Pedagogika alternatywna - zagadnienia ogólne: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 25: | Linia 25: | ||
*[http://www.bryk.pl/teksty/studia/pozosta%C5%82e/pedagogika/15280-pedagogika_alternatywna_celestyna_freineta.html Pedagogika alternatywna Celestyna Freineta] ''Artykuł poświęcony teorii Celestyna Freineta w planowaniu działań pedagogicznych. Artykuł dostępny na stronie adresowanej do uczniów i studentów Bryk.pl.'' | *[http://www.bryk.pl/teksty/studia/pozosta%C5%82e/pedagogika/15280-pedagogika_alternatywna_celestyna_freineta.html Pedagogika alternatywna Celestyna Freineta] ''Artykuł poświęcony teorii Celestyna Freineta w planowaniu działań pedagogicznych. Artykuł dostępny na stronie adresowanej do uczniów i studentów Bryk.pl.'' | ||
− | |||
− | |||
*[http://stressfree.pl/szkola-demokratyczna-samodzielni-i-odpowiedzialni-cz-2/ Szkoła demokratyczna: samodzielni i odpowiedzialni. cz. 2 / Oprac. Joanna Wilgucka-Drymajło] ''Funkcjonowanie szkoły demokratycznej na przykładzie szkół Sudbury - charakterystyka środowiska nauczania w szkole demokratycznej, miejsca i zadań uczniów w kształtowaniu samych siebie i wyborze kierunku rozwoju.'' | *[http://stressfree.pl/szkola-demokratyczna-samodzielni-i-odpowiedzialni-cz-2/ Szkoła demokratyczna: samodzielni i odpowiedzialni. cz. 2 / Oprac. Joanna Wilgucka-Drymajło] ''Funkcjonowanie szkoły demokratycznej na przykładzie szkół Sudbury - charakterystyka środowiska nauczania w szkole demokratycznej, miejsca i zadań uczniów w kształtowaniu samych siebie i wyborze kierunku rozwoju.'' |
Wersja z 13:17, 6 gru 2018
Portale, serwisy, fora
- Centrum Nauczania Domowego Strona Centrum Nauczania Domowego powstało z inicjatywy rodziców i dzieci zaangażowanych w edukację domową. Stanowi ona profesjonalne, internetowe centrum kształcenia i wychowania dzieci uczących się w trybie nauczania domowego.
- Centrum Montessori Strona Centrum Montessori, które na teranie miasta Wrocławia prowadzi dwie placówki przedszkolne działające w oparciu o koncepcję pedagogiczną dr Marii Montessori.
- Polskie Stowarzyszenie Montessori Strona stowarzyszenia, którego celem jest rozwój pracy pedagogicznej zgodnej z teorią Marii Montessori, pogłębianie znajomości jej koncepcji pedagogicznej, kształcenie i doskonalenie nauczycieli i wychowawców montessoriańskich, wspieranie organizacji szkół i placówek typu Montessori.
Artykuły
- Szkoły waldorfskie w Polsce O szkołach waldorfskich na stronie Przewodnika po Szkołach i Przedszkolach Niepublicznych i Prywatnych Our Kids. Filozofia i zalety polskich szkół waldorfskich.
- Sukcesy i zagrożenia w edukacji domowej W treści przedstawione zostały zalety i wady edukacji domowej, głównie ograniczenia socjalizacji dziecka.
- Co to jest szkoła demokratyczna? cz. 1 / Oprac. Joanna Wilgucka-Drymajło Zasady działania szkoły demokratycznej. Przedstawienie demokratycznego modelu szkoły i nauczania - różnice miedzy tradycyjnym i demokratycznym nauczaniem.
- Najczęściej zadawane pytania dotyczące edukacji domowej Pytania i odpowiedzi jakie zadają rodzice na temat edukacji domowej.
- Nauczanie domowe - procedury / Magdalena Wolnik - Szynkielewska Wskazówki dla rodziców co powinni zrobić aby ich dziecko mogło uczyć się w domu.
- Pedagogika alternatywna Celestyna Freineta Artykuł poświęcony teorii Celestyna Freineta w planowaniu działań pedagogicznych. Artykuł dostępny na stronie adresowanej do uczniów i studentów Bryk.pl.
- Szkoła demokratyczna: samodzielni i odpowiedzialni. cz. 2 / Oprac. Joanna Wilgucka-Drymajło Funkcjonowanie szkoły demokratycznej na przykładzie szkół Sudbury - charakterystyka środowiska nauczania w szkole demokratycznej, miejsca i zadań uczniów w kształtowaniu samych siebie i wyborze kierunku rozwoju.
Zestawienia bibliograficzne
- Edukacja alternatywna. Pedagogika Marii Montessori - zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1992-2003 / Oprac. Jolanta Zbroja Spis przygotowany na podstawie zbiorów Biblioteki Pedagogicznej w Piotrkowie Trybunalskim; zawiera wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism.
Dostępność sprawdzono: 06 grudnia 2018 r.