Cyberprzemoc: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
(Nie pokazano 76 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 5: Linia 5:
 
''
 
''
 
'''Definicje'''
 
'''Definicje'''
 +
 +
*[https://bitdefender.pl/abc-cyberbezpieczenstwa-c-jak-cyber-przemoc/ Cyberprzemoc w Internecie - definicja (ABC Cyberbezpieczeństwa)].''
  
 
*[http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyberprzemoc Definicja] ''dostępna w Wikipedii.''
 
*[http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyberprzemoc Definicja] ''dostępna w Wikipedii.''
Linia 11: Linia 13:
 
'''Podstawy prawne'''
 
'''Podstawy prawne'''
  
*[http://www.sportosporto.pl/Archiwa/Przemoc/cz.V.pdf  Prawna ochrona dzieci przed cyberprzemocą. Analiza przepisów prawnych. Doświadczenia Helplinr.org.pl / Justyna Podlewska, Weronika Sobierajska]  ''- opis działań, doświadczeń i porad prawnych Helpline.org.pl – zespołu powołanego do przeciwdziałania i powstrzymywania przemocy wobec dzieci i młodzieży przy użyciu Internetu i telefonii komórkowej.''
+
*[http://www.sportosporto.pl/Archiwa/Przemoc/cz.V.pdf  Prawna ochrona dzieci przed cyberprzemocą. Analiza przepisów prawnych. Doświadczenia Helplinr.org.pl / Justyna Podlewska, Weronika Sobierajska]  ''- opis działań, doświadczeń i porad prawnych Helpline.org.pl – zespołu powołanego do przeciwdziałania i powstrzymywania przemocy wobec dzieci i młodzieży przy użyciu Internetu i telefonii komórkowej.'
 +
 
 +
 
 +
'''Portale, serwisy, fora'''
 +
 
 +
*[http://www.dyzurnet.pl/  Dyżurnet.pl]  -''punkt kontaktowy, który przyjmuje zgłoszenia dotyczące nielegalnych treści w Internecie.''
 +
*[http://www.saferinternet.pl S@ferinternet.pl]  -''priorytetem programu "Safer Internet" na lata 2009-2013 jest zwalczanie cyberprzemocy i uwodzenia dzieci w Internecie.''
 +
 
 +
 
 +
'''Baza bibliograficzna Edukacja '''
 +
*[https://aleph.dbp.dolnyslask.pl/F?func=find-c&ccl_term=WRD+%3D+%28+cyberprzemoc+%29&local_base=DBP03&x=47&y=11 Cyberprzemoc]''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji''.
 +
 
  
*[http://centrumopieki.szczecin.pl/pobieralnia/pdf/01.pdf Ryzykowne zachowanie dzieci i młodzieży : nowe formy przestępstw - cyberprzemoc, sponsoring, zbyt wczesne rozpoczynanie życia seksualnego, grooming.] - ''o zagrożeniach wewnętrznych i zewnętrznych.''
+
'''Webowa DBP'''
 +
*[https://webowadbp.wixsite.com/bezpiecznie-w-sieci (Nie)bezpiecznie w sieci]
 +
*[https://webowadbp.wixsite.com/hejting Hejting]
 +
''Wyselekcjonowane materiały umieszczone w WEBowejDBP zostały opracowane i udostępnione do wykorzystania w pracy wszystkich typów szkół i placówek.''
  
  
Linia 19: Linia 35:
  
 
*[http://www.youtube.com/watch?v=he4dmsKabeQ  Cyberprzemoc]  - ''film''
 
*[http://www.youtube.com/watch?v=he4dmsKabeQ  Cyberprzemoc]  - ''film''
 
 
*[https://www.youtube.com/watch?v=L6A0caZdtCg  Cyberprzemoc] -  ''film edukacyjny''
 
*[https://www.youtube.com/watch?v=L6A0caZdtCg  Cyberprzemoc] -  ''film edukacyjny''
 
+
* [https://www.youtube.com/watch?v=fdYMGkoarOQ  Cyberprzemoc : nie stosuj : nie lajkuj : nie udostępniaj] - ''film mający uwrażliwić uczniów na zjawisko cyberprzemocy. Zwrócić uwagę, że bezmyślne, komentarze czy udostępnienia mogą wyrządzić krzywdę drugiemu człowiekowi.''
*[https://www.youtube.com/watch?v=BmN-GGt-JrM Cyberprzemoc] - ''film edukacyjny''
 
 
 
 
*[http://www.youtube.com/watch?v=QTsvEcAERA4 Film] - ''o przemocy w Internecie.''
 
*[http://www.youtube.com/watch?v=QTsvEcAERA4 Film] - ''o przemocy w Internecie.''
 
 
*[http://www.youtube.com/watch?v=NHa1nc2wYTg  "Stop cyberprzemocy" - film edukacyjny]
 
*[http://www.youtube.com/watch?v=NHa1nc2wYTg  "Stop cyberprzemocy" - film edukacyjny]
 
*[https://youtu.be/Z2CEsL4vgbE  Zagrożenia cyberprzestrzeni] - ''film przeznaczony do uczniów ostatnich klas szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum.
 
''
 
  
  
Linia 36: Linia 45:
 
*[http://www.ornontowice.edu.pl/www/sites/default/files/Poradnik%20dla%20rodzic%C3%B3w%20uczni%C3%B3w%20szk%C3%B3%C5%82%20ponadpodstawowych%20ISBN%20978-83-63267-14-8.pdf Przemoc i cyberprzemoc : poradnik dla rodziców uczniów szkół ponadpodstawowych / Aleksandra Stuła] -'' poradnik przedstawia porady dla starszej młodzieży i dorosłych.''
 
*[http://www.ornontowice.edu.pl/www/sites/default/files/Poradnik%20dla%20rodzic%C3%B3w%20uczni%C3%B3w%20szk%C3%B3%C5%82%20ponadpodstawowych%20ISBN%20978-83-63267-14-8.pdf Przemoc i cyberprzemoc : poradnik dla rodziców uczniów szkół ponadpodstawowych / Aleksandra Stuła] -'' poradnik przedstawia porady dla starszej młodzieży i dorosłych.''
  
 
'''Artykuły'''
 
  
*[http://fdn.pl/sites/default/files/file/dzieckokrzywdzone/kwartalnik%20nr%2026/agresja_elektroniczna_dzieci_i_mlodziezy.pdf  Agresja elektroniczna dzieci i młodzieży - różne wymiary zjawiska / Jacek Pyżalski]  - ''w artykule dokonano przeglądu różnych wymiarów, które warto brać pod uwagę definiując i operacjonalizując poszczególne rodzaje agresji elektronicznej. Ograniczono się do tych sytuacji, w których sprawcami lub ofiarami agresji elektronicznej są dzieci i młodzież. Wykorzystano wymiary stosowane do charakterystyki agresji rówieśniczej rozumianej w sposób tradycyjny oraz te, które zostały zidentyfikowane w badaniach jakościowych opartych głównie na metodzie wywiadu (on-line i face-to-face) ze studentami, młodzieżą i nauczycielami, którzy byli sprawcami ofiarami lub świadkami agresji elektronicznej.''
+
'''Scenariusze zajęć'''
  
*[http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,3901940.html Cyberbullying : plaga internetowej przemocy / Zbigniew Domaszewicz] - ''w artykule poruszono problem odwagi anonimowej oraz, że w sieci jest się tylko pozornie anonimowym.''
+
* [http://www.edukacja.edux.pl/p-17888-cyberprzemocy-mowimy-nie-scenariusz-lekcji.php  Cyberprzemocy mówimy nie! : scenariusz lekcji wychowawczej / Katarzyna Matuszewska] - ''scenariusz do realizowania na godzinie wychowawczej w szkole podstawowej.''
 +
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-8528-stop-cyberprzemocy-scenariusz-uroczystosci.php  Stop cyberprzemocy - scenariusz uroczystosci szkolnej / Magdalena Matyja]
  
*[http://psychika.net/2012/01/cyberbullying-przemoc-w-nowoczesnej.html  Cyberbullying - przemoc w nowoczesnej oprawie / Joanna Malesz] - ''w artykule omówiono m.in. jakie są formy agresji elektronicznej np. (flaming, cyberstalking), skutki i przeciwdziałanie cyberprzemocy.''
 
  
*[http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.skp2.sokp.pl%2Fcyber.doc&ei=zU2JVaK9PMWV7Abk2buQBg&usg=AFQjCNHX7LafXqJ4FyV4c5y0FcPMK794SA&bvm=bv.96339352,d.ZGUcyber1.doc  Cyberbullying : wstępne spojrzenie na zjawisko wirtualnej agresji wśród młodzieży / Adam Czwsławiak]
 
  
*[http://www.eksperciwoswiacie.pl/dla-nauczycieli/szkoly-dla-nauczycieli/wychowanie-/art,32,cyberprzemoc-co-to-takiego.html#.UeUpeG1BoW4 Cyberprzemoc - co to takiego? / Agnieszka Woźnicka-Kowalewska]
+
'''Artykuły'''
  
 +
*[http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,3901940.html Cyberbullying : plaga internetowej przemocy / Zbigniew Domaszewicz] - ''w artykule poruszono problem odwagi anonimowej oraz, że w sieci jest się tylko pozornie anonimowym.''
 +
*[http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.skp2.sokp.pl%2Fcyber.doc&ei=zU2JVaK9PMWV7Abk2buQBg&usg=AFQjCNHX7LafXqJ4FyV4c5y0FcPMK794SA&bvm=bv.96339352,d.ZGUcyber1.doc  Cyberbullying : wstępne spojrzenie na zjawisko wirtualnej agresji wśród młodzieży / Adam Czwsławiak]
 
*[http://www.bursa1.poznan.pl/fotki/file/Cyberdzieci%20-%20cyberprzemoc%20pdf.pdf Cyberprzemoc - cyberdzieci] - ''o pokoleniu Z, o formach cyberprzemocy i cyberstalkingu.''
 
*[http://www.bursa1.poznan.pl/fotki/file/Cyberdzieci%20-%20cyberprzemoc%20pdf.pdf Cyberprzemoc - cyberdzieci] - ''o pokoleniu Z, o formach cyberprzemocy i cyberstalkingu.''
 
+
*[http://sppt.edunet.tarnow.pl/res/SPPT_0/cyberprzemoc_wyk_kon.pdf Cyberprzemoc - pokrętna droga do poszukiwania szczęścia / Wacław Srebro] - ''materiały z XIV Miejskiej Konferencji w Tarnowie "Cyberprzestępstwo - nowym wyzwaniem wychowawczym.''  
*[http://sppt.edunet.tarnow.pl/res/SPPT_0/cyberprzemoc_wyk_kon.pdf Cyberprzemoc - pokrętna droga do poszukiwania szczęścia / Wacław Srebro] - ''materiały z XIV Miejskiej Konferencji w Tarnowie "Cyberprzestępstwo - nowym wyzwaniem wychowawczym.
+
* [http://info.wiara.pl/doc/1022240.Dzieci-same-zadaja-cyberprzemoc Dzieci same zadają cyberprzemoc] - ''streszczenie wyników Raportu Norton Online Family, dotyczącego cyberprzemocy w 24 krajach.''
''
+
*[http://www.niebieskalinia.pl/pismo/wydania/dostepne-artykuly/5590-jak-edukowac-by-zwalczac-przemoc Jak edukować by zwalczać przemoc? / Agnieszka Sosińska] - ''Definicja cyberprzemocy. Wskazówki do zapobiegania cyberprzemocy. Propozycja do nabycia bezpłatnego poradnika dla nauczycieli pt. "Bądź bezpieczny w sieci". ''
 
+
* [https://www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci/mniej-niz-zero--reaguj-na-cyberprzemoc Mniej niż zero - reaguj na cyberprzemoc] - ''w artykule poruszono problrm jak chronić swoje dziecko oraz jak pomóc ofiarom cyberprzemocy i jak sobie z nią radzić.''
*[http://fdn.pl/sites/default/files/file/dzieckokrzywdzone/kwartalnik%20nr%2026/cyberprzemoc_w_doswiadczeniach.pdf  Cyberprzemoc w doświadczeniach Helpline.org.pl / Weronika Sobierajska] -  ''w artykule przedstawione zostały doświadczenia zespołu helpline.org.pl. Dokonano prezentacji projektu, zaprezentowano główne kategorie zagrożeń bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, a także uogólniony schemat działań podejmowanych przez Helpline.org.pl w toku obsługi otrzymywanych zgłoszeń.  ''  
 
 
 
* [http://www.edukacja.edux.pl/p-17888-cyberprzemocy-mowimy-nie-scenariusz-lekcji.php  Cyberprzemocy mówimy nie! : scenariusz lekcji wychowawczej / Katarzyna Matuszewska] - ''scenariusz do realizowania na godzinie wychowawczej w szkole podstawowej.
 
''
 
 
 
*[http://meritum.mscdn.pl/meritum/moduly/egzempl/17/17_81_abc.pdf  Cyberprzestępczość szkolna - zasady odpowiedzialności / Dariusz Skrzyński] -  ''w artykule przedstawiono kwestie definicyjne oraz rodzaje cyberprzestępstw: hacking, cracking, cyberbullying.
 
''
 
 
 
* [http://info.wiara.pl/doc/1022240.Dzieci-same-zadaja-cyberprzemoc Dzieci same zadają cyberprzemoc] - ''streszczenie wyników Raportu Norton Online Family, dotyczącego cyberprzemocy w 24 krajach.
 
''
 
 
 
*[http://www.niebieskalinia.pl/pismo/wydania/dostepne-artykuly/5590-jak-edukowac-by-zwalczac-przemoc Jak edukować by zwalczać przemoc? / Agnieszka Sosińska] - ''Definicja cyberprzemocy. Wskazówki do zapobiegania cyberprzemocy. Propozycja do nabycia bezpłatnego poradnika dla nauczycieli pt. "Bądź bezpieczny w sieci".  
 
''
 
 
 
 
*[https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/bitstream/10593/5710/1/5.pdf Mobbing elektroniczny : analiza rozwiązań profilaktycznych i interwencyjnych / Kamila Knol, Jacek Pyżalski] - ''analiza rozwiązań profilaktycznych i interwencyjnych stosowanych wobec aktów agresji, realizowanych za pomocą telefonów komórkowych czy Internetu, do jakich dochodzić może w grupach rówieśniczych.''
 
*[https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/bitstream/10593/5710/1/5.pdf Mobbing elektroniczny : analiza rozwiązań profilaktycznych i interwencyjnych / Kamila Knol, Jacek Pyżalski] - ''analiza rozwiązań profilaktycznych i interwencyjnych stosowanych wobec aktów agresji, realizowanych za pomocą telefonów komórkowych czy Internetu, do jakich dochodzić może w grupach rówieśniczych.''
 
*[http://fdn.pl/sites/default/files/file/dzieckokrzywdzone/kwartalnik%20nr%2026/profilaktyka_cyberprzemocy_przyklady_dzialan.pdf  Profilaktyka cyberprzemocy - ''przykłady działań z Polski i świata  / Agnieszka Wrzesień] - przegląd zagranicznych oraz polskich programów edukacyjnych w zakresie przeciwdziałania cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży.''
 
 
*[http://webcontrol.pl/art/przemoc_rowiesnicza_a_media_elektroniczne.pdf  Przemoc rówieśnicza a media elektroniczne / Łukasz Wojtasik] - ''wyniki badania zrealizowanego w 2007 r., mające na celu ukazanie zjawiska cyberprzemocy w Polsce wśród dzieci w wieku 12-17 lat, z wykorzystaniem mediów elektronicznych (telefonia komórkowa, Internet).''
 
 
*[http://fdn.pl/sites/default/files/file/dzieckokrzywdzone/kwartalnik%20nr%2026/przemoc_rowiesnicza_z_uzyciem_mediow.pdf  Przemoc rówieśnicza z użyciem mediów elektronicznych - wprowadzenie do problematyki / Łukasz Wojtasik] - ''omówiono kwestie definicyjne, specyfikę i historię problemu, skalę zjawiska w Polsce oraz zagadnienia związane z przeciwdziałaniem cyberprzemocy.''
 
 
 
*[http://www.sppniewy.szkolnastrona.pl/download/psychologiczne-aspekty-cyberprzemocy.pdf Psychologiczne aspekty cyberprzemocy / Katarzyna Fenik] - ''przedstawiono: jak rozumieć cyberprzemoc, doświadczenie cyberprzemocy w życiu dziecka, dziecko sprawcą cyberprzemocy oraz jak dzieci wyrażają potrzeby związane z interwencją.''
 
*[http://www.sppniewy.szkolnastrona.pl/download/psychologiczne-aspekty-cyberprzemocy.pdf Psychologiczne aspekty cyberprzemocy / Katarzyna Fenik] - ''przedstawiono: jak rozumieć cyberprzemoc, doświadczenie cyberprzemocy w życiu dziecka, dziecko sprawcą cyberprzemocy oraz jak dzieci wyrażają potrzeby związane z interwencją.''
 
*[http://centrumopieki.szczecin.pl/pobieralnia/pdf/01.pdf Ryzykowne zachowania dzieci i młodzieży : nowe formy przestępstw - cyberprzemoc, sponsoring, zbyt wczesne rozpoczynanie życia seksualnego, grooming.]
 
 
*[http://www.sosw.tbu.pl/pliki/Cyberprzemoc_-_konspekt.pdf Scenariusz zajęć "Cyberprzemoc" / Katarzyna Hermasz] - ''scenariusz do realizowania w szkole ponadpodstawowej.''
 
 
*[http://www.gim2.mielec.pl/interklasa/prezentacje/przemoc.doc  Scenariusz godziny wychowawczej "Czy Internet jest bezpieczny? Cyberprzemoc" / Bożena Pająk]  - ''scenariusz do realizowania na godzinie wychowawczej w gimnazjum.
 
''
 
 
*[http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CEsQFjAC&url=http%3A%2F%2Fszkolazklasa20.nq.pl%2Findex.php%3Fsec%3Dpobierz_plik_szk%26id%3D3421&ei=vYQjUP7YJYSg4gTUpICABg&usg=AFQjCNHaN34eP17Gfg6dtYKh_Wbx8oh1zA  Scenariusz zajęć wychowawczych : zagrożenie cyberprzemocą / Ewa Śliwakowska.]
 
 
*[http://fdn.pl/sites/default/files/file/dzieckokrzywdzone/kwartalnik%20nr%2026/skutki_cyberbullyingu.pdf  Skutki cyberbullyingu - oskarżenie czy obrona technologii? / Michel Walrave, Wannes Heirman ] -  ''przedstawiono model teoretyczny cyberprzemocy poprzez zebranie i krytyczne omówienie tych kwestii w ramach aktualnej wiedzy o cyberbullyingu.''
 
 
 
*[http://www.deon.pl/inteligentne-zycie/wychowanie-dziecka/art,283,stalking-cien-zla,strona,1.html Stalking - cień zła? / Ilona Gołębiewska] - ''przedstawiono zjawisko obsesyjnego prześladowania albo molestowania skierowane bezpośrednio do osoby będącej ofiarą. Przyczyny stalkingu. Relacja sprawca - ofiara. Przeciwdziałanie.''  
 
*[http://www.deon.pl/inteligentne-zycie/wychowanie-dziecka/art,283,stalking-cien-zla,strona,1.html Stalking - cień zła? / Ilona Gołębiewska] - ''przedstawiono zjawisko obsesyjnego prześladowania albo molestowania skierowane bezpośrednio do osoby będącej ofiarą. Przyczyny stalkingu. Relacja sprawca - ofiara. Przeciwdziałanie.''  
 
*[http://dzieckowsieci.fdn.pl/sites/default/files/stop-cyberprzemocy_scenariusz.pdf Stop cyberprzemocy : scenariusz zajęć dla uczniów szkół gimnazjalnych / oprac. Łukasz Wojtasik]
 
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-8528-stop-cyberprzemocy-scenariusz-uroczystosci.php  Stop-cyberprzemocy-scenariusz-uroczystosci szkolnej / Magdalena Matyja]
 
 
 
*[http://www.sportosporto.pl/Archiwa/Przemoc/cz.VI.pdf  System reagowania w szkole na ujawnienie cyberprzemocy / Anna Borkowska, Dorota Macander]  ''- przedstawiono procedurę, zawierającą zasady postępowania pracowników szkoły w sytuacji ujawnienia cyberprzemocy. Jest podpowiedzią, jak i kiedy nauczyciel (dyrektor szkoły) powinien reagować wobec uczniów (ofiar,sprawców i świadków), o czym powinni dowiedzieć się rodzice.''
 
*[http://www.sportosporto.pl/Archiwa/Przemoc/cz.VI.pdf  System reagowania w szkole na ujawnienie cyberprzemocy / Anna Borkowska, Dorota Macander]  ''- przedstawiono procedurę, zawierającą zasady postępowania pracowników szkoły w sytuacji ujawnienia cyberprzemocy. Jest podpowiedzią, jak i kiedy nauczyciel (dyrektor szkoły) powinien reagować wobec uczniów (ofiar,sprawców i świadków), o czym powinni dowiedzieć się rodzice.''
 
*[http://promocjazdrowiawpracy.pl/wp-content/uploads/2011/02/Knol_Michalowska_K_2013_Swiadkowie_cyberbullyingu_miedzy_obojetnoscia_a_reakcja.pdf Świadkowie cyberbullyingu - między obojętnością a reakcją / Kamila Knol-Michałowska] - ''pierwsza część artykułu stanowi analizę potencjalnej roli świadków cyberbullyingu w powstrzymywaniu aktów agresji poprzez udzielanie wsparcia ofiarom, dyscyplinowanie sprawców czy swoistą bierność. Druga część artykułu poświęcona jest prezentacji wyników badań wybranych autorów uwzględniających obecność świadków cyberbullyingu.
 
''
 
 
*[http://fdn.pl/sites/default/files/file/dzieckokrzywdzone/kwartalnik%20nr%2026/wplyw_kontaktu_zaposredniczonego_przez_komputer.pdf  Wpływ kontaktu zapośredniczonego przez komputer na nasilenie zachowań antyspołecznych i cyberprzemocy / Julia Barlińska] - ''przedstawiono badania, których celem jest uzyskanie odpowiedzi na pytanie, czy funkcjonowanie w cyberprzestrzeni sprzyja podejmowaniu przez młodzież zachowań antyspołecznych w porównaniu z warunkami kontaktu bezpośredniego oraz jaki wpływ na skłonność do zachowań antyspołecznych mogą mieć uprzednie doświadczenia bycia sprawcą lub ofiarą cyberprzemocy.
 
''
 
 
*[http://www.spn.nieporet.pl/pliki/konferencja/zagrozenia_cyberprzestrzeni.pdf  Zagrożenia cyberprzestrzeni - materiały dla rodziców / Iwona Konopka] - o'' zagrożeniach jakie napotyka młody człowiek w Internecie oraz o zasadach bezpiecznego korzystania z niego.''
 
 
 
*[http://edunet.tarnow.pl/res/edunet_portal/przemoc_r_wie_nicza_z_wykorzystaniem_nowych_technologii_informacyjnych.pdf  Zjawisko przemocy rówieśniczej z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych / Agnieszka Lotos]  ''przedstawiono analizę badań, w których nacisk został położony na przemoc rówieśniczą z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych, m. in. takich jak: dręczenie, straszenie, obrażanie przez telefon komórkowy, smsy, emaile, komunikatory typu gg; umieszczanie w Internecie i rozsyłanie obraźliwych i krzywdzących dla innych zdjęć, filmików, informacji.''
 
*[http://edunet.tarnow.pl/res/edunet_portal/przemoc_r_wie_nicza_z_wykorzystaniem_nowych_technologii_informacyjnych.pdf  Zjawisko przemocy rówieśniczej z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych / Agnieszka Lotos]  ''przedstawiono analizę badań, w których nacisk został położony na przemoc rówieśniczą z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych, m. in. takich jak: dręczenie, straszenie, obrażanie przez telefon komórkowy, smsy, emaile, komunikatory typu gg; umieszczanie w Internecie i rozsyłanie obraźliwych i krzywdzących dla innych zdjęć, filmików, informacji.''
 
 
'''Portale, serwisy, fora'''
 
 
*[http://www.dyzurnet.pl/  Dyżurnet.pl]  -''punkt kontaktowy, który przyjmuje zgłoszenia dotyczące nielegalnych treści w Internecie.''
 
 
*[http://dzieckowsieci.fdn.pl/ Dziecko w sieci]  -''program zajmujący się bezpieczeństwem dzieci i młodzieży w Internecie. Diagnozuje skalę i specyfikę zagrożeń dla dzieci w Sieci oraz zajmuje się ich profilaktyką.''
 
 
*[http://helpline.org.pl/  Helpline]  -''pomoc dzieciom, młodzieży, rodzicom, profesjonalistom w sytuacjach zagrożenia w Internecie, oraz podczas korzystania z telefonów komórkowych, porady na temat zapobiegania niebezpiecznym sytuacjom i postępowania w sytuacjach wystąpienia zagrożenia.''
 
 
*[http://www.saferinternet.pl S@ferinternet.pl]  -''priorytetem programu "Safer Internet" na lata 2009-2013 jest zwalczanie cyberprzemocy i uwodzenia dzieci w Internecie.''
 
 
*[http://sieciaki.cba.pl/ Sieciaki. Bądź bezpieczny w sieci]  - ''zawiera bazę materiałów dotyczących cyberprzemocy.''
 
  
  
 
'''Zestawienia bibliograficzne'''
 
'''Zestawienia bibliograficzne'''
  
* [http://www.pedagogiczna.edu.pl/zest646.htm Cyberprzemoc : zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2000-2011 / oprac. Danuta Roszkowska] - ''w oparciu o zbiory Biblioteki Pedagogicznej w Piotrkowie Trybunalskim.''
+
* [https://issuu.com/bibliotekadbp/docs/bezpiecze_stwo_w_internecie Bezpieczeństwo w Internecie : zestawienie bibliograficzne / oprac Anna Kokot-Rutkowska, Anna Zakrzewska] - ''sporządzone w oparciu o zbiory Dolnośląskiej Biblioteki Pedagogicznej we Wrocławiu.''
''
 
  
*[http://www.pbw.lodz.pl/zestawienia_12_01.htm Cyberprzemoc : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / oprac. Marcin Laskowski] -''sporządzone w oparciu o zbiory Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Łodzi.
 
''
 
  
  
| stopka=17 października 2017 r.
+
| stopka= 10 czerwca 2022 r.
 
}}
 
}}

Aktualna wersja na dzień 14:15, 19 kwi 2023


Definicje


Podstawy prawne


Portale, serwisy, fora

  • Dyżurnet.pl -punkt kontaktowy, który przyjmuje zgłoszenia dotyczące nielegalnych treści w Internecie.
  • S@ferinternet.pl -priorytetem programu "Safer Internet" na lata 2009-2013 jest zwalczanie cyberprzemocy i uwodzenia dzieci w Internecie.


Baza bibliograficzna Edukacja

  • Cyberprzemocwyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Webowa DBP

Wyselekcjonowane materiały umieszczone w WEBowejDBP zostały opracowane i udostępnione do wykorzystania w pracy wszystkich typów szkół i placówek.


Multimedia


Książki


Scenariusze zajęć


Artykuły


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 10 czerwca 2022 r.