Relacje uczeń-nauczyciel: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 16: Linia 16:
 
'''Artykuły'''
 
'''Artykuły'''
  
*[http://www.mwse.edu.pl/wp-content/uploads/2018/06/103-116_Wegrzyn-Bialoglowicz_Psychologiczne-uwarunkowania.pdf Psychologiczne uwarunkowania relacji nauczyciel–uczeń / Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz] ''Omówienie teoretyczne podstaw relacji pomiędzy nauczycielem a uczniem. W treści zwrócono uwagę na psychologiczne uwarunkowania, będące gwarantem skutecznej formy porozumienia i kształtowania pozytywnych relacji nauczyciela z uczniami w zespole klasowym. Zasygnalizowano różnice pomiędzy poszczególnymi modelami komunikowania się, jak również wskazano czynniki będące nieodzownym elementem pozytywnych relacji nauczyciela z uczniem. Omówiono blokady i bariery skutecznie utrudniające nie tylko kształtowanie pozytywnych relacji, ale decydujące o kształtowaniu tożsamości uczniów. Zwrócono uwagę na jakość relacji nauczyciela z uczniami w kontekście jego indywidualnych
+
*[http://www.mwse.edu.pl/wp-content/uploads/2018/06/103-116_Wegrzyn-Bialoglowicz_Psychologiczne-uwarunkowania.pdf Psychologiczne uwarunkowania relacji nauczyciel–uczeń / Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz] ''Omówienie teoretyczne podstaw relacji pomiędzy nauczycielem a uczniem. W treści zwrócono uwagę na psychologiczne uwarunkowania, będące gwarantem skutecznej formy porozumienia i kształtowania pozytywnych relacji nauczyciela z uczniami w zespole klasowym. Zasygnalizowano różnice pomiędzy poszczególnymi modelami komunikowania się, jak również wskazano czynniki będące nieodzownym elementem pozytywnych relacji nauczyciela z uczniem. Omówiono blokady i bariery skutecznie utrudniające nie tylko kształtowanie pozytywnych relacji, ale decydujące o kształtowaniu tożsamości uczniów. Zwrócono uwagę na jakość relacji nauczyciela z uczniami w kontekście jego indywidualnych stylów komunikacyjnych.''
stylów komunikacyjnych.''
 
  
 
*[https://portal.librus.pl/szkola/artykuly/nawiazywanie-relacji-z-uczniem-jak-uczynic-pierwszy-drugi-siodmy-krok Nawiązywanie relacji z uczniem – jak uczynić pierwszy… drugi… siódmy krok / Anita Mieloch-Plumińska] ''Wskazówki jak skutecznie budować autorytet nauczyciela poprzez dobre dbanie o dobre  relacje z uczniami?''
 
*[https://portal.librus.pl/szkola/artykuly/nawiazywanie-relacji-z-uczniem-jak-uczynic-pierwszy-drugi-siodmy-krok Nawiązywanie relacji z uczniem – jak uczynić pierwszy… drugi… siódmy krok / Anita Mieloch-Plumińska] ''Wskazówki jak skutecznie budować autorytet nauczyciela poprzez dobre dbanie o dobre  relacje z uczniami?''

Wersja z 19:00, 28 lis 2022


Podstawy prawne


EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism

  • Relacje nauczyciel - uczeń wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Artykuły

  • Psychologiczne uwarunkowania relacji nauczyciel–uczeń / Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz Omówienie teoretyczne podstaw relacji pomiędzy nauczycielem a uczniem. W treści zwrócono uwagę na psychologiczne uwarunkowania, będące gwarantem skutecznej formy porozumienia i kształtowania pozytywnych relacji nauczyciela z uczniami w zespole klasowym. Zasygnalizowano różnice pomiędzy poszczególnymi modelami komunikowania się, jak również wskazano czynniki będące nieodzownym elementem pozytywnych relacji nauczyciela z uczniem. Omówiono blokady i bariery skutecznie utrudniające nie tylko kształtowanie pozytywnych relacji, ale decydujące o kształtowaniu tożsamości uczniów. Zwrócono uwagę na jakość relacji nauczyciela z uczniami w kontekście jego indywidualnych stylów komunikacyjnych.


Zestawienia bibliograficzne

  • Relacje nauczyciel-uczeń Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2000-2008. Wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism.



Dostępność sprawdzono: 28 listopada 2022 r.