Kompetencje nauczyciela: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
A.Butwicka (dyskusja | edycje) |
|||
Linia 26: | Linia 26: | ||
'''Zestawienia bibliograficzne''' | '''Zestawienia bibliograficzne''' | ||
− | |||
*[http://www.bibliotekapedagogiczna.lubsko.pl/n61.htm Kompetencje nauczyciela] ''Zestawienie bibliograficzne opublikowane przez Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką w Lubsku.'' | *[http://www.bibliotekapedagogiczna.lubsko.pl/n61.htm Kompetencje nauczyciela] ''Zestawienie bibliograficzne opublikowane przez Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką w Lubsku.'' | ||
Linia 33: | Linia 32: | ||
− | | stopka= | + | | stopka= 10 kwietnia 2020 r. |
}} | }} |
Wersja z 08:39, 14 kwi 2020
EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism
- Kształcenie nauczycieli wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.
Artykuły
- Kompetencje współczesnego nauczyciela/ Wacław Strykowski Próba odpowiedzi na pytanie w jakich kategoriach pojęciowych opisywać dobrego nauczyciela,rozważania nad cechami i właściwościami dobrego nauczyciela.
- Kompetencje współczesnego nauczyciela i ich uwarunkowania (przegląd najważniejszych polskich koncepcji) / Kazimierz Czerwiński Artykuł zamieszczony w repozytorium Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Autor artykułu przytacza wypowiedzi czołowych polskich pedagogów. Zestawia poglądy Czesława Banacha, Teresy Chejnickiej-Bezwińskiej, Zbyszko Melosika, Zbigniewa Kwiecińskiego i Stanisława Palki. Możemy też poznać podejście do zagadnień kompetencji nauczyciela Stanisława Dylaka, Bolasława Niemirki, Małgorzaty Feinert oraz Roberta Kwaśnicy.
- Projektowanie hipermedialnych opracowań dydaktycznych jako kluczowe kompetencje nauczyciela / Wojciech Walat Autor (Uniwersytet Rzeszowski, Instytut Techniki) publikacji stwierdza, że jedną z kluczowych kompetencji nauczyciela jest projektowanie hipermedialnych opracowań dydaktycznych (HPD). Omawia składowe komponenty procedury projektowania opracowania hipermedialnego programu dydaktycznego: określenie ogólnych celów dydaktycznych, analizę dydaktyczną, charakterystykę psychofizyczną uczniów (odbiorców HPD), opracowanie narzędzi kontroli wstępnej, strategii nauczania, właściwe projektowanie i wykonanie opracowania dydaktycznego (HPD). Procedurę kończy przygotowanie narzędzi pomiaru kontroli bieżącej oraz kontroli zbierającej.
- Kompetencje nauczyciela w Unii Europejskiej / Mirosław Sielatycki Autor przedstawia efekty debaty i pracy grupy roboczej (powołanej przez Komisję Europejską) na konferencji w Brukseli w dn. 10-21 czerwca 2005 r. w związku z realizacją wdrażania dokumentu "Edukacja w Europie: różne systemy kształcenia i szkolenia - wspólne cele do roku 2010". Grupa powołana z przedstawicieli 25 państw, zajmowała się zagadnieniem opisu kompetencji, kwalifikacji i profilu nauczyciela w Unii Europejskiej.
- Kompetencje nauczycieli w Unii Europejskiej / Mirosław Sielatycki Prezentacja w programie Power Point (do pobrania).
- O standardach kompetencji zawodowych nauczycieli/ Elżbieta Perzycka,Justyna Nowotniak Przykłady standardów krajów reformujących oświatę oraz próba opracowania standardów z uwzględnieniem warunków panujących w polskiej szkole.
Zestawienia bibliograficzne
- Kompetencje nauczyciela Zestawienie bibliograficzne opublikowane przez Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką w Lubsku.
- Kompetencje współczesnego nauczyciela Zestawienie bibliograficzne opublikowane przez Bibliotekę Pedagogiczną w Siedlcach.
Dostępność sprawdzono: 10 kwietnia 2020 r.