Metody nauczania - zagadnienia ogólne: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 91: Linia 91:
 
*[http://e-pedagogiczna.edu.pl/upload/file/zasoby/zestawienia/zest245.pdf Metody aktywizujące. Zestawienie bibliograficzne / Oprac. Małgorzata Trembowelska] ''Metody aktywizujące. Zestawienie bibliograficzne za lata 2000-2011. Oprac. Małgorzata Trembowelska.''
 
*[http://e-pedagogiczna.edu.pl/upload/file/zasoby/zestawienia/zest245.pdf Metody aktywizujące. Zestawienie bibliograficzne / Oprac. Małgorzata Trembowelska] ''Metody aktywizujące. Zestawienie bibliograficzne za lata 2000-2011. Oprac. Małgorzata Trembowelska.''
  
|stopka=  07 lipca 2020 r.
+
|stopka=  27 sierpnia 2020 r.
 
}}
 
}}

Wersja z 11:54, 27 sie 2020


Portale, serwisy, fora


  • WebQuest Strona dla nauczycieli o tworzeniu webquestów. Zawiera podstawowe informacje o metodzie, propozycję jednostronicowego szablonu do wpisania swojego WebQuestu, strukturę i przykłady gotowych webguestów, pomoce do pracy podczas tworzenia projektu metodą WebQuest.
  • Wszystko o metodzie WebQuest Serwis poświęcony całościowemu zaprezentowaniu metody WebQuest'u. Zawiera informacje na temat czym jest metoda, jak konstruować projekty dla uczniów, dlaczego warto korzystać z WebQuest'u w pracy z uczniami, narzędzia do tworzenia WebQuest'u, linki do stron traktujących o metodzie, tematy. Ponadto serwis zawiera przykłady gotowych WebQuest'ów wraz z oceną oraz podstawowe błędy jakie mogą wystąpić podczas tworzenia projektów WebQuest.


EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism

  • Metody nauczania wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Multimedia

  • Metody nauczania - metodyka nauczania informatyki / G. Gregorczyk, M. Rostkowska Metody stosowane w nauczaniu informatyki - w prezentacji określono : czynniki mające wpływ na wybór metody, jakie metody stosować podczas realizacji określonych zagadnień na lekcji informatyki. Przedstawiono klasyfikację metod nauczania Realizacja zajęć metodą projektów - przedstawienie przeprowadzonych projektów interdyscyplinarnych.


Artykuły

  • Aktywne metody nauczania / Elżbieta Goetz Publikacja nauczycielska na stronie domowej Zespołu Szkół Plastycznych w Gdyni. Zawiera przykłady metod aktywnych do stosowania w pracy z młodzieżą gimnazjalną.
  • Drama na lekcjach / Halina Tyc Artykuł przedstawia podstawowe wiadomości na temat stosowania dramy na lekcjach oraz dwa scenariusze lekcji prowadzonych tą metodą. 1) Powtórzenie wiadomości o zbiorach - scenariusz lekcji dla I klasy gimnazjum. 2) Utrwalanie pojęcia funkcji liniowej - scenariusz lekcji dla II klasy gimnazjum. Dostęp w dziale Nauczyciel - portalu Interkl@sa.
  • Klasyfikacja metod nauczania Materiał opracowany na potrzeby projektu System wsparcia szkół i placówek oświatowych wdrażających modułowe programy kształcenia zawodowego. W treści : klasyfikacja metod nauczania według autorów wybranych opracowań pedagogicznych, omówienie wybranych metod aktywizujących - metody praktyczne, podające, dyskusje dydaktyczne. Korzystanie z materiałów źródłowych.
  • Metoda dobrego startu / Marta Bogdanowicz Metoda dobrego startu oznacza stymulowanie rozwoju psychomotorycznego i rehabilitację psychomotoryczną dziecka. Tekst zawiera scenariusz zajęć prowadzony wg założeń MDS. Tekst dostępny na stronie Ściąga.pl.
  • Metody aktywizujące / Dorota Redde-Sawczuk Materiał charakteryzuje wybrane metody aktywizujące oraz możliwości ich stosowania. Analiza SWOT, projekt, portfolio, wykład, burza mózgów to niektóre z nich. Publikacja nauczycielska w portalu Interkl@sa.
  • Metody nauczania - dydaktyka Ogólne informacje na temat wybranych metod: pogadanka, wykład, dyskusja kierowana, kierowanie obserwacją, kierowanie nabywaniem umiejętności praktycznych. Publikacje umieszczone na stronie portalu Wykłady.org.
  • S. Suzuki - alternatywna metoda nauczania gry na skrzypcach / Katarzyna Cichońska Przedstawienie metoda S. Suzuki - jest to metoda adaptowana do procesu nauki gry na skrzypcach i innych instrumentach, przeznaczona dla dzieci od lat trzech, której głównymi elementami są między innymi codzienne słuchanie nagrań z prostymi utworami jakie dziecko ma opanować oraz lekcje indywidualne i grupowe. Elementy metody.


Zestawienia bibliograficzne




Dostępność sprawdzono: 27 sierpnia 2020 r.