Pedagogika alternatywna - zagadnienia ogólne: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 4: | Linia 4: | ||
|treść= | |treść= | ||
'''Portale, serwisy, fora''' | '''Portale, serwisy, fora''' | ||
+ | |||
+ | *[https://dziecisawazne.pl/edukacja-alternatywna Dzieci są ważne] ''Wybór artykułów dotyczących alternatywnego kształcenia w serwisie Dzieci są ważne.'' | ||
*[https://domowi.edu.pl/ Centrum Nauczania Domowego] ''Strona Centrum Nauczania Domowego powstało z inicjatywy rodziców i dzieci zaangażowanych w edukację domową. Stanowi ona profesjonalne, internetowe centrum kształcenia i wychowania dzieci uczących się w trybie nauczania domowego.'' | *[https://domowi.edu.pl/ Centrum Nauczania Domowego] ''Strona Centrum Nauczania Domowego powstało z inicjatywy rodziców i dzieci zaangażowanych w edukację domową. Stanowi ona profesjonalne, internetowe centrum kształcenia i wychowania dzieci uczących się w trybie nauczania domowego.'' |
Wersja z 09:16, 27 maj 2019
Portale, serwisy, fora
- Dzieci są ważne Wybór artykułów dotyczących alternatywnego kształcenia w serwisie Dzieci są ważne.
- Centrum Nauczania Domowego Strona Centrum Nauczania Domowego powstało z inicjatywy rodziców i dzieci zaangażowanych w edukację domową. Stanowi ona profesjonalne, internetowe centrum kształcenia i wychowania dzieci uczących się w trybie nauczania domowego.
- Centrum Montessori Strona Centrum Montessori, które na teranie miasta Wrocławia prowadzi dwie placówki przedszkolne działające w oparciu o koncepcję pedagogiczną dr Marii Montessori.
- Polskie Stowarzyszenie Montessori Strona stowarzyszenia, którego celem jest rozwój pracy pedagogicznej zgodnej z teorią Marii Montessori, pogłębianie znajomości jej koncepcji pedagogicznej, kształcenie i doskonalenie nauczycieli i wychowawców montessoriańskich, wspieranie organizacji szkół i placówek typu Montessori.
Multimedia
- Koncepcje i zasady kształcenia alternatywnego / Sabina Zalewska W prezentacji omówiono główne założenia edukacji alternatywnej, cechy szkół alternatywnych i alternatywne modele nauczania.
Artykuły
- Alternatywność i innowacyjność w edukacji współczesnej – na przykładzie Czech / Eva Zamojska Próba wyodrębnienia podstawowych konotacji terminu "alternatywność w edukacji" i jego powiązań z pojęciem innowacyjności - w opinii teoretyków reprezentujących współczesną pedagogikę polską i czeską.
- Szkoły waldorfskie w Polsce O szkołach waldorfskich na stronie Przewodnika po Szkołach i Przedszkolach Niepublicznych i Prywatnych Our Kids. Filozofia i zalety polskich szkół waldorfskich.
- Sukcesy i zagrożenia w edukacji domowej W treści przedstawione zostały zalety i wady edukacji domowej, głównie ograniczenia socjalizacji dziecka.
- Co to jest szkoła demokratyczna? cz. 1 / Oprac. Joanna Wilgucka-Drymajło Zasady działania szkoły demokratycznej. Przedstawienie demokratycznego modelu szkoły i nauczania - różnice miedzy tradycyjnym i demokratycznym nauczaniem.
- Najczęściej zadawane pytania dotyczące edukacji domowej Pytania i odpowiedzi jakie zadają rodzice na temat edukacji domowej.
- Nauczanie domowe - procedury / Magdalena Wolnik - Szynkielewska Wskazówki dla rodziców co powinni zrobić aby ich dziecko mogło uczyć się w domu.
- Pedagogika alternatywna Celestyna Freineta Artykuł poświęcony teorii Celestyna Freineta w planowaniu działań pedagogicznych. Artykuł dostępny na stronie adresowanej do uczniów i studentów Bryk.pl.
- Szkoła demokratyczna: samodzielni i odpowiedzialni. cz. 2 / Oprac. Joanna Wilgucka-Drymajło Funkcjonowanie szkoły demokratycznej na przykładzie szkół Sudbury - charakterystyka środowiska nauczania w szkole demokratycznej, miejsca i zadań uczniów w kształtowaniu samych siebie i wyborze kierunku rozwoju.
Dostępność sprawdzono: 27 maja 2019 r.