Dzieci niepełnosprawne ruchowo: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
Linia 29: | Linia 29: | ||
*[http://odn.ckziu.wloclawek.pl/dokumenty/publikacje/17.pdf Dostosowanie wymagań edukacyjnych na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego w edukacji przedszkolnej (dzieci z niepełnosprawnością ruchową i afazją). / Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych ORE] | *[http://odn.ckziu.wloclawek.pl/dokumenty/publikacje/17.pdf Dostosowanie wymagań edukacyjnych na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego w edukacji przedszkolnej (dzieci z niepełnosprawnością ruchową i afazją). / Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych ORE] | ||
− | *[http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Pedagogika_Rodziny/Pedagogika_Rodziny-r2011-t1-n1/Pedagogika_Rodziny-r2011-t1-n1-s19-27/Pedagogika_Rodziny-r2011-t1-n1-s19-27.pdf Samoocena dzieci niepełnosprawnych ruchowo a ich środowisko rodzinne. / Józefa Anna Pielkowa] | + | *[http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Pedagogika_Rodziny/Pedagogika_Rodziny-r2011-t1-n1/Pedagogika_Rodziny-r2011-t1-n1-s19-27/Pedagogika_Rodziny-r2011-t1-n1-s19-27.pdf Samoocena dzieci niepełnosprawnych ruchowo a ich środowisko rodzinne. / Józefa Anna Pielkowa] ''W związku z możliwością oto-czenia dziecka niepełnosprawnego ruchowo indywidualną opieką i zaspokajania jego potrzeb, rodzina jest najlepszym środowiskiem rozwojowym.'' |
+ | |||
*[http://kpsw.edu.pl/pobierz/wydawnictwo/noe3/47_Aleksandra%20Cieslinska.pdf Obecność i funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego w środowisku szkolnym / Aleksandra Cieślińska, Małgorzata Karwowska] ''Artykuł omawia funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego w szkole współczesnej.'' | *[http://kpsw.edu.pl/pobierz/wydawnictwo/noe3/47_Aleksandra%20Cieslinska.pdf Obecność i funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego w środowisku szkolnym / Aleksandra Cieślińska, Małgorzata Karwowska] ''Artykuł omawia funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego w szkole współczesnej.'' |
Wersja z 12:09, 14 maj 2019
Portale, serwisy, fora
- Portal Fundacji Promyk Słońca zawierający informacje o działalności fundacji, o szkoleniach rodziców dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością, żłobkach i przychodniach fundacji. W portalu udostępnione są artykuły o rehabilitacji dzieci.
- Serwis Metoda Feldenkraisa opisujący rehabilitację metodą Feldenkraisa.
- Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży Niepełnosprawnej Ruchowo "Tęcza" Strona wspierająca osoby z niepełnosprawnością w ich dążeniu do samodzielnego życia.
Książki
- Szkoła dla wszystkich. Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej / red. J. Bogucka, D. Al-Khamisy. Publikacja przybliża projekt Szkoła dla wszystkich zrealizowany przez Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Celem projektu było określenie obszarów, w którym należy pomóc nauczycielowi w edukacji dziecka niepełnosprawnego.
Artykuły
- Wpływ emocji towarzyszących uszkodzeniom fizycznym na adaptację młodzieży z niepełnosprawnością ruchową. Sztuka panowania nad emocjami warunkiem życiowej skuteczności. / Iwona Boczar Publikacja Fundacji Aktywnej Rehabilitacji, której celem jest pomoc osobom z trwałymi uszkodzeniami rdzenia kręgowego poruszającym się na wózkach inwalidzkich w powrocie do aktywnego życia i nauki.
- Sytuacja dziecka niepełnosprawnego w szkole. / Magdalena Kunysz-Rozborska Artykuł ma na celu ukazanie wybranych aspektów sytuacji, w jakiej znajduje się dziecko niepełnosprawne umysłowo lub fizycznie w szkole pośród swoich w pełni sprawnych rówieśników.
- Wpływ aktywności ruchowej i sportu na rozwój psychomotoryczny dziecka niepełnosprawnego ruchowo. / Anna Mędrak, Joanna Piętak, Tomasz Łosień W publikacji poruszono zagadnienie oddziaływania sportu na rozwój psychomotoryczny dziecka niepełnosprawnego ruchowo.
- Samoocena dzieci niepełnosprawnych ruchowo a ich środowisko rodzinne. / Józefa Anna Pielkowa W związku z możliwością oto-czenia dziecka niepełnosprawnego ruchowo indywidualną opieką i zaspokajania jego potrzeb, rodzina jest najlepszym środowiskiem rozwojowym.
- Obecność i funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego w środowisku szkolnym / Aleksandra Cieślińska, Małgorzata Karwowska Artykuł omawia funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego w szkole współczesnej.
Zestawienie bibliograficzne
Pakiety edukacyjne
Dostępność sprawdzono: 28 listopada 2018 r.