Uczeń w szkole: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 13: | Linia 13: | ||
*[https://www.edunews.pl/badania-i-debaty/dyskusje/4450-uczen-w-szkole-sredniej-rzeczywistosc-a-oczekiwania Uczeń w szkole średniej – rzeczywistość a oczekiwania / Sylwia Sasal] ''Jak się odnaleźć w nowej szkole średniej? Jak się uczy współczesny uczeń? Jaka jest dzisiaj rola nauczyciela? Opowiadają eksperci konferencji "Zrozumieć więcej. Nauczyć łatwiej" organizowanej przez wydawnictwo Nowa Era.'' | *[https://www.edunews.pl/badania-i-debaty/dyskusje/4450-uczen-w-szkole-sredniej-rzeczywistosc-a-oczekiwania Uczeń w szkole średniej – rzeczywistość a oczekiwania / Sylwia Sasal] ''Jak się odnaleźć w nowej szkole średniej? Jak się uczy współczesny uczeń? Jaka jest dzisiaj rola nauczyciela? Opowiadają eksperci konferencji "Zrozumieć więcej. Nauczyć łatwiej" organizowanej przez wydawnictwo Nowa Era.'' | ||
− | *[http://www.edukacja.edux.pl/p-223-czynniki-wplywajace-na-proces-adaptacji.php Czynniki wpływające na proces adaptacji dziecka do szkoły / Anna Pszczólińska] ''Artykuł omawia przystosowanie się dzieci do | + | *[http://www.edukacja.edux.pl/p-223-czynniki-wplywajace-na-proces-adaptacji.php Czynniki wpływające na proces adaptacji dziecka do szkoły / Anna Pszczólińska] ''Artykuł omawia przystosowanie się dzieci do nauki w szkole podstawowej i niektóre jego uwarunkowania.'' |
*[http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU3503 Czynniki warunkujące osiągnięcia szkolne uczniów / Donata Szczepankiewicz, Joanna Tyczko] ''Omówienie czynników społecznych, psychologicznych i pedagogicznych oraz ich wpływu na osiągnięcia szkolne uczniów.'' | *[http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU3503 Czynniki warunkujące osiągnięcia szkolne uczniów / Donata Szczepankiewicz, Joanna Tyczko] ''Omówienie czynników społecznych, psychologicznych i pedagogicznych oraz ich wpływu na osiągnięcia szkolne uczniów.'' |
Wersja z 10:46, 27 sie 2019
Portale i serwisy
Artykuły
- Uczeń w szkole średniej – rzeczywistość a oczekiwania / Sylwia Sasal Jak się odnaleźć w nowej szkole średniej? Jak się uczy współczesny uczeń? Jaka jest dzisiaj rola nauczyciela? Opowiadają eksperci konferencji "Zrozumieć więcej. Nauczyć łatwiej" organizowanej przez wydawnictwo Nowa Era.
- Czynniki wpływające na proces adaptacji dziecka do szkoły / Anna Pszczólińska Artykuł omawia przystosowanie się dzieci do nauki w szkole podstawowej i niektóre jego uwarunkowania.
- Czynniki warunkujące osiągnięcia szkolne uczniów / Donata Szczepankiewicz, Joanna Tyczko Omówienie czynników społecznych, psychologicznych i pedagogicznych oraz ich wpływu na osiągnięcia szkolne uczniów.
- Dlaczego aktywność uczniów jest cenna? / Alicja Pacewicz Artykuł porusza kwestię, jak szkoła może wspierać uczniowską aktywność, która służy samym uczniom, szkole i innym.
- Jak będzie zmieniać się edukacja? Wyzwania dla polskiej szkoły i ucznia / Witold Kołodziejczyk, Marcin Polak Raport na temat zmian w edukacji w długiej perspektywie.
- Jak uczyć pokolenie cyfrowych tubylców? (1) / Sabina Furgoł Artykuł na na temat jak włączyć nowoczesne technologie do procesu dydaktycznego.
- Jak uczyć pokolenie cyfrowych tubylców? (2) / Sabina Furgoł Druga część artykułu na temat nowoczesnych technologii w edukacji.
- Jakie uczeń ma prawa w szkole Uczeń ma w szkole poza obowiązkami również swoje prawa, o których powinien wiedzieć.
- Klimat szkoły i jego znaczenie dla funkcjonowania uczniów w szkole. Raport o stanie badań / Jadwiga Przewłocka Raport przygotowany w ramach projektu systemowego Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego, finansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych.
- Konflikty w szkole / Bożenna Kuskowska Autorka analizuje istniejące w szkole konflikty i rozróżnia trzy podstawowe kategorie: uczeń - nauczyciel, nauczyciel - nauczyciel, nauczyciel - rodzic.
- Model pracy z uczniem zdolnym w szkole ponadgimnazjalnej / Kinga Gałązka, Ewa Antonina Muzioł Publikacja powstała w ramach projektu „Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym”, wydawca ORE.
- Monitoring praw uczniowskich w szkołach obszaru nadwiślańskiego. Raport z badań Fundacja Pokolenia przeprowadziła badania w obszarze przestrzegania i łamania praw ucznia, głównie w szkołach ponadgimnazjalnych.
- Niepowodzenia szkolne w opinii uczniów / Janina Romańska-Kulig Jak uczniowie rozumieją pojęcie niepowodzenia szkolne i co to oznacza dla nich. Autorka przedstawia uczniowski ranking niepowodzeń szkolnych i ich przyczyny.
- Uczeń jako przedmiot czy podmiot procesu dydaktycznego / Marzena Żylińska Artykuł na temat dwóch najczęściej spotykanych modeli edukacyjnych, w zależności od tego, gdzie w szkole jest miejsce ucznia.
- Opieka zdrowotna nad uczniem w szkole Strona NFZ. Omówiono: świadczenia pielęgniarki/higienistki szkolnej, terminy wykonania badań, pomoc w nagłych sytuacjach w szkole oraz dokumentacja medyczna ucznia.
- Praca z uczniem trudnym / Renata Kabała Autorka przedstawia przyczyny i skutki trudności szkolnych, a także sposoby zapobiegania tym trudnościom i wspomaganie ucznia trudnego.
- Prawa i obowiązki ucznia w szkole w świetle obowiązujących przepisów / Andrzej Sioma Artykuł o powinnościach ucznia, podporządkowaniu się ograniczeniom wolności, wiążącymi się z jego prawami a wynikającymi z praw innych.
- Przyczyny i skutki absencji uczniów w szkole/ Janina Romańska - Kulig Artykuł przedstawia problem wagarowania uczniów.
- Rola nauczyciela i ucznia we współczesnej szkole / Elżbieta Staniaszek W nowym modelu oświaty zmienia się rola nauczyciela i uczniów w procesie nauczania i uczenia się. Autorka przedstawia nowe role nauczyciela i ucznia we współczesnej szkole.
- Różne aspekty bezpieczeństwa w szkole / Maciej Osuch Rozdział w publikacji pt.:Zapewnić uczniom bezpieczeństwo… : wybrane uwarunkowania prawne organizacji bezpiecznej nauki, rekreacji i wypoczynku / Kuratorium Oświaty w Katowicach
- Socjalizacyjny wpływ szkoły na rozwój społeczny dziecka / Beata Godyla Autorka omawia wpływ środowiska szkolnego na rozwój społeczny dziecka.
- Szkoła a samoocena ucznia / Magdalena Wolańska Wpływ szkoły na życie i rozwój psychofizyczny w okresie dorastania.
- Uczeń autonomiczny / Monika Gromska Autorka przedstawia kierunek prowadzenia ucznia przez nauczyciela, aby stawał się on niezależny w szkole, podejmował decyzje i uczył się dla siebie.
- Uczeń z ADHD - jak mu pomóc? / Wioletta Strzelczyk Artykuł przedstawia metody pracy z uczniem, który nie potrafi przystosować się do norm obowiązujących w klasie i w szkole.
- Uczeń z zespołem Aspergera – rady dla nauczycieli / Aleksandra Zasępa Artykuł przedstawia praktyczne wskazówki do pracy z uczniem z zespołem Aspergera.
- Uczeń zdolny w klasie… To radość, czy powód do zmartwień? / Magdalena Kołodziejska Model pracy z uczniem zdolnym w polskiej szkole.
- Uczniowie nieakceptowani w klasie szkoły ponadgimnazjalnej / Małgorzata Daniłowicz Autorka zwraca uwagę na problem brak akceptacji w klasie, który może prowadzić do nieprawidłowego funkcjonowania w społeczeństwie.
- Uczniowie z różnych kultur w szkole - Bezpieczna szkoła / Red. Bogumiła Lachowicz, ORE Omówienie organizacji edukacji cudzoziemców w polskiej szkole oraz zadania samorządu w tym zakresie.
- Rozprzestrzeń szkołę. Głos mają uczniowie / Klara Sołtan-Kościelecka Artykuł dotyczący przestrzeni szkolnej w opinii uczniów
- Dlaczego polscy uczniowie nie lubią szkoły? / Aleksandra Postoła Rozmowa z Aleksandrem Pawlickim, ekspertem Szkoły Edukacji w Warszawie. Autor odwołuje się do badań TIMSS i PISA.
Dostępność sprawdzono: 13 maja 2019 r.