława Dylaka, Bolasława Niemirki, Małgorzaty Feinert oraz Roberta Kwaśnicy.''
Linia 18: Linia 21:
  
 
*[http://www.cen.uni.wroc.pl/Pliki/13.pdf Kompetencje nauczyciela w Unii Europejskiej / Mirosław Sielatycki] ''Autor przedstawia efekty debaty i pracy grupy roboczej (powołanej przez Komisję Europejską) na konferencji w Brukseli w dn. 10-21 czerwca 2005 r. w związku z realizacją wdrażania dokumentu "Edukacja w Europie: różne systemy kształcenia i szkolenia - wspólne cele do roku 2010". Grupa powołana z przedstawicieli 25 państw, zajmowała się zagadnieniem opisu kompetencji, kwalifikacji i profilu nauczyciela w Unii Europejskiej.''
 
*[http://www.cen.uni.wroc.pl/Pliki/13.pdf Kompetencje nauczyciela w Unii Europejskiej / Mirosław Sielatycki] ''Autor przedstawia efekty debaty i pracy grupy roboczej (powołanej przez Komisję Europejską) na konferencji w Brukseli w dn. 10-21 czerwca 2005 r. w związku z realizacją wdrażania dokumentu "Edukacja w Europie: różne systemy kształcenia i szkolenia - wspólne cele do roku 2010". Grupa powołana z przedstawicieli 25 państw, zajmowała się zagadnieniem opisu kompetencji, kwalifikacji i profilu nauczyciela w Unii Europejskiej.''
 
*[http://www.oskko.edu.pl/kkds7/materialy.html Kompetencje nauczycieli w Unii Europejskiej / Mirosław Sielatycki] ''Prezentacja w programie Power Point (do pobrania).''
 
  
 
*[http://www.edukacyjne.dyskursy.univ.szczecin.pl/standardy.htm O standardach kompetencji zawodowych nauczycieli/ Elżbieta Perzycka,Justyna Nowotniak] ''Przykłady standardów krajów reformujących oświatę oraz próba opracowania standardów z uwzględnieniem warunków panujących w  polskiej szkole.''
 
*[http://www.edukacyjne.dyskursy.univ.szczecin.pl/standardy.htm O standardach kompetencji zawodowych nauczycieli/ Elżbieta Perzycka,Justyna Nowotniak] ''Przykłady standardów krajów reformujących oświatę oraz próba opracowania standardów z uwzględnieniem warunków panujących w  polskiej szkole.''
Linia 32: Linia 33:
  
  
| stopka= 10 kwietnia 2020 r.
+
| stopka= 21 lutego 2022 r.
 
}}
 
}}

Wersja z 13:21, 21 lut 2022


EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism

  • Kształcenie nauczycieli wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.

Multimedia

Artykuły

  • Projektowanie hipermedialnych opracowań dydaktycznych jako kluczowe kompetencje nauczyciela / Wojciech Walat Autor (Uniwersytet Rzeszowski, Instytut Techniki) publikacji stwierdza, że jedną z kluczowych kompetencji nauczyciela jest projektowanie hipermedialnych opracowań dydaktycznych (HPD). Omawia składowe komponenty procedury projektowania opracowania hipermedialnego programu dydaktycznego: określenie ogólnych celów dydaktycznych, analizę dydaktyczną, charakterystykę psychofizyczną uczniów (odbiorców HPD), opracowanie narzędzi kontroli wstępnej, strategii nauczania, właściwe projektowanie i wykonanie opracowania dydaktycznego (HPD). Procedurę kończy przygotowanie narzędzi pomiaru kontroli bieżącej oraz kontroli zbierającej.
  • Kompetencje nauczyciela w Unii Europejskiej / Mirosław Sielatycki Autor przedstawia efekty debaty i pracy grupy roboczej (powołanej przez Komisję Europejską) na konferencji w Brukseli w dn. 10-21 czerwca 2005 r. w związku z realizacją wdrażania dokumentu "Edukacja w Europie: różne systemy kształcenia i szkolenia - wspólne cele do roku 2010". Grupa powołana z przedstawicieli 25 państw, zajmowała się zagadnieniem opisu kompetencji, kwalifikacji i profilu nauczyciela w Unii Europejskiej.


Zestawienia bibliograficzne


  • Kompetencje nauczyciela Zestawienie bibliograficzne opublikowane przez Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką w Lubsku.



Dostępność sprawdzono: 21 lutego 2022 r.