Dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 15: | Linia 15: | ||
*[http://repozytorium.umk.pl/bitstream/handle/item/1285/Historyczne%20dyskursy_nad%20pedagogika%20spec%20-%20Bleszynski%20J.,%20Baczala%20D.,%20Binnebesel%20J_.pdf#page=79 Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną w kontekście historycznym i stan aktualny / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający koncepcje interpretacji niepełnosprawności wielozakresowej, rehabilitację głuchoniewidomych – ujęcie historyczne i współczesne, wsparcie społeczne. Artykuł z książki „Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną”. '' | *[http://repozytorium.umk.pl/bitstream/handle/item/1285/Historyczne%20dyskursy_nad%20pedagogika%20spec%20-%20Bleszynski%20J.,%20Baczala%20D.,%20Binnebesel%20J_.pdf#page=79 Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną w kontekście historycznym i stan aktualny / Marzenna Zaorska.] ''Artykuł omawiający koncepcje interpretacji niepełnosprawności wielozakresowej, rehabilitację głuchoniewidomych – ujęcie historyczne i współczesne, wsparcie społeczne. Artykuł z książki „Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną”. '' | ||
− | |||
− | |||
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-9152-metoda-dennisona-jako-metoda-wspomagajaca.php Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką / Wioletta Górna.] ''Artykuł omawiający cele kinezjologii edukacyjnej, przedstawiający propozycje ćwiczeń, scenariusze zajęć: „Jesteśmy w lesie”, „Jesienne kołysanki”. Artykuł zamieszczony na portalu „Edux.pl”.'' | *[http://www.edukacja.edux.pl/p-9152-metoda-dennisona-jako-metoda-wspomagajaca.php Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką / Wioletta Górna.] ''Artykuł omawiający cele kinezjologii edukacyjnej, przedstawiający propozycje ćwiczeń, scenariusze zajęć: „Jesteśmy w lesie”, „Jesienne kołysanki”. Artykuł zamieszczony na portalu „Edux.pl”.'' | ||
Linia 49: | Linia 47: | ||
− | | stopka= | + | | stopka=28 września 2020 r. |
}} | }} |
Wersja z 12:51, 12 paź 2020
Książki
- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) dla dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną w edukacji przedszkolnej / Anna Stelmaszewska. Książka elektroniczna będąca przykładem IPET.
Artykuły
- Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością sprzężoną w kontekście historycznym i stan aktualny / Marzenna Zaorska. Artykuł omawiający koncepcje interpretacji niepełnosprawności wielozakresowej, rehabilitację głuchoniewidomych – ujęcie historyczne i współczesne, wsparcie społeczne. Artykuł z książki „Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną”.
- Metoda Dennisona jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością wieloraką / Wioletta Górna. Artykuł omawiający cele kinezjologii edukacyjnej, przedstawiający propozycje ćwiczeń, scenariusze zajęć: „Jesteśmy w lesie”, „Jesienne kołysanki”. Artykuł zamieszczony na portalu „Edux.pl”.
- Dzieci niesłyszące niepełnosprawne intelektualne / Ewa Dragan. Artykuł omawiający czynniki wywołujące niepełnosprawność sprzężoną i specyficzne zaburzenia występujące u dzieci niesłyszących niepełnosprawnych intelektualnie. Artykuł zamieszczony na stronie Agencji Zatrudnienia Fundacji Fuga Mundi.
- Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną / Barbara Marcinowska. Artykuł zamieszczony na stronie I Liceum Ogólnokształcącego w Zamościu.
- Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami - rehabilitacja osób ze sprzężonymi upośledzeniami. Artykuł omawiający komunikację z dzieckiem ze sprzężoną niepełnosprawnością, terapię ruchową, naukę kontaktu społecznego i nabywanie umiejętności życia codziennego. Artykuł zamieszczony na portalu „Eduteka.pl”.
- Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami - instytucje i organizacje wspomagające proces rehabilitacji osób ze sprzężonymi upośledzeniami. Artykuł przedstawiający programy wczesnej interwencji dla rodziców, edukację dziecka niepełnosprawnego wielorako. Artykuł zamieszczony na portalu „Eduteka.pl”.
- Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych młodzieży ze sprzężoną niepełnosprawnością / Lidia Czerwińska. Artykuł omawiający badania przeprowadzone przez autorkę. Artykuł zamieszczony na portalu „Edux.pl”.
- Terapeutyczne refleksje wokół stymulacji czuciowej dziecka z wieloraką niepełnosprawnością / Elżbieta Włodek. Artykuł omawiający stymulację zmysłową, głównie dotyk. Artykuł zamieszczony na stronie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Bochni.
- Metoda Dobrego Startu szansą na edukację dzieci z wieloraką niepełnosprawnością / Marta Chojnowska. Artykuł będący wprowadzeniem teoretycznym, relacją z badań skuteczności metody. Artykuł zamieszczony na stronie Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Ostródzie.
- Pedagogiczne uwarunkowania specjalnej edukacji i terapii osób z niepełnosprawnością sprzężoną / Marzenna Zaorska. Artykuł omawiający istotę niepełnosprawności sprzężonej, rozwojową i wczesną niepełnosprawność, różnice w edukacji i rehabilitacji w zależności od rodzaju niepełnosprawności. Artykuł opublikowany w czasopiśmie „Człowiek Niepełnosprawność Społeczeństwo nr 1, 2013.
- Dzieci wielorako niepełnosprawne a terapia Integracji Sensorycznej (SI) / Barbara Czuba. Artykuł opublikowany w czasopiśmie „Acta Universitatis Paedagogicae Cracoviensis” nr 108, 2012.
- Stymulacja dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością w elastycznym systemie edukacji. Zalecany model a rzeczywistość / Bogumiła Bobik. Artykuł omawiający rewalidację i edukację, organizację zajęć, będący także studium przypadku: dziecko z autyzmem i głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Artykuł opublikowany w kwartalniku „Niepełnosprawność”.
- Metody komunikacji dla dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną - wywiad z prof. Marzenną Zaorską, członkiem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk / wywiad przeprowadziła Ewa Małachowska. Wywiad dotyczący zainteresowań badawczych p. Marzenny Zaorskiej oraz metod komunikacji z dzieckiem ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną. Wywiad opublikowany w czasopiśmie „Forum Logopedy”.
Baza bibliograficzna EDUKACJA
- Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.
Dostępność sprawdzono: 28 września 2020 r.