Wewnątrzszkolny system oceniania: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 42: | Linia 42: | ||
*[http://pedagogiczna.edu.pl/wp-content/uploads/2018/10/Przedmiotowy-system-oceniania.pdf Przedmiotowy system oceniania. Zestawienie bibliograficzne w wyborze] / oprac. Jolanta Wachnik.'' | *[http://pedagogiczna.edu.pl/wp-content/uploads/2018/10/Przedmiotowy-system-oceniania.pdf Przedmiotowy system oceniania. Zestawienie bibliograficzne w wyborze] / oprac. Jolanta Wachnik.'' | ||
− | *[http://e-pedagogiczna.edu.pl/upload/file/zasoby/zestawienia/zest15.pdf Szkolny system oceniania. Zestawienie bibliograficzne | + | *[http://e-pedagogiczna.edu.pl/upload/file/zasoby/zestawienia/zest15.pdf Szkolny system oceniania. Zestawienie bibliograficzne / oprac. Magdalena Ciecierska.'' |
'' | '' | ||
| stopka= 10 czerwca 2019 r. | | stopka= 10 czerwca 2019 r. | ||
}} | }} |
Wersja z 12:33, 10 cze 2019
Definicje
- Wewnątrzszkolny system ocenianiadefinicja pojęcia, zamieszczona na stronie Wikipedii.
Podstawy prawne
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Książki
- Systemy oceniania w szkole - prawo i praktyka / Kamil Sijko, Andrzej Walczak, Dorota Wiszejko-Wierzbicka Raport z badania na temat stopnia, w jakim szkoły wykorzystują nadaną im przepisami prawa autonomię w zakresie tworzenia własnych systemów oceniania opracowany przez Instytut Badań Edukacyjnych w 2011 r.
Artykuły
- Dydaktyka przedmiotowa / Ewa Janeczek. Wykład w formie prezentacji omawiający poszczególne rodzaje oceniania szkolnego. Przedstawia ich charakterystykę, założenia i cele.
- Ocena szkolna a dydaktyka / Urszula Konsek. Wady oceniania tradycyjnego, wychowawcza rola oceniania, znaczenie treści nauczania w ocenianiu szkolnym.
- Ocenianie jako system wspomagający pracę nauczyciela / Joanna Siwińska. Funkcje oceniania wewnątrzszkolnego.
- Referat szkoleniowy poświęcony zagadnieniom oceniania / Dorota Dychtoń, Agnieszka Szymczyk - Wyżychowska. Funkcje wewnątrzszkolnego oceniania, narzędzia służące sprawdzaniu poziomu osiągnięć uczniów.
- Wewnątrzszkolny system oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w Szkole Podstawowej w Alojzowie (aspekt psychologiczny) / Krzysztof Trzak. Psychologiczne i pedagogiczne aspekty oceniania.
- Wewnątrzszkolny system oceniania – ocena tradycyjna czy system punktowy? / Izabela Serwatka. Funkcje oceny, charakterystyka oceniania tradycyjnego i punktowego, propozycje zmian.
Zestawienia bibliograficzne
- Przedmiotowy system oceniania. Zestawienie bibliograficzne w wyborze / oprac. Jolanta Wachnik.
- [http://e-pedagogiczna.edu.pl/upload/file/zasoby/zestawienia/zest15.pdf Szkolny system oceniania. Zestawienie bibliograficzne / oprac. Magdalena Ciecierska.
Dostępność sprawdzono: 10 czerwca 2019 r.