Program wychowawczy szkoły: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 54: Linia 54:
  
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-3054-zadania-pedagoga-szkolnego-wynikajace-z.php Zadania pedagoga szkolnego wynikające z realizacji Programu Wychowawczego i Profilaktycznego Szkoły / Aleksandra Kubala] ''Analiza Programu profilaktycznego i wychowawczego Miejskiej Szkoły Podstawowej w Piekarach Śląskich pod kątem realizacji zadań pedagoga szkolnego.''
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-3054-zadania-pedagoga-szkolnego-wynikajace-z.php Zadania pedagoga szkolnego wynikające z realizacji Programu Wychowawczego i Profilaktycznego Szkoły / Aleksandra Kubala] ''Analiza Programu profilaktycznego i wychowawczego Miejskiej Szkoły Podstawowej w Piekarach Śląskich pod kątem realizacji zadań pedagoga szkolnego.''
 
*[https://www.ore.edu.pl/materialy-do-pobrania/category/300-program-wychowawczy-i-program-profilaktyki-szkoly?download=4082:zadania-wychowawczo-profilaktyczne-szko%C5%82y-i-plac%C3%B3wki-o%C5%9Bwiatowej Zadania wychowawczo-profilaktyczne szkoły i placówki oświatowej] ''Przedstawienie i omówienie treści wychowawczo-profilaktycznych do realizacji na poszczególnych przedmiotach oraz godzinach do dyspozycji wychowawcy.''
 
  
  
Linia 65: Linia 63:
  
  
| stopka=12 kwietnia 2018 r.
+
| stopka=13 kwietnia 2018 r.
 
}}
 
}}

Wersja z 10:10, 13 kwi 2018


Programy, podręczniki

  • Program wychowawczy Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Stefana Roweckiego "Grota" w Markach na lata 2017-2022 Opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej gminy. Dokument zawiera podstawy prawne oraz założenia programowe, cele wychowania i zadania szkoły w dziedzinie wychowania, zadania wychowacze nauczycieli oraz formy ich realizacji. Ponadto przedstawia szczegółowo prawa i obowiązki ucznia. Określa ramy sytemu nagród i wyróżnień stosowanych wobec uczniów oraz system interwencji wychowawczych dla poszczególnych etapów kształcenia i przewidywane środki zaradcze w sytuacjach problemowych.


Multimedia


Książki


Artykuły

  • Diagnoza potrzeb klasy jako podstawa do tworzenia programu wychowawczego / Hanna Żmijska Konstruowanie planu pracy wychowawczej na podstawie programu wychowawczego szkoły i swojej wizji pożądanego funkcjonowania klasy. Przeprowadzenie diagnozy potrzeb klasy, rozpoznanie realnej sytuacji grupy (ucznia), opracowanie i wdrożeniem konkretnego programu skutecznych oddziaływań wychowawczych, ale także wypracowaniem pewnego modelu postępowania, który może być użyteczny dla innych wychowawców. Przykładowe wnioski do pracy wynikające z diagnozy II klasy gimnazjum.
  • Program wychowawczy i profilaktyki - wskazówki do wprowadzenia zmian Omówienie zmian w dotychczasowych programach wychowawczym i profilaktyki wynikających z nowych przepisów dotyczących przeciwdziałania narkomanii (w związku z wejściem w życie od 1 września 2015 r. rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 18 sierpnia 2015 r. w sprawie zakresu i form prowadzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej w celu przeciwdziałania narkomanii).
  • Metodyka konstruowania programów wychowawczych Propozycja budowania programu wychowawczego opartego na wartościach poruszając następujące treści: diagnoza sytuacji wychowawczej szkoły, ustalenie wartości uznawanych przez społeczność szkolną, określenie celów ogólnych programu wychowawczego, diagnoza oczekiwań i zasobów społeczności szkolnej, określenie strategii wychowawczej, wprowadzenie do programu wychowawczego.


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 13 kwietnia 2018 r.