Dzieci niepełnosprawne ruchowo: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 40: | Linia 40: | ||
*[http://wychowaniefizyczne.pl/userfiles/_download/inne_michniep.pdf Dziecko niepełnosprawne na lekcji wychowania fizycznego w szkole masowej / Michał Omianowski]''Publikacja znajduję się na portalu wychowaniefizyczne.pl '' | *[http://wychowaniefizyczne.pl/userfiles/_download/inne_michniep.pdf Dziecko niepełnosprawne na lekcji wychowania fizycznego w szkole masowej / Michał Omianowski]''Publikacja znajduję się na portalu wychowaniefizyczne.pl '' | ||
− | *[http://www.static.scholaris.pl/main-file/102/995/model_pracy_z_uczniem_66244.pdf Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością, w tym z afazją / Agnieszka Gąstoł, Magdalena Loska]''Artykuł | + | *[http://www.static.scholaris.pl/main-file/102/995/model_pracy_z_uczniem_66244.pdf Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością, w tym z afazją / Agnieszka Gąstoł, Magdalena Loska]''Artykuł przedstawia charakterystykę ucznia z niepełnosprawnością ruchową oraz warunki utrudniające i ułatwiające rozwój ucznia z niepełnosprawnością ruchową w procesie edukacyjnym.'' |
*[http://www.pedkat.pl/images/czasopisma/po5/PO520.pdf Ojciec – mężczyzna - człowiek wobec niepełnosprawności dziecka. Beata Papuda- Dolińska] ''Artykuł przedstawia analizę postaw wychowawczych ojców wychowujących dziecko niepełnosprawne.'' | *[http://www.pedkat.pl/images/czasopisma/po5/PO520.pdf Ojciec – mężczyzna - człowiek wobec niepełnosprawności dziecka. Beata Papuda- Dolińska] ''Artykuł przedstawia analizę postaw wychowawczych ojców wychowujących dziecko niepełnosprawne.'' |
Wersja z 12:33, 15 maj 2019
Portale, serwisy, fora
- Portal Fundacji Promyk Słońca zawierający informacje o działalności fundacji, o szkoleniach rodziców dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością, żłobkach i przychodniach fundacji. W portalu udostępnione są artykuły o rehabilitacji dzieci.
- Serwis Metoda Feldenkraisa opisujący rehabilitację metodą Feldenkraisa.
- Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży Niepełnosprawnej Ruchowo "Tęcza" Strona wspierająca osoby z niepełnosprawnością w ich dążeniu do samodzielnego życia.
Książki
- Szkoła dla wszystkich. Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej / red. J. Bogucka, D. Al-Khamisy. Publikacja przybliża projekt Szkoła dla wszystkich zrealizowany przez Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Celem projektu było określenie obszarów, w którym należy pomóc nauczycielowi w edukacji dziecka niepełnosprawnego.
- Dziecko z niepełnosprawnością w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej – wyzwanie dla JST / red. Anna Grabowska Publikacja porusza ważne obszary dotyczące edukacji włączającej i organizacji kształcenia uczniów z niepełnosprawnością.
- Wpływ emocji towarzyszących uszkodzeniom fizycznym na adaptację młodzieży z niepełnosprawnością ruchową. Sztuka panowania nad emocjami warunkiem życiowej skuteczności. / Iwona Boczar Publikacja Fundacji Aktywnej Rehabilitacji, której celem jest pomoc osobom z trwałymi uszkodzeniami rdzenia kręgowego poruszającym się na wózkach inwalidzkich w powrocie do aktywnego życia i nauki.
Artykuły
- Rehabilitacja ruchowa dzieci i młodzieży niepełnosprawnej ruchowo. / Magdalena Frymer – Kozieł Ruch jest naturalnym i potrzebnym elementem ludzkiego życia. Szczególne znaczenie ma w sytuacji dzieci niepełnosprawnych.
- Sytuacja dziecka niepełnosprawnego w szkole. / Magdalena Kunysz-Rozborska Artykuł ma na celu ukazanie wybranych aspektów sytuacji, w jakiej znajduje się dziecko niepełnosprawne umysłowo lub fizycznie w szkole pośród swoich w pełni sprawnych rówieśników.
- Wpływ aktywności ruchowej i sportu na rozwój psychomotoryczny dziecka niepełnosprawnego ruchowo. / Anna Mędrak, Joanna Piętak, Tomasz Łosień W publikacji poruszono zagadnienie oddziaływania sportu na rozwój psychomotoryczny dziecka niepełnosprawnego ruchowo.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego w edukacji przedszkolnej (dzieci z niepełnosprawnością ruchową i afazją). / Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych ORE Publikacja Ośrodka Rozwoju Edukacji.
- Samoocena dzieci niepełnosprawnych ruchowo a ich środowisko rodzinne. / Józefa Anna Pielkowa W związku z możliwością otoczenia dziecka niepełnosprawnego ruchowo indywidualną opieką i zaspokajania jego potrzeb, rodzina jest najlepszym środowiskiem rozwojowym.
- Obecność i funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego w środowisku szkolnym / Aleksandra Cieślińska, Małgorzata Karwowska Artykuł omawia funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego w szkole współczesnej.
- Dziecko niepełnosprawne na lekcji wychowania fizycznego w szkole masowej / Michał OmianowskiPublikacja znajduję się na portalu wychowaniefizyczne.pl
- Model pracy z uczniem z niepełnosprawnością, w tym z afazją / Agnieszka Gąstoł, Magdalena LoskaArtykuł przedstawia charakterystykę ucznia z niepełnosprawnością ruchową oraz warunki utrudniające i ułatwiające rozwój ucznia z niepełnosprawnością ruchową w procesie edukacyjnym.
- Ojciec – mężczyzna - człowiek wobec niepełnosprawności dziecka. Beata Papuda- Dolińska Artykuł przedstawia analizę postaw wychowawczych ojców wychowujących dziecko niepełnosprawne.
Zestawienie bibliograficzne
Pakiety edukacyjne
- Pakiet edukacyjny. Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej. / red. Anna Mikos Zawarte w pakiecie materiały znajdują się w zbiorach Dolnośląskiej Biblioteki Pedagogicznej we Wrocławiu i sieci dolnośląskich bibliotek pedagogicznych. Zebrany materiał uzupełniono wyselekcjonowanymi zasobami Internetu.
Dostępność sprawdzono: 14 maja 2019 r.