Dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "Kategoria:PEDAGOGIKA LECZNICZA {{Hasla | tytuł= | treść= '' '''Multimedia''' *[http://www.rfpn.org/uploads/old_img/63/lek_med_teresa_kleist.pptx Rola neurologa d...") |
|||
(Nie pokazano 15 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 4: | Linia 4: | ||
| treść= | | treść= | ||
'' | '' | ||
− | |||
− | |||
− | ''' | + | '''Książki''' |
− | *[ | + | *[https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=6164 Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) dla dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną w edukacji przedszkolnej / Anna Stelmaszewska.] ''Książka elektroniczna będąca przykładem IPET.'' |
'''Artykuły''' | '''Artykuły''' | ||
− | *[http://repozytorium.umk.pl/bitstream/handle/item/1285/Historyczne%20dyskursy_nad%20pedagogika%20spec%20-%20Bleszynski%20J.,%20Baczala%20D.,%20Binnebesel%20J_.pdf#page=79 Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną w kontekście historycznym i stan aktualny / Marzenna Zaorska] | + | *[http://repozytorium.umk.pl/bitstream/handle/item/1285/Historyczne%20dyskursy_nad%20pedagogika%20spec%20-%20Bleszynski%20J.,%20Baczala%20D.,%20Binnebesel%20J_.pdf#page=79 Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną w kontekście historycznym i stan aktualny / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający koncepcje interpretacji niepełnosprawności wielozakresowej, rehabilitację głuchoniewidomych – ujęcie historyczne i współczesne, wsparcie społeczne. Artykuł z książki Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną. '' |
− | *[http:// | + | *[http://www.edukacja.edux.pl/p-9152-metoda-dennisona-jako-metoda-wspomagajaca.php Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką / Wioletta Górna.] ''Artykuł omawiający cele kinezjologii edukacyjnej, przedstawiający propozycje ćwiczeń, scenariusze zajęć: Jesteśmy w lesie, Jesienne kołysanki. Artykuł zamieszczony na portalu Edux.pl.'' |
− | *[http:// | + | *[http://1lo.com.pl/pedpsych/m_dla_nauczycieli.pdf#page=214 Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną / Barbara Marcinowska.] ''Artykuł zamieszczony na stronie I Liceum Ogólnokształcącego w Zamościu.'' |
− | *[http://www. | + | *[http://www.edukacja.edux.pl/p-24865-ksztaltowanie-kompetencji-komunikacyjnych.php Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych młodzieży ze sprzężoną niepełnosprawnością / Lidia Czerwińska.] ''Artykuł omawiający badania przeprowadzone przez autorkę. Artykuł zamieszczony na portalu Edux.pl.'' |
− | *[http:// | + | *[http://cns.aps.edu.pl/media/12675/czlowiek_2013_01.pdf Pedagogiczne uwarunkowania specjalnej edukacji i terapii osób z niepełnosprawnością sprzężoną / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający istotę niepełnosprawności sprzężonej, rozwojową i wczesną niepełnosprawność, różnice w edukacji i rehabilitacji w zależności od rodzaju niepełnosprawności. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Człowiek Niepełnosprawność Społeczeństwo nr 1, 2013.'' |
− | *[ | + | *[https://www.kul.pl/files/1212/gfx/2012_czuba.pdf Dzieci wielorako niepełnosprawne a terapia Integracji Sensorycznej (SI) / Barbara Czuba.] ''Artykuł opublikowany w czasopiśmie Acta Universitatis Paedagogicae Cracoviensis nr 108, 2012.'' |
− | *[ | + | *[https://kn.pfron.org.pl/download/5/813/06BogumilaBobik.pdf Stymulacja dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością w elastycznym systemie edukacji. Zalecany model a rzeczywistość / Bogumiła Bobik.] ''Artykuł omawiający rewalidację i edukację, organizację zajęć, będący także studium przypadku: dziecko z autyzmem i głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Artykuł opublikowany w kwartalniku Niepełnosprawność.'' |
− | *[ | + | *[https://forumlogopedy.pl/artykul/metody-komunikacji-dla-dziecka-ze-sprzezona-niepelnosprawnoscia-sensoryczna-wywiad-z-prof-marzenna-zaorska-czlonkiem-komitetu-nauk-pedagogicznych-polskiej-akademii-nauk Metody komunikacji dla dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną - wywiad z prof. Marzenną Zaorską, członkiem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk / wywiad przeprowadziła Ewa Małachowska.] ''Wywiad dotyczący zainteresowań badawczych p. Marzenny Zaorskiej oraz metod komunikacji z dzieckiem ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną. Wywiad opublikowany w czasopiśmie Forum Logopedy.'' |
− | *[ | + | *[https://bazhum.muzhp.pl/media/files/Niepelnosprawnosc/Niepelnosprawnosc-r2014-t-n14/Niepelnosprawnosc-r2014-t-n14-s100-112/Niepelnosprawnosc-r2014-t-n14-s100-112.pdf Niepełnosprawności sprzężone w obliczu aktualnych przemian w systemowych rozwiązaniach edukacyjnych / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający kształcenie uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, rozporządzenie dotyczące organizacji i zasad udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Artykuł opublikowany w bazie Czasopisma Humanistyczne.'' |
− | *[ | + | *[https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/6941/Rozne_wymiary_integracji.pdf?sequence=1&isAllowed=y Różne wymiary integracji dziecka z wieloraką niepełnosprawnością w szkole masowej / Joanna Skibska.] ''Artykuł omawiający rodzaje zaburzeń łączonych i włączanie/inkluzję dziecka niepełnosprawnego w funkcjonowanie szkoły we wszystkich obszarach jej działania. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica nr 2, 2012.'' |
− | *[ | + | *[https://bibliotekanauki.pl/articles/1372488.pdf Edukacja uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną w Republice Czeskiej / Tomasz Kasprzak.] ''Artykuł omawiający podstawowe założenia kształcenia uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną, system edukacji takich uczniów w Czechach i zasady wczesnej interwencji. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej nr 22, 2018.'' |
− | |||
− | + | '''Baza bibliograficzna EDUKACJA''' | |
− | *[https:// | + | *[https://aleph.dbp.dolnyslask.pl/F?func=find-c&ccl_term=WRD+%3D+%28+Ucze%C5%84+z+niepe%C5%82nosprawno%C5%9Bci%C4%85+sprz%C4%99%C5%BCon%C4%85+%29&local_base=DBP03&x=34&y=6 Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.'' |
− | |||
− | + | '''Zestawienia bibliograficzne''' | |
− | *[ | + | *[https://www.pbw.edu.pl/images/stories/ZESTAWIENIA/niepelnosprawnosc_sprzezona_2002_2015.pdf Niepełnosprawność sprzężona : zestawienie bibliograficzne za lata 2002-2015.] ''Zestawienie bibliograficzne artykułów z czasopism opublikowanych na stronie Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Krakowie.'' |
− | | stopka= | + | | stopka=21 czerwca 2023 r. |
}} | }} |
Aktualna wersja na dzień 12:30, 21 cze 2023
Książki
- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) dla dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną w edukacji przedszkolnej / Anna Stelmaszewska. Książka elektroniczna będąca przykładem IPET.
Artykuły
- Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną w kontekście historycznym i stan aktualny / Marzenna Zaorska. Artykuł omawiający koncepcje interpretacji niepełnosprawności wielozakresowej, rehabilitację głuchoniewidomych – ujęcie historyczne i współczesne, wsparcie społeczne. Artykuł z książki Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną.
- Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką / Wioletta Górna. Artykuł omawiający cele kinezjologii edukacyjnej, przedstawiający propozycje ćwiczeń, scenariusze zajęć: Jesteśmy w lesie, Jesienne kołysanki. Artykuł zamieszczony na portalu Edux.pl.
- Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną / Barbara Marcinowska. Artykuł zamieszczony na stronie I Liceum Ogólnokształcącego w Zamościu.
- Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych młodzieży ze sprzężoną niepełnosprawnością / Lidia Czerwińska. Artykuł omawiający badania przeprowadzone przez autorkę. Artykuł zamieszczony na portalu Edux.pl.
- Pedagogiczne uwarunkowania specjalnej edukacji i terapii osób z niepełnosprawnością sprzężoną / Marzenna Zaorska. Artykuł omawiający istotę niepełnosprawności sprzężonej, rozwojową i wczesną niepełnosprawność, różnice w edukacji i rehabilitacji w zależności od rodzaju niepełnosprawności. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Człowiek Niepełnosprawność Społeczeństwo nr 1, 2013.
- Dzieci wielorako niepełnosprawne a terapia Integracji Sensorycznej (SI) / Barbara Czuba. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Acta Universitatis Paedagogicae Cracoviensis nr 108, 2012.
- Stymulacja dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością w elastycznym systemie edukacji. Zalecany model a rzeczywistość / Bogumiła Bobik. Artykuł omawiający rewalidację i edukację, organizację zajęć, będący także studium przypadku: dziecko z autyzmem i głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Artykuł opublikowany w kwartalniku Niepełnosprawność.
- Metody komunikacji dla dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną - wywiad z prof. Marzenną Zaorską, członkiem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk / wywiad przeprowadziła Ewa Małachowska. Wywiad dotyczący zainteresowań badawczych p. Marzenny Zaorskiej oraz metod komunikacji z dzieckiem ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną. Wywiad opublikowany w czasopiśmie Forum Logopedy.
- Niepełnosprawności sprzężone w obliczu aktualnych przemian w systemowych rozwiązaniach edukacyjnych / Marzenna Zaorska. Artykuł omawiający kształcenie uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, rozporządzenie dotyczące organizacji i zasad udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Artykuł opublikowany w bazie Czasopisma Humanistyczne.
- Różne wymiary integracji dziecka z wieloraką niepełnosprawnością w szkole masowej / Joanna Skibska. Artykuł omawiający rodzaje zaburzeń łączonych i włączanie/inkluzję dziecka niepełnosprawnego w funkcjonowanie szkoły we wszystkich obszarach jej działania. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica nr 2, 2012.
- Edukacja uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną w Republice Czeskiej / Tomasz Kasprzak. Artykuł omawiający podstawowe założenia kształcenia uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną, system edukacji takich uczniów w Czechach i zasady wczesnej interwencji. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej nr 22, 2018.
Baza bibliograficzna EDUKACJA
- Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.
Zestawienia bibliograficzne
- Niepełnosprawność sprzężona : zestawienie bibliograficzne za lata 2002-2015. Zestawienie bibliograficzne artykułów z czasopism opublikowanych na stronie Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Krakowie.
Dostępność sprawdzono: 21 czerwca 2023 r.