Język polski: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 59: Linia 59:
  
 
*[http://www.sni.edu.pl/proj/metproj/metproj.html Pomysły na edukacją ekologiczną : konkurs międzyprzedmiotowy realizowany metodą projektów : rok szkolny 2000/2001 / Marianna Chełmicka, Elżbieta Dobrowolska, Maria Blitek, Antoni Haber, Barbara Nalewczyńska] ''Realizuje materiał z przedmiotów: chemia, geografia, informatyka a także język polski i obcy (gimnazjum). Zawarto dokładny opis realizacji konkursu. Wykazano cele, ogólne zasady oraz fazy realizacji. Zaproponowano 4 tematy projektów.''
 
*[http://www.sni.edu.pl/proj/metproj/metproj.html Pomysły na edukacją ekologiczną : konkurs międzyprzedmiotowy realizowany metodą projektów : rok szkolny 2000/2001 / Marianna Chełmicka, Elżbieta Dobrowolska, Maria Blitek, Antoni Haber, Barbara Nalewczyńska] ''Realizuje materiał z przedmiotów: chemia, geografia, informatyka a także język polski i obcy (gimnazjum). Zawarto dokładny opis realizacji konkursu. Wykazano cele, ogólne zasady oraz fazy realizacji. Zaproponowano 4 tematy projektów.''
 +
 +
*[https://podreczniki.men.gov.pl/dopuszczone_lista5.php?file=szko%C5%82a%20podstawowa%20(kl.%204-8)/ „Wykazy podręczników”] ''dopuszczonych do użytku szkolnego w nowych typach szkół: szkoła podstawowa (kl. 1-3), szkoła podstawowa (kl. 4-8), branżowa szkoła I stopnia, ponadpodstawowa (liceum ogólnokształcące i technikum), ponadpodstawowa (branżowa szkoła II stopnia dla absolwentów gimnazjum), ponadpodstawowa (branżowa szkoła II stopnia dla absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej), opublikowane przez Centrum Informatyczne Edukacji.''
  
 
| stopka= 22 września 2018 r.
 
| stopka= 22 września 2018 r.
 
}}
 
}}

Wersja z 11:03, 19 mar 2019


Programy, podręczniki
  • Wykaz podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego przeznaczonych do kształcenia ogólnego uwzględniających podstawę programową określoną w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009 r. Nr 4, poz. 17).


Portale, serwisy, fora

  • Serwis „Profesor.pl” zawierający materiały dla nauczycieli - konspekty, scenariusze, programy nauczania sprawdziany, testy.
  • Serwis Szkolnictwo.pl, zawierający materiały, które można wykorzystać na lekcji języka polskiego oraz testy sprawdzające.
  • Serwis dla nauczyciela języka polskiego wortal dla nauczycieli języka polskiego, w którym zamieszczono scenariusze lekcji, imprez, informacje o metodach nauczania, rady jak uczyć lepiej oraz wykazy programów i podręczników dopuszczonych do użytku.
  • Portal "Frazeologia.pl" poświęcony frazeologii, nauce o wyrażeniach i zwrotach, idiomach i frazemach, oraz słownikom frazeologicznym.
  • Serwis „Staropolska on-line” poświęcony dawnej literaturze i kulturze polskiej. Jego zasadniczą częścią jest biblioteka utworów staropolskiego piśmiennictwa (z średniowiecza, renesansu, baroku) oraz towarzyszący jej wybór opracowań, materiał ikonograficzny i dźwiękowy. Dział „Konteksty” gromadzi teksty i opracowania na temat historii, filozofii, religii i sztuki w dawnej Polsce. Dział „Tradycja” zawiera bogaty wybór materiałów z zakresu kultury starożytnej i biblijnej, europejskiego średniowiecza, renesansu i baroku.
  • „Wolne Lektury” to biblioteka internetowa z lekturami szkolnymi. Jest to projekt realizowany przez Fundację Nowoczesna Polska. Działa od 2007 roku i udostępnia w swoich zbiorach lektury szkolne, które są zalecane do użytku przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i które trafiły już do domeny publicznej.


Czasopisma

  • Czasopismo „Polonistyka" - strona zawiera niektóre pełne teksty artykułów z czasopisma przedmiotowo-metodycznego adresowanego przede wszystkim do nauczycieli szkół średnich. „Polonistka" prezentuje model dydaktyki inspirowanej ideami reformy i od 1991 roku konsekwentnie służy reformie realizując założenie "bliżej warsztatu - pismo rzetelnie nauczycielskie".


Artykuły

  • "Dzień seniora" - metoda projektu / Renata Pawelska, Grażyna Miry, Halina Sadok. Scenariusz projektu zawiera cele, pytania badawcze, szczegółowe zadania dla uczniów.Szkoła podstawowa. Język polski: poznawanie utworów związanych z Dniem Babci i Dziadka, wybór uczniów do części artystycznej i przydział ról, wygłaszanie tekstów z pamięci, mimika, gesty i ruch sceniczny, redagowanie treści zaproszenia oraz Ŝyczeń, opisu postaci babci lub dziadka.
  • Metoda Projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.
  • „Wykazy podręczników” dopuszczonych do użytku szkolnego w nowych typach szkół: szkoła podstawowa (kl. 1-3), szkoła podstawowa (kl. 4-8), branżowa szkoła I stopnia, ponadpodstawowa (liceum ogólnokształcące i technikum), ponadpodstawowa (branżowa szkoła II stopnia dla absolwentów gimnazjum), ponadpodstawowa (branżowa szkoła II stopnia dla absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej), opublikowane przez Centrum Informatyczne Edukacji.



Dostępność sprawdzono: 22 września 2018 r.