Dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Kategoria:PEDAGOGIKA LECZNICZA {{Hasla | tytuł= | treść= '' '''Multimedia''' *[http://www.rfpn.org/uploads/old_img/63/lek_med_teresa_kleist.pptx Rola neurologa d...")
 
 
(Nie pokazano 15 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 4: Linia 4:
 
| treść=
 
| treść=
 
''
 
''
'''Multimedia'''
 
  
*[http://www.rfpn.org/uploads/old_img/63/lek_med_teresa_kleist.pptx Rola neurologa dziecięcego w opiece nad dzieckiem z niepełnosprawnością sprzężoną / Teresa Kleist]. ''Geneza niepełnosprawności sprzężonej, wady ośrodkowego układu nerwowego, diagnostyka, padaczka, szczepienia ochronne.''
 
  
  
'''Książka'''
+
'''Książki'''
  
*[http://scholar.com.pl/upload/product_files/2118/26_15_zbiorowa_.pdf Sytuacja i możliwości pomocy dla osób z rzadkimi i sprzężonymi ograniczeniami sprawności / red. Anna I. Brzezińska, Radosław Kaczan, Karolina Smoczyńska]
+
*[https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=6164 Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) dla dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną w edukacji przedszkolnej / Anna Stelmaszewska.] ''Książka elektroniczna będąca przykładem IPET.''
  
  
 
'''Artykuły'''
 
'''Artykuły'''
  
*[http://repozytorium.umk.pl/bitstream/handle/item/1285/Historyczne%20dyskursy_nad%20pedagogika%20spec%20-%20Bleszynski%20J.,%20Baczala%20D.,%20Binnebesel%20J_.pdf#page=79 Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną w kontekście historycznym i stan aktualny / Marzenna Zaorska]. ''Koncepcje interpretacji niepełnosprawności wielozakresowej, rehabilitacja głuchoniewidomych – ujęcie historyczne i współczesne, wsparcie społeczne.''
+
*[http://repozytorium.umk.pl/bitstream/handle/item/1285/Historyczne%20dyskursy_nad%20pedagogika%20spec%20-%20Bleszynski%20J.,%20Baczala%20D.,%20Binnebesel%20J_.pdf#page=79 Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną w kontekście historycznym i stan aktualny / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający koncepcje interpretacji niepełnosprawności wielozakresowej, rehabilitację głuchoniewidomych – ujęcie historyczne i współczesne, wsparcie społeczne. Artykuł z książki Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną. ''
  
*[http://neurologopeda-szczecin.pl/index.php/artykuly/62-ksztaltowanie-umiejetnosci-komunikacyjnych-u-malego-dziecka-z-gleboka-wieloraka-niepelnosprawnoscia.html Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych u małego dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością / Lidia Łukasiewicz]. ''Pojęcie i przyczyny głębokiej wielorakiej niepełnosprawności, propozycje terapii logopedycznej, wykorzystanie komunikacji pozawerbalnej. ''
+
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-9152-metoda-dennisona-jako-metoda-wspomagajaca.php Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką / Wioletta Górna.] ''Artykuł omawiający cele kinezjologii edukacyjnej, przedstawiający propozycje ćwiczeń, scenariusze zajęć: Jesteśmy w lesie, Jesienne kołysanki. Artykuł zamieszczony na portalu Edux.pl.''
  
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-9152-metoda-dennisona-jako-metoda-wspomagajaca.php Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką / Wioletta Górna]. ''Cele kinezjologii edukacyjnej, propozycje ćwiczeń, scenariusze zajęć: „Jesteśmy w lesie”, „Jesienne kołysanki”. ''
+
*[http://1lo.com.pl/pedpsych/m_dla_nauczycieli.pdf#page=214 Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną / Barbara Marcinowska.] ''Artykuł zamieszczony na stronie I Liceum Ogólnokształcącego w Zamościu.''
  
*[http://www.praca.ffm.pl/index.php?mod=1&p=2&srw=1&text=/2008/01/100108ed Dzieci niesłyszące niepełnosprawne intelektualne / Ewa Dragan]. ''Czynniki wywołujące niepełnosprawność sprzężoną, specyficzne zaburzenia występujące u dzieci niesłyszących niepełnosprawnych intelektualnie.''
+
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-24865-ksztaltowanie-kompetencji-komunikacyjnych.php Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych młodzieży ze sprzężoną niepełnosprawnością / Lidia Czerwińska.] ''Artykuł omawiający badania przeprowadzone przez autorkę. Artykuł zamieszczony na portalu Edux.pl.''
  
*[http://www.rehabilitacjawgdyni.pl/BLOG/index.php/2014/03/16/wieloprofilowa-rehabilitacja-osob-z-niepelnosprawnoscia-sprzezona/ Wieloprofilowa rehabilitacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną]. ''Metody terapeutyczne usprawniania psychoruchowego w niepełnosprawności sprzężonej.''
+
*[http://cns.aps.edu.pl/media/12675/czlowiek_2013_01.pdf Pedagogiczne uwarunkowania specjalnej edukacji i terapii osób z niepełnosprawnością sprzężoną / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający istotę niepełnosprawności sprzężonej, rozwojową i wczesną niepełnosprawność, różnice w edukacji i rehabilitacji w zależności od rodzaju niepełnosprawności. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Człowiek Niepełnosprawność Społeczeństwo nr 1, 2013.''
  
*[http://1lo.com.pl/pedpsych/m_dla_nauczycieli.pdf#page=214 Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną / Barbara Marcinowska]
+
*[https://www.kul.pl/files/1212/gfx/2012_czuba.pdf Dzieci wielorako niepełnosprawne a terapia Integracji Sensorycznej (SI) / Barbara Czuba.] ''Artykuł opublikowany w czasopiśmie Acta Universitatis Paedagogicae Cracoviensis nr 108, 2012.''
  
*[http://www.sp1kornik.pl/documents/weronika-sherborne.pdf Metody wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną / Aneta Rogacka]. ''Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki  Sherborne – charakterystyka, opis ćwiczeń.''
+
*[https://kn.pfron.org.pl/download/5/813/06BogumilaBobik.pdf Stymulacja dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością w elastycznym systemie edukacji. Zalecany model a rzeczywistość / Bogumiła Bobik.] ''Artykuł omawiający rewalidację i edukację, organizację zajęć, będący także studium przypadku: dziecko z autyzmem i głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Artykuł opublikowany w kwartalniku Niepełnosprawność.''
  
*[http://www.eduteka.pl/doc/pedagogika-osob-ze-sprzezonymi-uposledzeniami-rehabilitacja-osob-ze-sprzezonymi-uposledzeniami Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami - rehabilitacja osób ze sprzężonymi upośledzeniami]. ''Komunikacja z dzieckiem ze sprzężoną niepełnosprawnością, terapia ruchowa, nauka kontaktu społecznego i nabywanie umiejętności życia codziennego.''
+
*[https://forumlogopedy.pl/artykul/metody-komunikacji-dla-dziecka-ze-sprzezona-niepelnosprawnoscia-sensoryczna-wywiad-z-prof-marzenna-zaorska-czlonkiem-komitetu-nauk-pedagogicznych-polskiej-akademii-nauk Metody komunikacji dla dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną - wywiad z prof. Marzenną Zaorską, członkiem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk / wywiad przeprowadziła Ewa Małachowska.] ''Wywiad dotyczący zainteresowań badawczych p. Marzenny Zaorskiej oraz metod komunikacji z dzieckiem ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną. Wywiad opublikowany w czasopiśmie Forum Logopedy.''
  
*[http://www.eduteka.pl/doc/pedagogika-osob-ze-sprzezonymi-uposledzeniami-instytucje-i-organizacje-wspomagajace-proces-rehabilitacji-osob-ze-sprzezonymi-uposledzeniami Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami - instytucje i organizacje wspomagające proces rehabilitacji osób ze sprzężonymi upośledzeniami]. ''Programy wczesnej interwencji dla rodziców, edukacja dziecka niepełnosprawnego wielorako.''
+
*[https://bazhum.muzhp.pl/media/files/Niepelnosprawnosc/Niepelnosprawnosc-r2014-t-n14/Niepelnosprawnosc-r2014-t-n14-s100-112/Niepelnosprawnosc-r2014-t-n14-s100-112.pdf Niepełnosprawności sprzężone w obliczu aktualnych przemian w systemowych rozwiązaniach edukacyjnych / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający kształcenie uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, rozporządzenie dotyczące organizacji i zasad udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Artykuł opublikowany w bazie Czasopisma Humanistyczne.''
  
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-24865-ksztaltowanie-kompetencji-komunikacyjnych.php Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych młodzieży ze sprzężoną niepełnosprawnością / Lidia Czerwińska]. ''Relacja z badań przeprowadzonych przez autorkę.''
+
*[https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/6941/Rozne_wymiary_integracji.pdf?sequence=1&isAllowed=y Różne wymiary integracji dziecka z wieloraką niepełnosprawnością w szkole masowej / Joanna Skibska.] ''Artykuł omawiający rodzaje zaburzeń łączonych i włączanie/inkluzję dziecka niepełnosprawnego w funkcjonowanie szkoły we wszystkich obszarach jej działania. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica nr 2, 2012.''
  
*[http://www.sosw.bochnia.pl/podstrony/publikacje/stymulacja_czuciowa.pdf Terapeutyczne refleksje wokół stymulacji czuciowej dziecka z wieloraką niepełnosprawnością / Elżbieta Włodek]. ''Stymulacja zmysłowa, głównie dotyku.''
+
*[https://bibliotekanauki.pl/articles/1372488.pdf Edukacja uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną w Republice Czeskiej / Tomasz Kasprzak.] ''Artykuł omawiający podstawowe założenia kształcenia uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną, system edukacji takich uczniów w Czechach i zasady wczesnej interwencji. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej nr 22, 2018.''
  
*[https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/6941/Rozne_wymiary_integracji.pdf?sequence=1&isAllowed=y Różne wymiary integracji dziecka z wieloraką niepełnosprawnością w szkole masowej / Joanna Skibska].
 
  
*[http://ostroda.psouu.org.pl/files/Metoda-Dobrego-Startu.pdf Metoda Dobrego Startu szansą na edukację dzieci z wieloraką niepełnosprawnością / Marta Chojnowska]. ''Wprowadzenie teoretyczne, relacja z badań skuteczności metody.''
+
'''Baza bibliograficzna EDUKACJA'''
  
*[https://www.ore.edu.pl/programy-i-projekty-69647/bank-dobrych-praktyk-82894/dobre-praktyki?download=3444:indywidualny-pogram-edukacyjno-terapeutyczny-ipet-dla-dziecka-z-niepelnosprawnoscia-sprzezona-w-edukacji-przedszkolnej Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) dla dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną w edukacji przedszkolnej / Anna Stelmaszewska]
+
*[https://aleph.dbp.dolnyslask.pl/F?func=find-c&ccl_term=WRD+%3D+%28+Ucze%C5%84+z+niepe%C5%82nosprawno%C5%9Bci%C4%85+sprz%C4%99%C5%BCon%C4%85+%29&local_base=DBP03&x=34&y=6  Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.''
  
*[http://cns.aps.edu.pl/media/12675/czlowiek_2013_01.pdf Pedagogiczne uwarunkowania specjalnej edukacji i terapii osób z niepełnosprawnością sprzężoną / Marzenna Zaorska]. ''Istota niepełnosprawności sprzężonej, rozwojowa i wczesna niepełnosprawność, różnice w edukacji i rehabilitacji w zależności od rodzaju niepełnosprawności.''
 
  
*[https://www.kul.pl/files/1212/gfx/2012_czuba.pdf Dzieci wielorako niepełnosprawne a terapia Integracji Sensorycznej (SI) / Barbara Czuba]
+
'''Zestawienia bibliograficzne'''
  
*[http://sosw.bochnia.pl/podstrony/publikacje/stymulacja_czuciowa.pdf Terapeutyczne refleksje wokół stymulacji czuciowej dziecka z wieloraką niepełnosprawnością / Elżbieta Włodek]. ''Oparcie pracy terapeutycznej z dzieckiem na zmysłach bliskich (m.in. dotyk), stymulacja czuciowa, zaburzenia zmysłu dotyku.''
+
*[https://www.pbw.edu.pl/images/stories/ZESTAWIENIA/niepelnosprawnosc_sprzezona_2002_2015.pdf Niepełnosprawność sprzężona : zestawienie bibliograficzne za lata 2002-2015.] ''Zestawienie bibliograficzne artykułów z czasopism opublikowanych na stronie Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Krakowie.''
  
  
| stopka=29 grudnia 2017 r.  
+
| stopka=21 czerwca 2023 r.  
 
}}
 
}}

Aktualna wersja na dzień 13:30, 21 cze 2023



Książki


Artykuły


Baza bibliograficzna EDUKACJA

  • Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 21 czerwca 2023 r.