Oligofrenopedagogika: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 89: Linia 89:
  
 
*[http://www.poznan.pl/mim/public/hc/attachments.html?co=show&instance=1017&parent=52713&lang=pl&id=113171 Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej : zagadnienia szczegółowe / Żanetta Stelter.] ''Artykuł omawiający stopnie niepełnosprawności intelektualnej, społeczne funkcjonowanie osób upośledzonych, potrzeby edukacyjne i zawodowe, rolę doradcy zawodowego, komunikację z osobą upośledzoną. Publikacja zamieszczona na portalu miasta Poznań.''
 
*[http://www.poznan.pl/mim/public/hc/attachments.html?co=show&instance=1017&parent=52713&lang=pl&id=113171 Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej : zagadnienia szczegółowe / Żanetta Stelter.] ''Artykuł omawiający stopnie niepełnosprawności intelektualnej, społeczne funkcjonowanie osób upośledzonych, potrzeby edukacyjne i zawodowe, rolę doradcy zawodowego, komunikację z osobą upośledzoną. Publikacja zamieszczona na portalu miasta Poznań.''
 +
 +
*[http://www.czytelniamedyczna.pl/2090,niepelnosprawnosc-intelektualna-uwarunkowana-genetycznie-wybrane-aspekty.html Niepełnosprawność intelektualna uwarunkowana genetycznie – wybrane aspekty / Robert Śmigiel, Agnieszka Stembalska.] ''Artykuł omawiający genetyczne i środowiskowe przyczyny niepełnosprawności umysłowej oraz aberracje chromosomowe. Publikacja zamieszczona w czasopiśmie Nowa Pediatria 2007 nr 4.''
 +
 +
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-21353-niepelnosprawnosc-intelektualna-etiologia.php Niepełnosprawność intelektualna : etiologia i klasyfikacja stopni upośledzenia umysłowego / Dariusz Trybuna.] ''Artykuł omawiający etiologię i stopnie upośledzenia umysłowego oraz czym charakteryzują się osoby na poszczególnych stopniach upośledzenia. Publikacja zamieszczona na portalu edukacyjnym „Edux.pl”.''
 +
 +
*[https://www.pedagogszkolny.pl/viewpage.php?page_id=189 Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną : dostosowanie wymagań.] ''Artykuł omawiający trudności ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym oraz podający wskazówki do pracy z uczniem. Dodatkowo zamieszczono ramowy plan nauczania dla szkoły podstawowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Publikacja zamieszczona na portalu „Pedagog szkolny”. ''
 +
 +
*[https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/9699/1/M%C5%82odzi%20doro%C5%9Bli%20z%20niepe%C5%82nosprawno%C5%9Bci%C4%85%20intelektualn%C4%85-kontekst%20spo%C5%82eczny.pdf Młodzi dorośli z niepełnosprawnością intelektualną : kontekst społeczny / Żaneta Stelter.] ''Artykuł omawiający dorosłość osób niepełnosprawnych intelektualnie oraz problematykę małżeństwa i aktywności zawodowej takich osób. Publikacja zamieszczona w repozytorium Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.''
  
  
Linia 94: Linia 102:
  
 
*[http://jaworzno.pbw.katowice.pl/bibliografia/Dziecko%20niepe%C5%82nosprawne%20intelektualnie.pdf Dziecko niepełnosprawne intelektualnie : zestawienie bibliograficzne za lata 2000-2014 / Marta Fidyk.] ''Wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism opublikowane na stronie Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Katowicach Filii w Jaworznie.''
 
*[http://jaworzno.pbw.katowice.pl/bibliografia/Dziecko%20niepe%C5%82nosprawne%20intelektualnie.pdf Dziecko niepełnosprawne intelektualnie : zestawienie bibliograficzne za lata 2000-2014 / Marta Fidyk.] ''Wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism opublikowane na stronie Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Katowicach Filii w Jaworznie.''
 +
 +
*[https://rzeszow.pbw.org.pl/zestawienia-bibliograficzne,348/niepelnosprawnosc-intelektualna-diagnoza-wspolpraca-z-rodzicami-zestawienie-bibliograficzne-pbw-rzeszow-filii-w-sedziszowie-mlp,10576 Niepełnosprawność intelektualna - diagnoza, współpraca z rodzicami : zestawienie bibliograficzne PBW Rzeszów - Filii w Sędziszowie Młp. / Anna Kucharska.] ''Wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism wydane do 2019 r. Zestawienie opublikowano na stronie Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie.''
  
  
  
| stopka=19 czerwca 2019 r.
+
| stopka=29 października 2019 r.
 
}}
 
}}

Wersja z 14:14, 29 paź 2019



Definicje


Podstawy prawne


Programy


Konspekty lekcji

  • O upośledzeniach umysłowych / Lucjana Sordyl. Konspekty do zajęć rewalidacyjnych: Ćwiczenie umiejętności pracy obiema rękami jednocześnie, Ćwiczenia logopedyczne mające na celu poprawę plastyczności twarzy i usprawnianie aparatu artykulacyjnego, Mój przyszły zawód. Konspekty zamieszczone są na portalu „Edukator.org.pl”.


Multimedia

  • Upośledzenie umysłowe. Prezentacja przedstawiająca definicje, klasyfikacje, etiologię, diagnostykę upośledzenia umysłowego, problemy wychowawcze i emocjonalne, sposoby zachowania. Materiał zamieszczony na stronie Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.


Książki


Artykuły

  • Czym jest upośledzenie umysłowe / Joanna Denek-Czajka. Artykuł omawiający kryteria upośledzenia umysłowego i jego przyczyny, funkcjonowanie społeczne, intelektualne, psychiczne i somatyczne osoby upośledzonej w różnym stopniu. Publikacja zamieszczona na stronie Szkoły Podstawowej w Poniatowej.
  • Upośledzenie umysłowe / Paulina Stolorz. Artykuł omawiający rozpoznanie i przyczyny upośledzenia umysłowego, stopnie upośledzenia umysłowego. Publikacja zamieszczona na portalu „ABC Zdrowie” prowadzonym przez serwis „Wirtualna Polska”.
  • Charakterystyka osób upośledzonych umysłowo. Artykuł charakteryzujący dzieci w wieku szkolnym z upośledzeniem w stopniu lekkim, ich rozwój psychiczny, zachowania społeczne oraz plany życiowe młodzieży upośledzonej w stopniu lekkim. Artykuł podaje charakterystykę upośledzenia umysłowego w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim i przyczyny upośledzenia umysłowego. Publikacja zamieszczona na stronie Stowarzyszenia Wspierania Niesłyszących w Przemyślu.
  • Niepełnosprawność intelektualna. Artykuł omawiający terminologię i klasyfikację upośledzenia umysłowego i odnoszący się do zaburzeń rozwoju, podający także definicje. Publikacja zamieszczona na portalu „Szkolnictwo.pl”.
  • Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną : dostosowanie wymagań. Artykuł omawiający trudności ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym oraz podający wskazówki do pracy z uczniem. Dodatkowo zamieszczono ramowy plan nauczania dla szkoły podstawowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Publikacja zamieszczona na portalu „Pedagog szkolny”.


Zestawienie bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 29 października 2019 r.