Pedagogika alternatywna - zagadnienia ogólne: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 13: | Linia 13: | ||
'''Artykuły''' | '''Artykuły''' | ||
+ | |||
+ | *[http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_kse_2012_1_07/c/10839-10422.pdf Alternatywność i innowacyjność | ||
+ | w edukacji współczesnej – na przykładzie Czech / Eva Zamojska] ''Próba wyodrębnienia podstawowych konotacji terminu "alternatywność w edukacji" i jego powiązań z pojęciem innowacyjności - w opinii teoretyków reprezentujących współczesną pedagogikę polską i czeską.'' | ||
*[http://www.ourkids.net/pl/szkoly-waldorfskie-w-polsce.php Szkoły waldorfskie w Polsce] ''O szkołach waldorfskich na stronie Przewodnika po Szkołach i Przedszkolach Niepublicznych i Prywatnych Our Kids. Filozofia i zalety polskich szkół waldorfskich.'' | *[http://www.ourkids.net/pl/szkoly-waldorfskie-w-polsce.php Szkoły waldorfskie w Polsce] ''O szkołach waldorfskich na stronie Przewodnika po Szkołach i Przedszkolach Niepublicznych i Prywatnych Our Kids. Filozofia i zalety polskich szkół waldorfskich.'' | ||
Linia 39: | Linia 42: | ||
*[http://pedagogiczna.edu.pl/wp-content/uploads/2018/01/Edukacja-alternatywna.-Pedagogika-Marii-Montessori.pdf Edukacja alternatywna. Pedagogika Marii Montessori - zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1992-2003 / Oprac. Jolanta Zbroja] ''Spis przygotowany na podstawie zbiorów Biblioteki Pedagogicznej w Piotrkowie Trybunalskim; zawiera wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism.'' | *[http://pedagogiczna.edu.pl/wp-content/uploads/2018/01/Edukacja-alternatywna.-Pedagogika-Marii-Montessori.pdf Edukacja alternatywna. Pedagogika Marii Montessori - zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1992-2003 / Oprac. Jolanta Zbroja] ''Spis przygotowany na podstawie zbiorów Biblioteki Pedagogicznej w Piotrkowie Trybunalskim; zawiera wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism.'' | ||
− | | stopka= | + | | stopka= 27 maja 2019 r. |
}} | }} |
Wersja z 08:59, 27 maj 2019
Portale, serwisy, fora
- Centrum Nauczania Domowego Strona Centrum Nauczania Domowego powstało z inicjatywy rodziców i dzieci zaangażowanych w edukację domową. Stanowi ona profesjonalne, internetowe centrum kształcenia i wychowania dzieci uczących się w trybie nauczania domowego.
- Centrum Montessori Strona Centrum Montessori, które na teranie miasta Wrocławia prowadzi dwie placówki przedszkolne działające w oparciu o koncepcję pedagogiczną dr Marii Montessori.
- Polskie Stowarzyszenie Montessori Strona stowarzyszenia, którego celem jest rozwój pracy pedagogicznej zgodnej z teorią Marii Montessori, pogłębianie znajomości jej koncepcji pedagogicznej, kształcenie i doskonalenie nauczycieli i wychowawców montessoriańskich, wspieranie organizacji szkół i placówek typu Montessori.
Artykuły
- [http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_kse_2012_1_07/c/10839-10422.pdf Alternatywność i innowacyjność
w edukacji współczesnej – na przykładzie Czech / Eva Zamojska] Próba wyodrębnienia podstawowych konotacji terminu "alternatywność w edukacji" i jego powiązań z pojęciem innowacyjności - w opinii teoretyków reprezentujących współczesną pedagogikę polską i czeską.
- Szkoły waldorfskie w Polsce O szkołach waldorfskich na stronie Przewodnika po Szkołach i Przedszkolach Niepublicznych i Prywatnych Our Kids. Filozofia i zalety polskich szkół waldorfskich.
- Sukcesy i zagrożenia w edukacji domowej W treści przedstawione zostały zalety i wady edukacji domowej, głównie ograniczenia socjalizacji dziecka.
- Co to jest szkoła demokratyczna? cz. 1 / Oprac. Joanna Wilgucka-Drymajło Zasady działania szkoły demokratycznej. Przedstawienie demokratycznego modelu szkoły i nauczania - różnice miedzy tradycyjnym i demokratycznym nauczaniem.
- Najczęściej zadawane pytania dotyczące edukacji domowej Pytania i odpowiedzi jakie zadają rodzice na temat edukacji domowej.
- Nauczanie domowe - procedury / Magdalena Wolnik - Szynkielewska Wskazówki dla rodziców co powinni zrobić aby ich dziecko mogło uczyć się w domu.
- Pedagogika alternatywna Celestyna Freineta Artykuł poświęcony teorii Celestyna Freineta w planowaniu działań pedagogicznych. Artykuł dostępny na stronie adresowanej do uczniów i studentów Bryk.pl.
- Szkoła demokratyczna: samodzielni i odpowiedzialni. cz. 2 / Oprac. Joanna Wilgucka-Drymajło Funkcjonowanie szkoły demokratycznej na przykładzie szkół Sudbury - charakterystyka środowiska nauczania w szkole demokratycznej, miejsca i zadań uczniów w kształtowaniu samych siebie i wyborze kierunku rozwoju.
Zestawienia bibliograficzne
- Pedagogika celestyna Freineta : zestawienie bibliograficzne w wyborze / Oprac. Ewa Bińkiewicz Zestawienie bibliograficzne zawiera wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism za lata 1962-2010 przygotowane na podstawie zbiorów Biblioteki Pedagoggicznej w Piotrkowie Trybunalskim i jej filii.
- Pedagogika Marii Montessori / Oprac. Ewa BińkiewiczZestawienie bibliograficzne zawiera wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism za lata 1913-2010 przygotowane na podstawie zbiorów Biblioteki Pedagoggicznej w Piotrkowie Trybunalskim i jej filii.
- Pedagogika Rudolfa Steinera (pedagogika waldorfska) / Oprac. Ewa Bińkiewicz Zestawienie bibliograficzne zawiera wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism za lata 1991-2012 przygotowane na podstawie zbiorów Biblioteki Pedagoggicznej w Piotrkowie Trybunalskim i jej filii.
- Edukacja alternatywna. Pedagogika Marii Montessori - zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1992-2003 / Oprac. Jolanta Zbroja Spis przygotowany na podstawie zbiorów Biblioteki Pedagogicznej w Piotrkowie Trybunalskim; zawiera wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism.
Dostępność sprawdzono: 27 maja 2019 r.