Dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 9: Linia 9:
 
'''Multimedia'''
 
'''Multimedia'''
  
*[http://www.rfpn.org/uploads/old_img/63/lek_med_teresa_kleist.pptx Rola neurologa dziecięcego w opiece nad dzieckiem z niepełnosprawnością sprzężoną / Teresa Kleist]. ''Geneza niepełnosprawności sprzężonej, wady ośrodkowego układu nerwowego, diagnostyka, padaczka, szczepienia ochronne.''  
+
*[http://www.rfpn.org/uploads/old_img/63/lek_med_teresa_kleist.pptx Rola neurologa dziecięcego w opiece nad dzieckiem z niepełnosprawnością sprzężoną / Teresa Kleist.] ''Prezentacja na temat genezy niepełnosprawności sprzężonej, wad ośrodkowego układu nerwowego, diagnostyki, padaczki, szczepień ochronnych.''  
  
  
'''Książka'''
+
'''Książki'''
  
*[http://scholar.com.pl/upload/product_files/2118/26_15_zbiorowa_.pdf Sytuacja i możliwości pomocy dla osób z rzadkimi i sprzężonymi ograniczeniami sprawności / red. Anna I. Brzezińska, Radosław Kaczan, Karolina Smoczyńska]
+
*[https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=6164 Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) dla dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną w edukacji przedszkolnej / Anna Stelmaszewska.] ''Książka elektroniczna będąca przykładem IPET.''
  
  
 
'''Artykuły'''
 
'''Artykuły'''
  
*[http://repozytorium.umk.pl/bitstream/handle/item/1285/Historyczne%20dyskursy_nad%20pedagogika%20spec%20-%20Bleszynski%20J.,%20Baczala%20D.,%20Binnebesel%20J_.pdf#page=79 Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną w kontekście historycznym i stan aktualny / Marzenna Zaorska]. ''Koncepcje interpretacji niepełnosprawności wielozakresowej, rehabilitacja głuchoniewidomych – ujęcie historyczne i współczesne, wsparcie społeczne.''
+
*[http://repozytorium.umk.pl/bitstream/handle/item/1285/Historyczne%20dyskursy_nad%20pedagogika%20spec%20-%20Bleszynski%20J.,%20Baczala%20D.,%20Binnebesel%20J_.pdf#page=79 Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną w kontekście historycznym i stan aktualny / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający koncepcje interpretacji niepełnosprawności wielozakresowej, rehabilitację głuchoniewidomych – ujęcie historyczne i współczesne, wsparcie społeczne. Artykuł z książki „Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną”. ''
  
*[http://neurologopeda-szczecin.pl/index.php/artykuly/62-ksztaltowanie-umiejetnosci-komunikacyjnych-u-malego-dziecka-z-gleboka-wieloraka-niepelnosprawnoscia.html Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych u małego dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością / Lidia Łukasiewicz]. ''Pojęcie i przyczyny głębokiej wielorakiej niepełnosprawności, propozycje terapii logopedycznej, wykorzystanie komunikacji pozawerbalnej. ''
+
*[http://neurologopeda-szczecin.pl/index.php/artykuly/62-ksztaltowanie-umiejetnosci-komunikacyjnych-u-malego-dziecka-z-gleboka-wieloraka-niepelnosprawnoscia.html Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych u małego dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością / Lidia Łukasiewicz.] ''Artykuł omawiający pojęcie i przyczyny głębokiej wielorakiej niepełnosprawności, przedstawiający propozycje terapii logopedycznej i wykorzystanie komunikacji pozawerbalnej. Artykuł zamieszczony na portalu „Neurologopedia-szczecin.pl”.''
  
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-9152-metoda-dennisona-jako-metoda-wspomagajaca.php Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką / Wioletta Górna]. ''Cele kinezjologii edukacyjnej, propozycje ćwiczeń, scenariusze zajęć: „Jesteśmy w lesie”, „Jesienne kołysanki”. ''
+
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-9152-metoda-dennisona-jako-metoda-wspomagajaca.php Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką / Wioletta Górna.] ''Artykuł omawiający cele kinezjologii edukacyjnej, przedstawiający propozycje ćwiczeń, scenariusze zajęć: „Jesteśmy w lesie”, „Jesienne kołysanki”. Artykuł zamieszczony na portalu „Edux.pl”.''
  
*[http://www.praca.ffm.pl/index.php?mod=1&p=2&srw=1&text=/2008/01/100108ed Dzieci niesłyszące niepełnosprawne intelektualne / Ewa Dragan]. ''Czynniki wywołujące niepełnosprawność sprzężoną, specyficzne zaburzenia występujące u dzieci niesłyszących niepełnosprawnych intelektualnie.''
+
*[http://www.praca.ffm.pl/index.php?mod=1&p=2&srw=1&text=/2008/01/100108ed Dzieci niesłyszące niepełnosprawne intelektualne / Ewa Dragan.] ''Artykuł omawiający czynniki wywołujące niepełnosprawność sprzężoną i specyficzne zaburzenia występujące u dzieci niesłyszących niepełnosprawnych intelektualnie. Artykuł zamieszczony na stronie Agencji Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi.''
  
*[http://www.rehabilitacjawgdyni.pl/BLOG/index.php/2014/03/16/wieloprofilowa-rehabilitacja-osob-z-niepelnosprawnoscia-sprzezona/ Wieloprofilowa rehabilitacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną]. ''Metody terapeutyczne usprawniania psychoruchowego w niepełnosprawności sprzężonej.''
+
*[http://www.rehabilitacjawgdyni.pl/BLOG/index.php/2014/03/16/wieloprofilowa-rehabilitacja-osob-z-niepelnosprawnoscia-sprzezona/ Wieloprofilowa rehabilitacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną] ''Artykuł omawiający metody terapeutyczne usprawniania psychoruchowego w niepełnosprawności sprzężonej. Post na blogu „Terapia funkcjonalna” poświęconym nowoczesnemu i funkcjonalnemu usprawnianiu.''
  
*[http://1lo.com.pl/pedpsych/m_dla_nauczycieli.pdf#page=214 Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną / Barbara Marcinowska]
+
*[http://1lo.com.pl/pedpsych/m_dla_nauczycieli.pdf#page=214 Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną / Barbara Marcinowska.] ''Artykuł zamieszczony na stronie I Liceum Ogólnokształcącego w Zamościu.''
  
*[http://www.sp1kornik.pl/documents/weronika-sherborne.pdf Metody wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną / Aneta Rogacka]. ''Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki  Sherborne – charakterystyka, opis ćwiczeń.''
+
*[http://www.sp1kornik.pl/documents/weronika-sherborne.pdf Metody wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną / Aneta Rogacka.] ''Artykuł omawiający metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki  Sherborne – jej charakterystykę, przedstawiający opis ćwiczeń. Artykuł zamieszczony na stronie Szkoły Podstawowej nr 1 w Kórniku.''
  
*[http://www.eduteka.pl/doc/pedagogika-osob-ze-sprzezonymi-uposledzeniami-rehabilitacja-osob-ze-sprzezonymi-uposledzeniami Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami - rehabilitacja osób ze sprzężonymi upośledzeniami]. ''Komunikacja z dzieckiem ze sprzężoną niepełnosprawnością, terapia ruchowa, nauka kontaktu społecznego i nabywanie umiejętności życia codziennego.''
+
*[http://www.eduteka.pl/doc/pedagogika-osob-ze-sprzezonymi-uposledzeniami-rehabilitacja-osob-ze-sprzezonymi-uposledzeniami Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami - rehabilitacja osób ze sprzężonymi upośledzeniami.] ''Artykuł omawiający komunikację z dzieckiem ze sprzężoną niepełnosprawnością, terapię ruchową, naukę kontaktu społecznego i nabywanie umiejętności życia codziennego. Artykuł zamieszczony na portalu „Eduteka.pl”.''
  
*[http://www.eduteka.pl/doc/pedagogika-osob-ze-sprzezonymi-uposledzeniami-instytucje-i-organizacje-wspomagajace-proces-rehabilitacji-osob-ze-sprzezonymi-uposledzeniami Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami - instytucje i organizacje wspomagające proces rehabilitacji osób ze sprzężonymi upośledzeniami]. ''Programy wczesnej interwencji dla rodziców, edukacja dziecka niepełnosprawnego wielorako.''
+
*[http://www.eduteka.pl/doc/pedagogika-osob-ze-sprzezonymi-uposledzeniami-instytucje-i-organizacje-wspomagajace-proces-rehabilitacji-osob-ze-sprzezonymi-uposledzeniami Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami - instytucje i organizacje wspomagające proces rehabilitacji osób ze sprzężonymi upośledzeniami.] ''Artykuł przedstawiający programy wczesnej interwencji dla rodziców, edukację dziecka niepełnosprawnego wielorako. Artykuł zamieszczony na portalu „Eduteka.pl”.''
  
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-24865-ksztaltowanie-kompetencji-komunikacyjnych.php Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych młodzieży ze sprzężoną niepełnosprawnością / Lidia Czerwińska]. ''Relacja z badań przeprowadzonych przez autorkę.''
+
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-24865-ksztaltowanie-kompetencji-komunikacyjnych.php Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych młodzieży ze sprzężoną niepełnosprawnością / Lidia Czerwińska.] ''Artykuł omawiający badania przeprowadzone przez autorkę. Artykuł zamieszczony na portalu „Edux.pl”.''
  
*[http://www.sosw.bochnia.pl/podstrony/publikacje/stymulacja_czuciowa.pdf Terapeutyczne refleksje wokół stymulacji czuciowej dziecka z wieloraką niepełnosprawnością / Elżbieta Włodek]. ''Stymulacja zmysłowa, głównie dotyku.''
+
*[http://www.sosw.bochnia.pl/podstrony/publikacje/stymulacja_czuciowa.pdf Terapeutyczne refleksje wokół stymulacji czuciowej dziecka z wieloraką niepełnosprawnością / Elżbieta Włodek.] ''Artykuł omawiający stymulację zmysłową, głównie dotyk. Artykuł zamieszczony na stronie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Bochni.''
  
*[https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/6941/Rozne_wymiary_integracji.pdf?sequence=1&isAllowed=y Różne wymiary integracji dziecka z wieloraką niepełnosprawnością w szkole masowej / Joanna Skibska].
+
*[http://ostroda.psouu.org.pl/files/Metoda-Dobrego-Startu.pdf Metoda Dobrego Startu szansą na edukację dzieci z wieloraką niepełnosprawnością / Marta Chojnowska.] ''Artykuł będący wprowadzeniem teoretycznym, relacją z badań skuteczności metody. Artykuł zamieszczony na stronie Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Ostródzie.''
  
*[http://ostroda.psouu.org.pl/files/Metoda-Dobrego-Startu.pdf Metoda Dobrego Startu szansą na edukację dzieci z wieloraką niepełnosprawnością / Marta Chojnowska]. ''Wprowadzenie teoretyczne, relacja z badań skuteczności metody.''
+
*[http://cns.aps.edu.pl/media/12675/czlowiek_2013_01.pdf Pedagogiczne uwarunkowania specjalnej edukacji i terapii osób z niepełnosprawnością sprzężoną / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający istotę niepełnosprawności sprzężonej, rozwojową i wczesną niepełnosprawność, różnice w edukacji i rehabilitacji w zależności od rodzaju niepełnosprawności. Artykuł opublikowany w czasopiśmie „Człowiek Niepełnosprawność Społeczeństwo nr 1, 2013.''
  
*[http://cns.aps.edu.pl/media/12675/czlowiek_2013_01.pdf Pedagogiczne uwarunkowania specjalnej edukacji i terapii osób z niepełnosprawnością sprzężoną / Marzenna Zaorska]. ''Istota niepełnosprawności sprzężonej, rozwojowa i wczesna niepełnosprawność, różnice w edukacji i rehabilitacji w zależności od rodzaju niepełnosprawności.''
+
*[https://www.kul.pl/files/1212/gfx/2012_czuba.pdf Dzieci wielorako niepełnosprawne a terapia Integracji Sensorycznej (SI) / Barbara Czuba.] ''Artykuł opublikowany w czasopiśmie „Acta Universitatis Paedagogicae Cracoviensis” nr 108, 2012.''
  
*[https://www.kul.pl/files/1212/gfx/2012_czuba.pdf Dzieci wielorako niepełnosprawne a terapia Integracji Sensorycznej (SI) / Barbara Czuba]
+
*[https://kn.pfron.org.pl/download/5/813/06BogumilaBobik.pdf Stymulacja dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością w elastycznym systemie edukacji. Zalecany model a rzeczywistość / Bogumiła Bobik.] ''Artykuł omawiający rewalidację i edukację, organizację zajęć, będący także studium przypadku: dziecko z autyzmem i głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Artykuł opublikowany w kwartalniku „Niepełnosprawność”.''
  
*[https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=6164 Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) dla dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną w edukacji przedszkolnej / Anna Stelmaszewska]
 
  
*[https://kn.pfron.org.pl/download/5/813/06BogumilaBobik.pdf Stymulacja dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością w elastycznym systemie edukacji. Zalecany model a rzeczywistość / Bogumiła Bobik]. ''Rewalidacja i edukacja, organizacja zajęć, studium przypadku: dziecko z autyzmem i głęboką niepełnosprawnością intelektualną.''
+
| stopka=29 maja 2019 r.  
 
 
 
 
| stopka=28 grudnia 2018 r.  
 
 
}}
 
}}

Wersja z 17:41, 29 maj 2019



Multimedia


Książki


Artykuły



Dostępność sprawdzono: 29 maja 2019 r.