Dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 14: Linia 14:
 
'''Artykuły'''
 
'''Artykuły'''
  
*[http://repozytorium.umk.pl/bitstream/handle/item/1285/Historyczne%20dyskursy_nad%20pedagogika%20spec%20-%20Bleszynski%20J.,%20Baczala%20D.,%20Binnebesel%20J_.pdf#page=79 Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną w kontekście historycznym i stan aktualny / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający koncepcje interpretacji niepełnosprawności wielozakresowej, rehabilitację głuchoniewidomych – ujęcie historyczne i współczesne, wsparcie społeczne. Artykuł z książki „Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną”. ''
+
*[http://repozytorium.umk.pl/bitstream/handle/item/1285/Historyczne%20dyskursy_nad%20pedagogika%20spec%20-%20Bleszynski%20J.,%20Baczala%20D.,%20Binnebesel%20J_.pdf#page=79 Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną w kontekście historycznym i stan aktualny / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający koncepcje interpretacji niepełnosprawności wielozakresowej, rehabilitację głuchoniewidomych – ujęcie historyczne i współczesne, wsparcie społeczne. Artykuł z książki Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną. ''
  
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-9152-metoda-dennisona-jako-metoda-wspomagajaca.php Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką / Wioletta Górna.] ''Artykuł omawiający cele kinezjologii edukacyjnej, przedstawiający propozycje ćwiczeń, scenariusze zajęć: „Jesteśmy w lesie”, „Jesienne kołysanki”. Artykuł zamieszczony na portalu „Edux.pl”.''
+
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-9152-metoda-dennisona-jako-metoda-wspomagajaca.php Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką / Wioletta Górna.] ''Artykuł omawiający cele kinezjologii edukacyjnej, przedstawiający propozycje ćwiczeń, scenariusze zajęć: Jesteśmy w lesie, Jesienne kołysanki. Artykuł zamieszczony na portalu Edux.pl.''
 
 
*[http://www.praca.ffm.pl/index.php?mod=1&p=2&srw=1&text=/2008/01/100108ed Dzieci niesłyszące niepełnosprawne intelektualne / Ewa Dragan.] ''Artykuł omawiający czynniki wywołujące niepełnosprawność sprzężoną i specyficzne zaburzenia występujące u dzieci niesłyszących niepełnosprawnych intelektualnie. Artykuł zamieszczony na stronie Agencji Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi.''
 
  
 
*[http://1lo.com.pl/pedpsych/m_dla_nauczycieli.pdf#page=214 Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną / Barbara Marcinowska.] ''Artykuł zamieszczony na stronie I Liceum Ogólnokształcącego w Zamościu.''
 
*[http://1lo.com.pl/pedpsych/m_dla_nauczycieli.pdf#page=214 Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną / Barbara Marcinowska.] ''Artykuł zamieszczony na stronie I Liceum Ogólnokształcącego w Zamościu.''
  
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-24865-ksztaltowanie-kompetencji-komunikacyjnych.php Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych młodzieży ze sprzężoną niepełnosprawnością / Lidia Czerwińska.] ''Artykuł omawiający badania przeprowadzone przez autorkę. Artykuł zamieszczony na portalu „Edux.pl”.''
+
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-24865-ksztaltowanie-kompetencji-komunikacyjnych.php Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych młodzieży ze sprzężoną niepełnosprawnością / Lidia Czerwińska.] ''Artykuł omawiający badania przeprowadzone przez autorkę. Artykuł zamieszczony na portalu Edux.pl.''
  
*[http://www.sosw.bochnia.pl/podstrony/publikacje/stymulacja_czuciowa.pdf Terapeutyczne refleksje wokół stymulacji czuciowej dziecka z wieloraką niepełnosprawnością / Elżbieta Włodek.] ''Artykuł omawiający stymulację zmysłową, głównie dotyk. Artykuł zamieszczony na stronie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Bochni.''
+
*[http://ostroda.psouu.org.pl/files/Metoda-Dobrego-Startu.pdf Metoda Dobrego Startu szansą na edukację dzieci z wieloraką niepełnosprawnością / Marta Chojnowska.] ''Artykuł będący wprowadzeniem teoretycznym, relacją z badań skuteczności metody. Artykuł zamieszczony na stronie Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Ostródzie.''
  
*[http://ostroda.psouu.org.pl/files/Metoda-Dobrego-Startu.pdf Metoda Dobrego Startu szansą na edukację dzieci z wieloraką niepełnosprawnością / Marta Chojnowska.] ''Artykuł będący wprowadzeniem teoretycznym, relacją z badań skuteczności metody. Artykuł zamieszczony na stronie Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Ostródzie.''
+
*[http://cns.aps.edu.pl/media/12675/czlowiek_2013_01.pdf Pedagogiczne uwarunkowania specjalnej edukacji i terapii osób z niepełnosprawnością sprzężoną / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający istotę niepełnosprawności sprzężonej, rozwojową i wczesną niepełnosprawność, różnice w edukacji i rehabilitacji w zależności od rodzaju niepełnosprawności. Artykuł opublikowany w czasopiśmie Człowiek Niepełnosprawność Społeczeństwo nr 1, 2013.''
  
*[http://cns.aps.edu.pl/media/12675/czlowiek_2013_01.pdf Pedagogiczne uwarunkowania specjalnej edukacji i terapii osób z niepełnosprawnością sprzężoną / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający istotę niepełnosprawności sprzężonej, rozwojową i wczesną niepełnosprawność, różnice w edukacji i rehabilitacji w zależności od rodzaju niepełnosprawności. Artykuł opublikowany w czasopiśmie „Człowiek Niepełnosprawność Społeczeństwo nr 1, 2013.''
+
*[https://www.kul.pl/files/1212/gfx/2012_czuba.pdf Dzieci wielorako niepełnosprawne a terapia Integracji Sensorycznej (SI) / Barbara Czuba.] ''Artykuł opublikowany w czasopiśmie Acta Universitatis Paedagogicae Cracoviensis nr 108, 2012.''
  
*[https://www.kul.pl/files/1212/gfx/2012_czuba.pdf Dzieci wielorako niepełnosprawne a terapia Integracji Sensorycznej (SI) / Barbara Czuba.] ''Artykuł opublikowany w czasopiśmie „Acta Universitatis Paedagogicae Cracoviensis” nr 108, 2012.''
+
*[https://kn.pfron.org.pl/download/5/813/06BogumilaBobik.pdf Stymulacja dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością w elastycznym systemie edukacji. Zalecany model a rzeczywistość / Bogumiła Bobik.] ''Artykuł omawiający rewalidację i edukację, organizację zajęć, będący także studium przypadku: dziecko z autyzmem i głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Artykuł opublikowany w kwartalniku Niepełnosprawność.''
  
*[https://kn.pfron.org.pl/download/5/813/06BogumilaBobik.pdf Stymulacja dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością w elastycznym systemie edukacji. Zalecany model a rzeczywistość / Bogumiła Bobik.] ''Artykuł omawiający rewalidację i edukację, organizację zajęć, będący także studium przypadku: dziecko z autyzmem i głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Artykuł opublikowany w kwartalniku „Niepełnosprawność”.''
+
*[https://forumlogopedy.pl/artykul/metody-komunikacji-dla-dziecka-ze-sprzezona-niepelnosprawnoscia-sensoryczna-wywiad-z-prof-marzenna-zaorska-czlonkiem-komitetu-nauk-pedagogicznych-polskiej-akademii-nauk Metody komunikacji dla dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną - wywiad z prof. Marzenną Zaorską, członkiem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk / wywiad przeprowadziła Ewa Małachowska.] ''Wywiad dotyczący zainteresowań badawczych p. Marzenny Zaorskiej oraz metod komunikacji z dzieckiem ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną. Wywiad opublikowany w czasopiśmie Forum Logopedy.''
  
*[https://forumlogopedy.pl/artykul/metody-komunikacji-dla-dziecka-ze-sprzezona-niepelnosprawnoscia-sensoryczna-wywiad-z-prof-marzenna-zaorska-czlonkiem-komitetu-nauk-pedagogicznych-polskiej-akademii-nauk Metody komunikacji dla dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną - wywiad z prof. Marzenną Zaorską, członkiem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk / wywiad przeprowadziła Ewa Małachowska.] ''Wywiad dotyczący zainteresowań badawczych p. Marzenny Zaorskiej oraz metod komunikacji z dzieckiem ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną. Wywiad opublikowany w czasopiśmie „Forum Logopedy”.''
+
*[https://bazhum.muzhp.pl/media/files/Niepelnosprawnosc/Niepelnosprawnosc-r2014-t-n14/Niepelnosprawnosc-r2014-t-n14-s100-112/Niepelnosprawnosc-r2014-t-n14-s100-112.pdf Niepełnosprawności sprzężone w obliczu aktualnych przemian w systemowych rozwiązaniach edukacyjnych / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający kształcenie uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, rozporządzenie dotyczące organizacji i zasad udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Artykuł opublikowany w bazie Czasopisma Humanistyczne.''
  
  
Linia 41: Linia 39:
 
*[https://aleph.dbp.wroc.pl/F?func=find-acc&acc_sequence=000878801 Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.''
 
*[https://aleph.dbp.wroc.pl/F?func=find-acc&acc_sequence=000878801 Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.''
  
 +
 +
'''Zestawienia bibliograficzne'''
 +
 +
*[https://www.pbw.edu.pl/images/stories/ZESTAWIENIA/niepelnosprawnosc_sprzezona_2002_2015.pdf Niepełnosprawność sprzężona : zestawienie bibliograficzne za lata 2002-2015.] ''Zestawienie bibliograficzne artykułów z czasopism opublikowanych na stronie Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Krakowie.''
  
  
| stopka=28 kwietnia 2021 r.  
+
| stopka=28 października 2021 r.  
 
}}
 
}}

Wersja z 14:02, 28 paź 2021



Książki


Artykuły


Baza bibliograficzna EDUKACJA

  • Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 28 października 2021 r.