Pedagogika alternatywna - zagadnienia ogólne: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Nie pokazano 20 wersji utworzonych przez 5 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Kategoria:PEDAGOGIKA ALTERNATYWNA]] | [[Kategoria:PEDAGOGIKA ALTERNATYWNA]] | ||
− | + | ||
− | |||
− | |||
'''Definicje''' | '''Definicje''' | ||
Linia 10: | Linia 8: | ||
'''Portale, serwisy, fora''' | '''Portale, serwisy, fora''' | ||
− | *[http:// | + | *[http://www.centrummontessori.wroc.pl/ Centrum Montessori] ''Strona Centrum Montessori, które na teranie miasta Wrocławia prowadzi dwie placówki przedszkolne działające w oparciu o koncepcję pedagogiczną dr Marii Montessori.'' |
*[https://domowi.edu.pl/ Centrum Nauczania Domowego] ''Strona Centrum Nauczania Domowego powstało z inicjatywy rodziców i dzieci zaangażowanych w edukację domową. Stanowi ona profesjonalne, internetowe centrum kształcenia i wychowania dzieci uczących się w trybie nauczania domowego.'' | *[https://domowi.edu.pl/ Centrum Nauczania Domowego] ''Strona Centrum Nauczania Domowego powstało z inicjatywy rodziców i dzieci zaangażowanych w edukację domową. Stanowi ona profesjonalne, internetowe centrum kształcenia i wychowania dzieci uczących się w trybie nauczania domowego.'' | ||
− | *[http:// | + | *[http://domowa.edu.pl/ Fundacja Edukacji Domowej] ''Strona internetowa fundacji, która powstała z inicjatywy rodziców i szkół zaangażowanych w nauczanie domowe.'' |
*[http://www.montessori-centrum.pl/ Polskie Stowarzyszenie Montessori] ''Strona stowarzyszenia, którego celem jest rozwój pracy pedagogicznej zgodnej z teorią Marii Montessori, pogłębianie znajomości jej koncepcji pedagogicznej, kształcenie i doskonalenie nauczycieli i wychowawców montessoriańskich, wspieranie organizacji szkół i placówek typu Montessori.'' | *[http://www.montessori-centrum.pl/ Polskie Stowarzyszenie Montessori] ''Strona stowarzyszenia, którego celem jest rozwój pracy pedagogicznej zgodnej z teorią Marii Montessori, pogłębianie znajomości jej koncepcji pedagogicznej, kształcenie i doskonalenie nauczycieli i wychowawców montessoriańskich, wspieranie organizacji szkół i placówek typu Montessori.'' | ||
Linia 21: | Linia 19: | ||
'''EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism''' | '''EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism''' | ||
− | *[https://aleph.dbp. | + | *[https://aleph.dbp.dolnyslask.pl/F?func=find-c&ccl_term=KAR%3Dpedagogika+alternatywna&local_base=DBP03&x=31&y=7 Pedagogika alternatywna] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.'' |
Linia 31: | Linia 29: | ||
'''Artykuły''' | '''Artykuły''' | ||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
*[http://stressfree.pl/co-to-jest-szkola-demokratyczna-cz-1/ Co to jest szkoła demokratyczna? cz. 1 / Oprac. Joanna Wilgucka-Drymajło] ''Zasady działania szkoły demokratycznej. Przedstawienie demokratycznego modelu szkoły i nauczania - różnice miedzy tradycyjnym i demokratycznym nauczaniem.'' | *[http://stressfree.pl/co-to-jest-szkola-demokratyczna-cz-1/ Co to jest szkoła demokratyczna? cz. 1 / Oprac. Joanna Wilgucka-Drymajło] ''Zasady działania szkoły demokratycznej. Przedstawienie demokratycznego modelu szkoły i nauczania - różnice miedzy tradycyjnym i demokratycznym nauczaniem.'' | ||
Linia 45: | Linia 37: | ||
*[http://www.uczdziecko.pl/mlodszy-uczen/artykuly/artykul/zobacz/nauczanie-domowe-procedury.html Nauczanie domowe - procedury / Magdalena Wolnik - Szynkielewska] ''Wskazówki dla rodziców co powinni zrobić aby ich dziecko mogło uczyć się w domu.'' | *[http://www.uczdziecko.pl/mlodszy-uczen/artykuly/artykul/zobacz/nauczanie-domowe-procedury.html Nauczanie domowe - procedury / Magdalena Wolnik - Szynkielewska] ''Wskazówki dla rodziców co powinni zrobić aby ich dziecko mogło uczyć się w domu.'' | ||
− | *[http:// | + | *[http://edukacjadomowa.pl/sukcesy-i-zagrozenia-w-edukacji-domowej/ Sukcesy i zagrożenia w edukacji domowej] ''W treści przedstawione zostały zalety i wady edukacji domowej, głównie ograniczenia socjalizacji dziecka.'' |
*[http://stressfree.pl/szkola-demokratyczna-samodzielni-i-odpowiedzialni-cz-2/ Szkoła demokratyczna: samodzielni i odpowiedzialni. cz. 2 / Oprac. Joanna Wilgucka-Drymajło] ''Funkcjonowanie szkoły demokratycznej na przykładzie szkół Sudbury - charakterystyka środowiska nauczania w szkole demokratycznej, miejsca i zadań uczniów w kształtowaniu samych siebie i wyborze kierunku rozwoju.'' | *[http://stressfree.pl/szkola-demokratyczna-samodzielni-i-odpowiedzialni-cz-2/ Szkoła demokratyczna: samodzielni i odpowiedzialni. cz. 2 / Oprac. Joanna Wilgucka-Drymajło] ''Funkcjonowanie szkoły demokratycznej na przykładzie szkół Sudbury - charakterystyka środowiska nauczania w szkole demokratycznej, miejsca i zadań uczniów w kształtowaniu samych siebie i wyborze kierunku rozwoju.'' | ||
+ | *[http://www.ourkids.net/pl/szkoly-waldorfskie-w-polsce.php Szkoły waldorfskie w Polsce] ''O szkołach waldorfskich na stronie Przewodnika po Szkołach i Przedszkolach Niepublicznych i Prywatnych Our Kids. Filozofia i zalety polskich szkół waldorfskich.'' | ||
− | + | Dostępność sprawdzono: 7 września 2022 r. | |
− |
Aktualna wersja na dzień 13:14, 9 wrz 2022
Definicje
- Szkoły alternatywne Definicja szkoły alternatywnej przedstawiona w wersji online Encyklopedii PWN.
Portale, serwisy, fora
- Centrum Montessori Strona Centrum Montessori, które na teranie miasta Wrocławia prowadzi dwie placówki przedszkolne działające w oparciu o koncepcję pedagogiczną dr Marii Montessori.
- Centrum Nauczania Domowego Strona Centrum Nauczania Domowego powstało z inicjatywy rodziców i dzieci zaangażowanych w edukację domową. Stanowi ona profesjonalne, internetowe centrum kształcenia i wychowania dzieci uczących się w trybie nauczania domowego.
- Fundacja Edukacji Domowej Strona internetowa fundacji, która powstała z inicjatywy rodziców i szkół zaangażowanych w nauczanie domowe.
- Polskie Stowarzyszenie Montessori Strona stowarzyszenia, którego celem jest rozwój pracy pedagogicznej zgodnej z teorią Marii Montessori, pogłębianie znajomości jej koncepcji pedagogicznej, kształcenie i doskonalenie nauczycieli i wychowawców montessoriańskich, wspieranie organizacji szkół i placówek typu Montessori.
EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism
- Pedagogika alternatywna wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.
Multimedia
- Koncepcje i zasady kształcenia alternatywnego / Sabina Zalewska W prezentacji omówiono główne założenia edukacji alternatywnej, cechy szkół alternatywnych i alternatywne modele nauczania.
Artykuły
- Co to jest szkoła demokratyczna? cz. 1 / Oprac. Joanna Wilgucka-Drymajło Zasady działania szkoły demokratycznej. Przedstawienie demokratycznego modelu szkoły i nauczania - różnice miedzy tradycyjnym i demokratycznym nauczaniem.
- Najczęściej zadawane pytania dotyczące edukacji domowej Pytania i odpowiedzi jakie zadają rodzice na temat edukacji domowej.
- Nauczanie domowe - procedury / Magdalena Wolnik - Szynkielewska Wskazówki dla rodziców co powinni zrobić aby ich dziecko mogło uczyć się w domu.
- Sukcesy i zagrożenia w edukacji domowej W treści przedstawione zostały zalety i wady edukacji domowej, głównie ograniczenia socjalizacji dziecka.
- Szkoła demokratyczna: samodzielni i odpowiedzialni. cz. 2 / Oprac. Joanna Wilgucka-Drymajło Funkcjonowanie szkoły demokratycznej na przykładzie szkół Sudbury - charakterystyka środowiska nauczania w szkole demokratycznej, miejsca i zadań uczniów w kształtowaniu samych siebie i wyborze kierunku rozwoju.
- Szkoły waldorfskie w Polsce O szkołach waldorfskich na stronie Przewodnika po Szkołach i Przedszkolach Niepublicznych i Prywatnych Our Kids. Filozofia i zalety polskich szkół waldorfskich.
Dostępność sprawdzono: 7 września 2022 r.