Metoda projektów: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 60: Linia 60:
  
 
*[http://www.profesor.pl/publikacja,14126,Artykuly,Wykorzystanie-metody-projektu-w-nauczaniu-zintegrowanym Wykorzystanie metody projektu w nauczaniu zintegrowanym : projekt zrealizowany w kl. III: "Jaki wpływ ma las na życie człowieka?" / Anna Szczublewska.]
 
*[http://www.profesor.pl/publikacja,14126,Artykuly,Wykorzystanie-metody-projektu-w-nauczaniu-zintegrowanym Wykorzystanie metody projektu w nauczaniu zintegrowanym : projekt zrealizowany w kl. III: "Jaki wpływ ma las na życie człowieka?" / Anna Szczublewska.]
 
  
 
===Klasy IV-VIII===
 
===Klasy IV-VIII===
Linia 117: Linia 116:
  
 
*[http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU2601 Propozycja zastosowania metody projektów dla uczniów drugiego poziomu licealnego do realizacji w ramach przedmiotu informatyka : blok tematyczny – bazy danych / Marzena Janas] ''Opis realizacji tematu bazy danych do sporządzenia bazy danych wypożyczalni książek.''
 
*[http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU2601 Propozycja zastosowania metody projektów dla uczniów drugiego poziomu licealnego do realizacji w ramach przedmiotu informatyka : blok tematyczny – bazy danych / Marzena Janas] ''Opis realizacji tematu bazy danych do sporządzenia bazy danych wypożyczalni książek.''
 +
  
 
==Język polski==
 
==Język polski==
Linia 140: Linia 140:
  
 
*[http://www.wszpwn.com.pl/wydarzenie/metoda-projektu-w-nauczaniu-jezykow-obcych,366.html Metoda projektu w nauczaniu języków obcych / Sebastian Mrożek. ] ''Przykłady szkolnych projektów językowych. Atuty metody projektowej. ''
 
*[http://www.wszpwn.com.pl/wydarzenie/metoda-projektu-w-nauczaniu-jezykow-obcych,366.html Metoda projektu w nauczaniu języków obcych / Sebastian Mrożek. ] ''Przykłady szkolnych projektów językowych. Atuty metody projektowej. ''
 
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-1653-plan-projektu-visitez-la-france-z-jezyka.php Plan projektu "Visitez la France!" z języka francuskiego w klasie I / Agata Kamińska. ] '' Do realizacji w klasie I szkoły średniej.''
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-1653-plan-projektu-visitez-la-france-z-jezyka.php Plan projektu "Visitez la France!" z języka francuskiego w klasie I / Agata Kamińska. ] '' Do realizacji w klasie I szkoły średniej.''
  
Linia 148: Linia 147:
  
 
*[https://www.edukacja.edux.pl/p-38149-zaprojektowani-czyli-wykorzystanie-metody.php Zaprojektowani, czyli wykorzystanie metody projektów na lekcjach języka angielskiego - innowacja pedagogiczna o charakterze metodycznym / Krystyna Staniek. ] '' Innowacja przeznaczona jest dla uczniów gimnazjumkontynuujących naukę języka angielskiego na poziomie III.1.''
 
*[https://www.edukacja.edux.pl/p-38149-zaprojektowani-czyli-wykorzystanie-metody.php Zaprojektowani, czyli wykorzystanie metody projektów na lekcjach języka angielskiego - innowacja pedagogiczna o charakterze metodycznym / Krystyna Staniek. ] '' Innowacja przeznaczona jest dla uczniów gimnazjumkontynuujących naukę języka angielskiego na poziomie III.1.''
 +
  
 
==Lekcje wychowawcze==
 
==Lekcje wychowawcze==
Linia 156: Linia 156:
  
 
*[http://static.scholaris.pl/main-file/109/swieta_bozego_narodzenia_w_unii_65253.doc Tradycje Świąt Bożego Narodzenia w Unii Europejskiej.] ''Brak informacji o wieku uczestników projektu. ''
 
*[http://static.scholaris.pl/main-file/109/swieta_bozego_narodzenia_w_unii_65253.doc Tradycje Świąt Bożego Narodzenia w Unii Europejskiej.] ''Brak informacji o wieku uczestników projektu. ''
 +
  
 
==Matematyka==
 
==Matematyka==
Linia 170: Linia 171:
  
 
*[http://static.scholaris.pl/main-file/862/pola_powierzchni_i_objetosci_53056.doc  Scenariusz lekcji – Pola powierzchni i objętości graniastosłupów i ostrosłupów – metoda projektu edukacyjnego. ] ''Klasa III gimnazjum. ''
 
*[http://static.scholaris.pl/main-file/862/pola_powierzchni_i_objetosci_53056.doc  Scenariusz lekcji – Pola powierzchni i objętości graniastosłupów i ostrosłupów – metoda projektu edukacyjnego. ] ''Klasa III gimnazjum. ''
 +
  
 
==Muzyka==
 
==Muzyka==
Linia 176: Linia 178:
  
 
*[http://naszaszkola.edu.pl/wp-content/uploads/2015/04/Projekt-edukacyjny-muzyka.pdf Projekt edukacyjny muzyka– plastyka planowany do realizacji w klasach IV – VI w oraz w I klasie gimnazjum w miesiącu kwietniu 2015r.  / opracowała Diana Zajkowska] ''Temat: Historia pędzlem i nutą malowana.''
 
*[http://naszaszkola.edu.pl/wp-content/uploads/2015/04/Projekt-edukacyjny-muzyka.pdf Projekt edukacyjny muzyka– plastyka planowany do realizacji w klasach IV – VI w oraz w I klasie gimnazjum w miesiącu kwietniu 2015r.  / opracowała Diana Zajkowska] ''Temat: Historia pędzlem i nutą malowana.''
 +
  
 
==Plastyka==
 
==Plastyka==
Linia 190: Linia 193:
  
 
*[http://www.profesor.pl/publikacja,23301,Scenariusze,Street-art-sztuka-ulicy-Scenariusz-lekcji-plastyki-w-klasie-45-Metoda-projektu Street art - sztuka ulicy. Scenariusz lekcji plastyki w klasie 4,5. Metoda projektu / Emilla Łagiewska. ] ''Szkoła podstawowa.Klasa IV-V.''
 
*[http://www.profesor.pl/publikacja,23301,Scenariusze,Street-art-sztuka-ulicy-Scenariusz-lekcji-plastyki-w-klasie-45-Metoda-projektu Street art - sztuka ulicy. Scenariusz lekcji plastyki w klasie 4,5. Metoda projektu / Emilla Łagiewska. ] ''Szkoła podstawowa.Klasa IV-V.''
 +
  
 
==Przedmioty zawodowe==
 
==Przedmioty zawodowe==
Linia 213: Linia 217:
  
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-426-szkolny-projekt-edukacyjny-tydzien-z-ksiazka.php Szkolny projekt edukacyjny "Tydzień z książką" / Agnieszka Korzeniewska.]''Projekt do realizacji z uczniami upośledzonymi umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym.''
 
*[http://www.edukacja.edux.pl/p-426-szkolny-projekt-edukacyjny-tydzien-z-ksiazka.php Szkolny projekt edukacyjny "Tydzień z książką" / Agnieszka Korzeniewska.]''Projekt do realizacji z uczniami upośledzonymi umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym.''
 +
  
 
==Edukacja ekologiczna==
 
==Edukacja ekologiczna==
Linia 232: Linia 237:
  
 
*[https://pm10olsztyn.szkolnastrona.pl/?c=page&id=332 Projekt edukacji międzykulturowej „Mały człowiek w wielkim świecie – wiem, rozumiem, szanuję”  ] '' Projekt do realizacji w przedszkolu. Jego założeniem  jest wypracowanie  rozwiązań  wprowadzających do pracy olsztyńskich przedszkoli zagadnienia z zakresu edukacji międzykulturowej oraz metody pracy służące kształtowaniu u dzieci pozytywnych relacji z innymi co doprowadzi do osłabienia stereotypów i uprzedzeń prowadzących zwykle do dyskryminacji osób odmiennych kulturowo. ''
 
*[https://pm10olsztyn.szkolnastrona.pl/?c=page&id=332 Projekt edukacji międzykulturowej „Mały człowiek w wielkim świecie – wiem, rozumiem, szanuję”  ] '' Projekt do realizacji w przedszkolu. Jego założeniem  jest wypracowanie  rozwiązań  wprowadzających do pracy olsztyńskich przedszkoli zagadnienia z zakresu edukacji międzykulturowej oraz metody pracy służące kształtowaniu u dzieci pozytywnych relacji z innymi co doprowadzi do osłabienia stereotypów i uprzedzeń prowadzących zwykle do dyskryminacji osób odmiennych kulturowo. ''
 +
  
 
==Edukacja prozdrowotna==
 
==Edukacja prozdrowotna==
Linia 244: Linia 250:
  
 
*[http://www.profesor.pl/publikacja,11868,Rozne,Wiosna-pomysl-o-zdrowiu-projekt-edukacyjny Wiosną pomyśl o zdrowiu! - projekt edukacyjny / Anna Nowak. ] ''Projekt edukacyjny propagujący zdrowy styl życia. Dla klas IV-VI szkoły podstawowej. ''
 
*[http://www.profesor.pl/publikacja,11868,Rozne,Wiosna-pomysl-o-zdrowiu-projekt-edukacyjny Wiosną pomyśl o zdrowiu! - projekt edukacyjny / Anna Nowak. ] ''Projekt edukacyjny propagujący zdrowy styl życia. Dla klas IV-VI szkoły podstawowej. ''
 +
  
 
==Edukacja regionalna==
 
==Edukacja regionalna==
Linia 254: Linia 261:
  
 
*[http://www.pthlodz.uni.lodz.pl/dydaktyka/konspekty/regionalizm_2.pdf Walory wychowawcze i kształcące historii regionalnej i lokalnej w pracy metodą projektów / Krzysztof W. Mucha.] ''Autor opisuje rodzaje projektu, zalety stosowania metody projektu w szkole. Artykuł zawiera scenariusz projektu „ „Łódź i region łódzki wczoraj i dziś”. Projekt może być realizowany w szkole podstawowej i średniej na lekcjach: historii, wiedzy o społeczeństwie, geografii, informatyki, w ramach obowiązujących treści programowych uwzględniających elementy edukacji regionalnej.''
 
*[http://www.pthlodz.uni.lodz.pl/dydaktyka/konspekty/regionalizm_2.pdf Walory wychowawcze i kształcące historii regionalnej i lokalnej w pracy metodą projektów / Krzysztof W. Mucha.] ''Autor opisuje rodzaje projektu, zalety stosowania metody projektu w szkole. Artykuł zawiera scenariusz projektu „ „Łódź i region łódzki wczoraj i dziś”. Projekt może być realizowany w szkole podstawowej i średniej na lekcjach: historii, wiedzy o społeczeństwie, geografii, informatyki, w ramach obowiązujących treści programowych uwzględniających elementy edukacji regionalnej.''
 +
  
 
=Multimedia=
 
=Multimedia=

Wersja z 15:03, 24 lut 2020

O metodzie projektów

  • Metoda projektu / Magda Babiuch Definicja metody projektu, etapy i przykład projektu. Publikacja zamieszczona na portalu Edux.pl - Twój portal edukacyjny.
  • Metoda projektu / Aleksandra Szaniec Omówienie metody projektu, wykorzystanie projektu w nauczaniu matematyki. Zawiera projekt zrealizowany w klasach drugich gimnazjum pod nazwą "PAŁACOWE POSADZKI".

Metoda projektów na poszczególnych etapach kształcenia

Wychowanie przedszkolne

Szkoła podstawowa

Klasy I-III

  • Uczenie metodą projektów / Alina Szatkowska. Publikacja charakteryzuje rodzaje projektów, modele kształtowania umiejętności uczniów, planowanie czynności uczniów, etapy zajęć, ocenianie i ewaluację. Omówiono też metodę projektu na poziomie kształcenia zintegrowanego - Story Lines. Publikacja została wzbogacona o własne pomysły na lekcje w klasach młodszych prowadzone metodą - Story Lines.

Klasy IV-VIII

Szkoły ponadpodstawowe

Metoda projektów w nauczaniu poszczególnych przedmiotów

Biologia, przyroda


Chemia


Fizyka


Geografia


Historia


Informatyka

  • Metoda projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.


Język polski

  • "Dzień seniora" - metoda projektu / Renata Pawelska, Grażyna Miry, Halina Sadok. Scenariusz projektu zawiera cele, pytania badawcze, szczegółowe zadania dla uczniów.Szkoła podstawowa. Język polski: poznawanie utworów związanych z Dniem Babci i Dziadka, wybór uczniów do części artystycznej i przydział ról, wygłaszanie tekstów z pamięci, mimika, gesty i ruch sceniczny, redagowanie treści zaproszenia oraz życzeń, opisu postaci babci lub dziadka.
  • Metoda Projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.


Języki obce


Lekcje wychowawcze


Matematyka

  • Metoda projektu / Aleksandra Szaniec. Zastosowanie metody projektu w nauczaniu matematyki w gimnazjum. "PAŁACOWE POSADZKI" - projekt zrealizowany w klasach drugich gimnazjalnych. Opisano cele oraz etapy realizacji projektu.
  • Metoda projektu / Maria Mróz. Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.


Muzyka


Plastyka


Przedmioty zawodowe


Edukacja czytelnicza i medialna

  • Metoda Projektu / Maria Mróz Projekt „Biblioteka” - dla kl. VI SP lub I gimnazjum do zrealizowania na zajęciach: matematyka, informatyka, język polski. Oprócz ogólnych zasad przedstawiono również instrukcję dla uczniów, kryteria oceny z poszczególnych przedmiotów.


Edukacja ekologiczna


Edukacja międzykulturowa


Edukacja prozdrowotna

  • Projekt edukacji zdrowotnej "Na zdrowie" dla klas I-III / Katarzyna Pielużek. Tematy zajęć ukierunkowane są na kształtowanie właściwej postawy ciała, racjonalne odżywianie, przestrzeganie zasad higieny osobistej, profilaktykę zdrowia, pierwszą pomoc, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych, bezpieczeństwo w kontaktach z obcymi, jak również zapoznanie dzieci z rodzajami uzależnień i konsekwencjami stosowania różnych używek.


Edukacja regionalna


Multimedia




Dostępność sprawdzono: 24 lutego 2020 r.