Dzieci niepełnosprawne ruchowo: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 19: | Linia 19: | ||
*[https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0ahUKEwjsitPU79rSAhVDGCwKHav0CYYQFgggMAE&url=https%3A%2F%2Fbezpiecznaszkola.men.gov.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FDziecko-z-niepelnosprawnoscia-w-szkole1.pdf&usg=AFQjCNGoi98v8zBgewZvBpxDRsP4DNCUiw&bvm=bv.149397726,d.bGg&cad=rja Dziecko z niepełnosprawnością w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej – wyzwanie dla JST / red. Anna Grabowska] ''Publikacja porusza ważne obszary dotyczące edukacji włączającej i organizacji kształcenia uczniów z niepełnosprawnością.'' | *[https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0ahUKEwjsitPU79rSAhVDGCwKHav0CYYQFgggMAE&url=https%3A%2F%2Fbezpiecznaszkola.men.gov.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FDziecko-z-niepelnosprawnoscia-w-szkole1.pdf&usg=AFQjCNGoi98v8zBgewZvBpxDRsP4DNCUiw&bvm=bv.149397726,d.bGg&cad=rja Dziecko z niepełnosprawnością w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej – wyzwanie dla JST / red. Anna Grabowska] ''Publikacja porusza ważne obszary dotyczące edukacji włączającej i organizacji kształcenia uczniów z niepełnosprawnością.'' | ||
+ | |||
+ | *[https://www.far.org.pl/phocadownload/2015_far_skrypty/skrypt-11_wplyw-emocji-modziezy.pdf Wpływ emocji towarzyszących uszkodzeniom fizycznym na adaptację młodzieży z niepełnosprawnością ruchową. Sztuka panowania nad emocjami warunkiem życiowej skuteczności. / Iwona Boczar] ''Publikacja Fundacji Aktywnej Rehabilitacji, której celem jest pomoc osobom z trwałymi uszkodzeniami rdzenia kręgowego poruszającym się na wózkach inwalidzkich w powrocie do aktywnego życia i nauki.'' | ||
+ | |||
'''Artykuły''' | '''Artykuły''' | ||
− | |||
− | |||
*[https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=112&ved=0ahUKEwjR_erDpt3SAhXI2SwKHdl2Ads4bhAWCCIwAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.ojs.ukw.edu.pl%2Findex.php%2Fjohs%2Farticle%2Fdownload%2F3660%2Fpdf&usg=AFQjCNGfWFmLjoLA1SZFsc27XoRzoSnpJw&bvm=bv.149760088,d.bGg&cad=rja Sytuacja dziecka niepełnosprawnego w szkole. / Magdalena Kunysz-Rozborska ] ''Artykuł ma na celu ukazanie wybranych aspektów sytuacji, w jakiej znajduje się dziecko niepełnosprawne umysłowo lub fizycznie w szkole pośród swoich w pełni sprawnych rówieśników.'' | *[https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=112&ved=0ahUKEwjR_erDpt3SAhXI2SwKHdl2Ads4bhAWCCIwAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.ojs.ukw.edu.pl%2Findex.php%2Fjohs%2Farticle%2Fdownload%2F3660%2Fpdf&usg=AFQjCNGfWFmLjoLA1SZFsc27XoRzoSnpJw&bvm=bv.149760088,d.bGg&cad=rja Sytuacja dziecka niepełnosprawnego w szkole. / Magdalena Kunysz-Rozborska ] ''Artykuł ma na celu ukazanie wybranych aspektów sytuacji, w jakiej znajduje się dziecko niepełnosprawne umysłowo lub fizycznie w szkole pośród swoich w pełni sprawnych rówieśników.'' |
Wersja z 12:26, 14 maj 2019
Portale, serwisy, fora
- Portal Fundacji Promyk Słońca zawierający informacje o działalności fundacji, o szkoleniach rodziców dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością, żłobkach i przychodniach fundacji. W portalu udostępnione są artykuły o rehabilitacji dzieci.
- Serwis Metoda Feldenkraisa opisujący rehabilitację metodą Feldenkraisa.
- Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży Niepełnosprawnej Ruchowo "Tęcza" Strona wspierająca osoby z niepełnosprawnością w ich dążeniu do samodzielnego życia.
Książki
- Szkoła dla wszystkich. Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej / red. J. Bogucka, D. Al-Khamisy. Publikacja przybliża projekt Szkoła dla wszystkich zrealizowany przez Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Celem projektu było określenie obszarów, w którym należy pomóc nauczycielowi w edukacji dziecka niepełnosprawnego.
- Dziecko z niepełnosprawnością w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej – wyzwanie dla JST / red. Anna Grabowska Publikacja porusza ważne obszary dotyczące edukacji włączającej i organizacji kształcenia uczniów z niepełnosprawnością.
- Wpływ emocji towarzyszących uszkodzeniom fizycznym na adaptację młodzieży z niepełnosprawnością ruchową. Sztuka panowania nad emocjami warunkiem życiowej skuteczności. / Iwona Boczar Publikacja Fundacji Aktywnej Rehabilitacji, której celem jest pomoc osobom z trwałymi uszkodzeniami rdzenia kręgowego poruszającym się na wózkach inwalidzkich w powrocie do aktywnego życia i nauki.
Artykuły
- Sytuacja dziecka niepełnosprawnego w szkole. / Magdalena Kunysz-Rozborska Artykuł ma na celu ukazanie wybranych aspektów sytuacji, w jakiej znajduje się dziecko niepełnosprawne umysłowo lub fizycznie w szkole pośród swoich w pełni sprawnych rówieśników.
- Wpływ aktywności ruchowej i sportu na rozwój psychomotoryczny dziecka niepełnosprawnego ruchowo. / Anna Mędrak, Joanna Piętak, Tomasz Łosień W publikacji poruszono zagadnienie oddziaływania sportu na rozwój psychomotoryczny dziecka niepełnosprawnego ruchowo.
- Samoocena dzieci niepełnosprawnych ruchowo a ich środowisko rodzinne. / Józefa Anna Pielkowa W związku z możliwością otoczenia dziecka niepełnosprawnego ruchowo indywidualną opieką i zaspokajania jego potrzeb, rodzina jest najlepszym środowiskiem rozwojowym.
- Obecność i funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego w środowisku szkolnym / Aleksandra Cieślińska, Małgorzata Karwowska Artykuł omawia funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego w szkole współczesnej.
Zestawienie bibliograficzne
Pakiety edukacyjne
Dostępność sprawdzono: 28 listopada 2018 r.