Przedsiębiorczość: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 32: | Linia 32: | ||
*[https://www.schooleducationgateway.eu/pl/pub/resources/tutorials/entrepreneurship-empowering-y.htm Przedsiębiorczość – wyposażanie uczniów w kreatywność i zdolność do podejmowania inicjatywy] '' Poradnik omawiający: czym jest przedsiębiorczość jako kompetencja, w jaki sposób przedsiębiorczość nauczana jest w Europie, jak można wdrożyć edukację w ramach przedsiębiorczości na swoich zajęciach w klasie, dzielenia się doświadczeniami oraz zdobywania większej wiedzy i umiejętności. '' | *[https://www.schooleducationgateway.eu/pl/pub/resources/tutorials/entrepreneurship-empowering-y.htm Przedsiębiorczość – wyposażanie uczniów w kreatywność i zdolność do podejmowania inicjatywy] '' Poradnik omawiający: czym jest przedsiębiorczość jako kompetencja, w jaki sposób przedsiębiorczość nauczana jest w Europie, jak można wdrożyć edukację w ramach przedsiębiorczości na swoich zajęciach w klasie, dzielenia się doświadczeniami oraz zdobywania większej wiedzy i umiejętności. '' | ||
+ | |||
+ | | stopka= 15 kwietnia 2020 r. | ||
+ | }} |
Wersja z 18:01, 30 kwi 2020
Programy, podręczniki
- Podstawy przedsiębiorczości : program nauczania dla szkół ponadpodstawowych (liceum i technikum) Charakterystyka programu, cele kształcenia i wychowania, treści kształcenia zgodne z podstawą programową, formy i metody pracy, sposoby oceniania, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ewaluacja programu nauczania.
- Podstawy przedsiębiorczości : program nauczania dla szkoły branżowej I stopnia Cele kształcenia i wychowania, treści kształcenia zgodne z podstawą programową, formy i metody pracy, sposoby oceniania, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ewaluacja programu nauczania.
Scenariusze zajęć, konspekty
- Kim jest osoba przedsiębiorcza? Pomysł na lekcję zdalną. Uczniowie i uczennice definiują cechy osób przedsiębiorczych i zastanawiają się, czym wyróżnia się postawa przedsiębiorcza. Poziom edukacyjny: szkoła ponadpodstawowa.
- Czym jest piramida finansowa? Pomysł na lekcję zdalną. Uczniowie i uczennice zdobywają informacje o tym, w jaki sposób działają piramidy finansowe i tworzą projekt kampanii informacyjnej na jej temat. Poziom edukacyjny: szkoła ponadpodstawowa.
Portale, serwisy
- NBP - Portal Edukacji Ekonomicznej Portal Narodowego Banku Polskiego – Dydaktyka - Podstawy przedsiębiorczości - kształcenie podstawowe, udostępnia w swoich zasobach scenariusze zajęć dla poszczególnych treści programowych (m.in. Mamy pomysł i co dalej?, Większa produkcja lub mniejsze nakłady, 9 przykazań dla szukających pracy, czyli jak zrobić wrażenie na pracodawcy podczas rozmowy kwalifikacyjnej, Poszukiwanie pomysłu na własną firmę, Poznanie własnych predyspozycji zawodowych - "Chcę zostać informatykiem", Przygotowanie dokumentów osoby ubiegającej się o pracę, Rozmowa kwalifikacyjna – interview, Sprzedaj się z wdziękiem, czyli piszemy CV i list motywacyjny)
Książki
- Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych / Tomasz Rachwał Publikacja omawiająca następujące zagadnienia: przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa, kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych w edukacji, doświadczenia międzynarodowe w zakresie kształtowania kompetencji przedsiębiorczych.
- Nauczanie przedsiębiorczości w szkołach w Europie Publikacja omawiająca następujące zagadnienia: definicje i kontekst nauczania przedsiębiorczości, strategie i programy finansowania, szkolne programy nauczania, kształcenie i formy wsparcia dla nauczycieli, miejsce nauczania przedsiębiorczości w czterech kluczowych obszarach.
Artykuły
- Przedsiębiorczość – wyposażanie uczniów w kreatywność i zdolność do podejmowania inicjatywy Poradnik omawiający: czym jest przedsiębiorczość jako kompetencja, w jaki sposób przedsiębiorczość nauczana jest w Europie, jak można wdrożyć edukację w ramach przedsiębiorczości na swoich zajęciach w klasie, dzielenia się doświadczeniami oraz zdobywania większej wiedzy i umiejętności.
| stopka= 15 kwietnia 2020 r. }}