Style wychowania: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 35: | Linia 35: | ||
* [https://www.stowarzyszeniefidesetratio.pl/Presentations0/07-12-2.pdf Style wychowania w rodzinie pochodzenia, a poczucie własnej wartości w relacjach interpersonalnych i radzenie sobie w sytuacjach trudnych u młodych dorosłych / Anna Zielińska] ''W pracy omówiono genezę i rodzaje stylów wychowania, opisano definicyjne ujęcie poczucia własnej wartości i sytuacji trudnych oraz rodzaje samooceny, jej znaczenie w podejściu do sytuacji trudnych oraz sposoby (intelektualne, emocjonalne, działaniowe) radzenia sobie w sytuacjach trudnych. | * [https://www.stowarzyszeniefidesetratio.pl/Presentations0/07-12-2.pdf Style wychowania w rodzinie pochodzenia, a poczucie własnej wartości w relacjach interpersonalnych i radzenie sobie w sytuacjach trudnych u młodych dorosłych / Anna Zielińska] ''W pracy omówiono genezę i rodzaje stylów wychowania, opisano definicyjne ujęcie poczucia własnej wartości i sytuacji trudnych oraz rodzaje samooceny, jej znaczenie w podejściu do sytuacji trudnych oraz sposoby (intelektualne, emocjonalne, działaniowe) radzenia sobie w sytuacjach trudnych. | ||
Opisano także wyniki badań wskazujące na związek pomiędzy stylem wychowania stosowanym przez rodziców, a poczuciem własnej wartości w relacjach interpersonalnych oraz związki między stylem wychowania a radzeniem sobie w sytuacjach trudnych." | Opisano także wyniki badań wskazujące na związek pomiędzy stylem wychowania stosowanym przez rodziców, a poczuciem własnej wartości w relacjach interpersonalnych oraz związki między stylem wychowania a radzeniem sobie w sytuacjach trudnych." | ||
+ | |||
+ | * [http://pedagogikaspoleczna.com/wp-content/content/abstrakt/PS%204%20(2015)%2055-79.pdf Zaburzenia przystosowania młodzieży a style wychowania w rodzinie / Ewa Wysocka, Barbara Ostafińska-Molik] ''W artykule przedstawiono analizę mechanizmów zaburzeń w przystosowaniu społecznym młodzieży gimnazjalnej związanych ze stylami wychowania w rodzinie (styl demokratyczny autokratyczny, liberalny kochający i niekochający.'' | ||
</div> | </div> | ||
| stopka= 20 sierpnia 2020 r. | | stopka= 20 sierpnia 2020 r. | ||
}} | }} |
Wersja z 10:19, 20 sie 2020
Definicje
- Metody wychowania Definicja zagadnienia zamieszczona w Wikipedii.
- Wychowanie - definicja zagadnienia, pochodząca z zasobów Wolnej encyklopedii Wikipedia.
Baza bibliograficzna EDUKACJA
- Wychowanie wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.
Artykuły
- Style wychowania W artykule scharakteryzowane zostały główne style wychowania w rodzinie. Omówiono również najważniejsze funkcje rodziny i ich wpływ na wychowanie dziecka.
- Style wychowania i postawy rodzicielskie W artykule zostały szczegłówo omówione style wychowania: demokratyczny, autokratyczny, liberalny, niekonsekwentny, okazjonalny. Opisano również pozytywne (akceptacja, współdziałanie z dzieckiem, rozumna swoboda, uznanie praw dziecka) i negatywne (odtrącająca, unikająca, nadmiernie chroniąca, nadmiernie wymagająca) postawy rodzicielskie.
- Style wychowania / Maria Juroszek W artykule podano m. in. definicję stylu wychowania oraz typologię rodzin wg M. Przetacznikowej. Autorka, która jest pracownikiem Szkoły Podstawowej nr 1 w Jaworzynce szeroko opisała charakterystykę poszczególnych stylów wychowania.
- Style wychowania w rodzinie a zachowanie dziecka w szkole oraz jego wyniki w nauce / Halina Ślusarek Autorka wskazuje na związek stylu wychowania funkcjonującego w rodzinie z zachowaniem dziecka (naśladownictwo). Szeroko opisuje zagadnienie autokratycznego stylu wychowania w rodzinie i jego wpływu na zachowanie dziecka w szkole oraz na jego wyniki w nauce. Opisuje prawa, których stosowanie zaleca rodzicom w procesie wychowania dzieci.
- 3 podstawowe style wychowania i ich wpływ na dzieci / Anna Mućka Autorka przedstawia trzy podstawowe style wychowania. W artykule wykazano również negatywne i pozytywne konsekwencje każdego z omówionych ze stylów wychowania.
- Style wychowania w rodzinie pochodzenia w percepcji młodzieży gimnazjalnej i ich znaczenie rozwojowe - próba teoretycznej i empirycznej egzemplifikacji / Barbara Ostafińska-Molik, Ewa Wysocka W artykule przedstawiono analizę stylów wychowania w rodzinie, uwzględniając ich charakterystykę i konsekwencje rozwojowe. Autorki przeprowadziły badania wśród młodzieży gimnazjalnej, dotyczące percepcji stylów wychowania preferowanych przez rodziców.
- Style wychowania w rodzinie W artykule wskazano trzy główne style wychowania. Omówiono każdy ze stylów w aspekcie wychowania w szkole i w rodzinie. Zawarto również wskazówki, jaki styl stosować w wychowaniu.
- Jakie są style wychowania? / Kamila A. Paszelke W artykule omówiono style wychowania w rodzinie (autorytatywny, czyli styl wzajemny; permisywny, czyli styl pobłażliwy; autorytarny, czyli styl rygorystyczny, niedbały, czyli styl niezaangażowany. Do każdego sposobu dołączono informacje o tym, jak dany styl wychowania wpływa na dziecko. Artykuł zakończony jest wskazówkami dotyczącymi możliwości stosowania stylów wychowania w codziennym życiu.
- Style wychowania w rodzinie pochodzenia, a poczucie własnej wartości w relacjach interpersonalnych i radzenie sobie w sytuacjach trudnych u młodych dorosłych / Anna Zielińska W pracy omówiono genezę i rodzaje stylów wychowania, opisano definicyjne ujęcie poczucia własnej wartości i sytuacji trudnych oraz rodzaje samooceny, jej znaczenie w podejściu do sytuacji trudnych oraz sposoby (intelektualne, emocjonalne, działaniowe) radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
Opisano także wyniki badań wskazujące na związek pomiędzy stylem wychowania stosowanym przez rodziców, a poczuciem własnej wartości w relacjach interpersonalnych oraz związki między stylem wychowania a radzeniem sobie w sytuacjach trudnych."
- Zaburzenia przystosowania młodzieży a style wychowania w rodzinie / Ewa Wysocka, Barbara Ostafińska-Molik W artykule przedstawiono analizę mechanizmów zaburzeń w przystosowaniu społecznym młodzieży gimnazjalnej związanych ze stylami wychowania w rodzinie (styl demokratyczny autokratyczny, liberalny kochający i niekochający.
Dostępność sprawdzono: 20 sierpnia 2020 r.