Metoda projektów: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 33: Linia 33:
  
 
*[http://www.wszpwn.com.pl/pl/salon-metodyczny/metoda-projektow-w-przedszkolu.html Scenariusz projektu „Z książką za pan brat” / Marta Misztela. ] Scenariusz dla przedszkoli ; do realizacji w całym roku szkolnym .''
 
*[http://www.wszpwn.com.pl/pl/salon-metodyczny/metoda-projektow-w-przedszkolu.html Scenariusz projektu „Z książką za pan brat” / Marta Misztela. ] Scenariusz dla przedszkoli ; do realizacji w całym roku szkolnym .''
 +
 +
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-35431-woda-nasz-skarb-projekt-edukacyjny.php Woda - nasz skarb. Projekt edukacyjny / Izabela Karoń. ] Projekt dla dzieci 5-letnich .''
  
 
*[http://szkolnictwo.pl/index.php?id=PU1088 Zastosowanie metody projektu w kształtowaniu pojęć przyrodniczych / Bożena Niechwiej] ''Zawiera propozycję wykorzystania metody projektu w przedszkolu w realizacji tematu: „Pomagamy ptakom przetrwać zimę”.''
 
*[http://szkolnictwo.pl/index.php?id=PU1088 Zastosowanie metody projektu w kształtowaniu pojęć przyrodniczych / Bożena Niechwiej] ''Zawiera propozycję wykorzystania metody projektu w przedszkolu w realizacji tematu: „Pomagamy ptakom przetrwać zimę”.''
 
  
 
==Szkoła podstawowa==
 
==Szkoła podstawowa==

Wersja z 15:57, 10 wrz 2019

O metodzie projektów

  • Metoda projektu / Magda Babiuch Definicja metody projektu, etapy i przykład projektu. Publikacja zamieszczona na portalu Edux.pl - Twój portal edukacyjny.
  • Metoda projektu / Aleksandra Szaniec Omówienie metody projektu, wykorzystanie projektu w nauczaniu matematyki. Zawiera projekt zrealizowany w klasach drugich gimnazjum pod nazwą "PAŁACOWE POSADZKI".


Metoda projektów na poszczególnych etapach kształcenia

Wychowanie przedszkolne

Szkoła podstawowa

Klasy I-III

  • Uczenie metodą projektów / Alina Szatkowska. Publikacja charakteryzuje rodzaje projektów, modele kształtowania umiejętności uczniów, planowanie czynności uczniów, etapy zajęć, ocenianie i ewaluację. Omówiono też metodę projektu na poziomie kształcenia zintegrowanego - Story Lines. Publikacja została wzbogacona o własne pomysły na lekcje w klasach młodszych prowadzone metodą - Story Lines.


Klasy IV-VIII


Szkoły ponadpodstawowe

Metoda projektów w nauczaniu poszczególnych przedmiotów

Biologia, przyroda

Chemia

Fizyka

Geografia


Historia


Informatyka

  • Metoda projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.


Język polski

  • "Dzień seniora" - metoda projektu / Renata Pawelska, Grażyna Miry, Halina Sadok. Scenariusz projektu zawiera cele, pytania badawcze, szczegółowe zadania dla uczniów.Szkoła podstawowa. Język polski: poznawanie utworów związanych z Dniem Babci i Dziadka, wybór uczniów do części artystycznej i przydział ról, wygłaszanie tekstów z pamięci, mimika, gesty i ruch sceniczny, redagowanie treści zaproszenia oraz Ŝyczeń, opisu postaci babci lub dziadka.
  • Metoda Projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.


Języki obce


Lekcje wychowawcze

Matematyka

  • Metoda projektu / Aleksandra Szaniec. Zastosowanie metody projektu w nauczaniu matematyki w gimnazjum. "PAŁACOWE POSADZKI" - projekt zrealizowany w klasach drugich gimnazjalnych. Opisano cele oraz etapy realizacji projektu.
  • Metoda projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.

Muzyka

Plastyka


Przedmioty zawodowe


Edukacja czytelnicza i medialna

  • Metoda Projektu / Maria Mróz Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.


Edukacja ekologiczna


Edukacja europejska

Edukacja międzykulturowa


Edukacja prozdrowotna

Edukacja regionalna

Multimedia




Dostępność sprawdzono: 7 września 2019 r.