Kształcenie wielostronne: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Aktualizacja) |
|||
(Nie pokazano 69 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 9: | Linia 9: | ||
*[http://dydaktykaczylinaukaonauczaniu.blogspot.com/2011/04/teoria-ksztacenia-wielostronnego-okon.html Teoria kształcenia wielostronnego / W. Okoń.]'' Definicja zagadnienia zawierająca oprócz informacji z zakresu teorii kształcenia wielostronnego również opis odmian uczenia się.'' | *[http://dydaktykaczylinaukaonauczaniu.blogspot.com/2011/04/teoria-ksztacenia-wielostronnego-okon.html Teoria kształcenia wielostronnego / W. Okoń.]'' Definicja zagadnienia zawierająca oprócz informacji z zakresu teorii kształcenia wielostronnego również opis odmian uczenia się.'' | ||
− | |||
− | ''' | + | '''Baza bibliograficzna EDUKACJA''' |
+ | |||
+ | *[https://aleph.dbp.dolnyslask.pl/F?func=find-c&ccl_term=WRD+%3D+%28+Kszta%C5%82cenie+wielostronne+%29&local_base=DBP03&x=49&y=8 Nauczanie wielokierunkowe] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.'' | ||
− | |||
'''Multimedia''' | '''Multimedia''' | ||
Linia 23: | Linia 23: | ||
*[https://prezi.com/0qtmvo1fmkcs/teoria-i-praktyka-ksztacenia-wielostronnego/ Teoria i praktyka kształcenia wielostronnego / Izabela Ber.]''Prezentacja w Prezi na temat strategii informacyjnej polegającej na przyswajaniu i asymilacji wiedzy oraz strategii problemowej będącej nauką przez odkrywanie wiedzy.'' | *[https://prezi.com/0qtmvo1fmkcs/teoria-i-praktyka-ksztacenia-wielostronnego/ Teoria i praktyka kształcenia wielostronnego / Izabela Ber.]''Prezentacja w Prezi na temat strategii informacyjnej polegającej na przyswajaniu i asymilacji wiedzy oraz strategii problemowej będącej nauką przez odkrywanie wiedzy.'' | ||
− | |||
− | |||
− | |||
'''Artykuły''' | '''Artykuły''' | ||
Linia 33: | Linia 30: | ||
*[https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/2311/Oryl%20Zalozenia%20programowe%20a%20wielostronne%20nauczanie%20i%20uczenie%20sie%20w%20praktyce%20szkolnej.pdf?sequence=1&isAllowed=y Optymalizacja procesu edukacyjnego / Mieczysław Oryl.]''Artykuł: Założenia programowe a wielostronne nauczanie i uczenie się w praktyce szkolnej, zamieszczony w Zeszytach Naukowych Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy.'' | *[https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/2311/Oryl%20Zalozenia%20programowe%20a%20wielostronne%20nauczanie%20i%20uczenie%20sie%20w%20praktyce%20szkolnej.pdf?sequence=1&isAllowed=y Optymalizacja procesu edukacyjnego / Mieczysław Oryl.]''Artykuł: Założenia programowe a wielostronne nauczanie i uczenie się w praktyce szkolnej, zamieszczony w Zeszytach Naukowych Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy.'' | ||
− | *[http://www.dydaktyka.info/teoria-ksztalcenia-wielostronnego.htm Teoria kształcenia wielostronnego.]''Artykuł w trzech częściach, opracowany przez serwis DYDAKTYKA.info., zawierający przesłanki fizjologiczne i psychologiczne oraz cztery | + | *[http://www.dydaktyka.info/teoria-ksztalcenia-wielostronnego.htm Teoria kształcenia wielostronnego.]''Artykuł w trzech częściach, opracowany przez serwis DYDAKTYKA.info., zawierający przesłanki fizjologiczne i psychologiczne oraz cztery kierunki kształcenia '' |
− | |||
− | |||
*[http://edukacjaidialog.pl/archiwum/2007,57/maj,91/od_ksztalcenia_wszechstronnego_do_ksztalcenia_wielostronnego,300.html Od kształcenia wszechstronnego do kształcenia wielostronnego / Anna Barańska.]''Artykuł poświęcony różnym formom aktywności ucznia oraz roli komputera w procesie kształcenia, zamieszczony na platformie Edukacja Internet Dialog, służącej wymianie poglądów i informacji o współczesnej edukacji.'' | *[http://edukacjaidialog.pl/archiwum/2007,57/maj,91/od_ksztalcenia_wszechstronnego_do_ksztalcenia_wielostronnego,300.html Od kształcenia wszechstronnego do kształcenia wielostronnego / Anna Barańska.]''Artykuł poświęcony różnym formom aktywności ucznia oraz roli komputera w procesie kształcenia, zamieszczony na platformie Edukacja Internet Dialog, służącej wymianie poglądów i informacji o współczesnej edukacji.'' | ||
*[https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/2575/Krystyna%20Zuchelkowska%20Wielostronne%20nauczanie%20uczenie%20sie%20i%20jego%20wplyw%20na%20wprowadzanie%20dzieci%206%20letnich%20do%20arytmetyki%20liczb%20naturalnych.pdf?sequence=1&isAllowed=y Wielostronne nauczanie dzieci 6-letnich / Krystyna Żuchelkowska.]''Wielostronne nauczanie-uczenie się i jego wpływ na wprowadzenie dzieci 6-letnich do arytmetyki liczb naturalnych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Studia Pedagogiczne, z. 33.'' | *[https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/2575/Krystyna%20Zuchelkowska%20Wielostronne%20nauczanie%20uczenie%20sie%20i%20jego%20wplyw%20na%20wprowadzanie%20dzieci%206%20letnich%20do%20arytmetyki%20liczb%20naturalnych.pdf?sequence=1&isAllowed=y Wielostronne nauczanie dzieci 6-letnich / Krystyna Żuchelkowska.]''Wielostronne nauczanie-uczenie się i jego wpływ na wprowadzenie dzieci 6-letnich do arytmetyki liczb naturalnych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Studia Pedagogiczne, z. 33.'' | ||
− | |||
− | |||
*[https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/2292/Makarewicz%20Realizacja%20koncepcji%20wielostronnego%20ksztalcenia%20na%20lekcjach%20geometrii%20w%20klasach%20nizszych.pdf?sequence=1&isAllowed=y Kształcenie wielostronne w klasach niższych / Jolanta Makarewicz.]''Kształcenie wielostronne na lekcjach geometrii w klasach niższych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Studia Pedagogiczne z. 29.'' | *[https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/2292/Makarewicz%20Realizacja%20koncepcji%20wielostronnego%20ksztalcenia%20na%20lekcjach%20geometrii%20w%20klasach%20nizszych.pdf?sequence=1&isAllowed=y Kształcenie wielostronne w klasach niższych / Jolanta Makarewicz.]''Kształcenie wielostronne na lekcjach geometrii w klasach niższych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Studia Pedagogiczne z. 29.'' | ||
*[https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/2163/Mroz%20Realizacja%20koncepcji%20wielostronnego%20ksztalcenia%20w%20praktyce%20%20pedagogicznej.pdf?sequence=1&isAllowed=y Kształcenie wielostronne / Tadeusz Mróz.]''Realizacja koncepcji wielostronnego kształcenia w praktyce pedagogicznej.'' | *[https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/2163/Mroz%20Realizacja%20koncepcji%20wielostronnego%20ksztalcenia%20w%20praktyce%20%20pedagogicznej.pdf?sequence=1&isAllowed=y Kształcenie wielostronne / Tadeusz Mróz.]''Realizacja koncepcji wielostronnego kształcenia w praktyce pedagogicznej.'' | ||
− | |||
− | |||
*[https://docplayer.pl/41246292-Ksztalcenie-wielostronne-a-ksztaltowanie-postaw-dzieci-w-mlodszym-wieku-szkolnym-w-edukacji-spoleczno-przyrodniczej-zdzislawa-zaclona-rp.html Kształcenie wielostronne w młodszym wieku szkolnym / Zdzisława Zaclona.]''Kształcenie wielostronne a kształtowanie postaw dzieci w młodszym wieku szkolnym w edukacji społeczno - przyrodniczej.'' | *[https://docplayer.pl/41246292-Ksztalcenie-wielostronne-a-ksztaltowanie-postaw-dzieci-w-mlodszym-wieku-szkolnym-w-edukacji-spoleczno-przyrodniczej-zdzislawa-zaclona-rp.html Kształcenie wielostronne w młodszym wieku szkolnym / Zdzisława Zaclona.]''Kształcenie wielostronne a kształtowanie postaw dzieci w młodszym wieku szkolnym w edukacji społeczno - przyrodniczej.'' | ||
Linia 53: | Linia 44: | ||
*[http://dydaktykaogolnauam.blogspot.com/ Współczesne koncepcje kształcenia / Alicja Bystrzycka.]''Porównanie nauczania wielostronnego z nauczaniem problemowym i programowym.'' | *[http://dydaktykaogolnauam.blogspot.com/ Współczesne koncepcje kształcenia / Alicja Bystrzycka.]''Porównanie nauczania wielostronnego z nauczaniem problemowym i programowym.'' | ||
− | | stopka= | + | *[https://www.bryk.pl/wypracowania/pozostale/filozofia/15135-wielostronne-nauczanie.html Wielostronne nauczanie.] ''Opracowanie zamieszczone w serwisie BRYK.pl.'' |
+ | |||
+ | *[https://www.edukacja.edux.pl/p-41277-ksztalcenie-wielostronne.php Kształcenie wielostronne / Ewa Jarosińska.] ''Artykuł zamieszczony na portalu edukacyjnym edux.pl.'' | ||
+ | |||
+ | *[http://www.profesor.pl/publikacja,10499,Artykuly,Ksztaltowanie-wielostronne-i-nauczanie-problemowe-na-lekcjach-historii-w-klasie-IV Kształcenie wielostronne na lekcjach historii / Teresa Lewandowska.]''Scenariusz dotyczący kształtowania wielostronnego i nauczania problemowego na lekcjach historii w klasie IV, zamieszczony w serwisie edukacyjnym Profesor.pl. | ||
+ | |||
+ | *[https://www.bryk.pl/wypracowania/pozostale/dydaktyka/14534-ogniwa-procesu-ksztalcenia-w-okonia.html Ogniwa procesu kształcenia Wincentego Okonia.]''Artykuł zamieszczony w portalu Interia.pl.'' | ||
+ | |||
+ | *[https://rep.up.krakow.pl/xmlui/bitstream/handle/11716/2413/20180209_lt_wielostronne_nauczanie_w_swietle_badan_empirycznych_m_sniezynski.pdf?sequence=3&isAllowed=y Wielostronne nauczanie w świetle badań empirycznych / Marian Śnieżyński.]''Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. KEN w Krakowie, nr 137, wydane w roku 1991.'' | ||
+ | |||
+ | *[https://www.bryk.pl/wypracowania/pozostale/pedagogika/23848-uczenie-sie-przez-przezywanie-wladyslaw-zaczynski-recencja.html "Uczenie się przez przeżywanie" / Władysław Zaczyński.]''Recenzja książki W. Zaczyńskiego zamieszczona w serwisie Bryk.pl.'' | ||
+ | |||
+ | *[http://swiatmojegodziecka.v-net.pl/4-strategie-nauczania-i-uczenia-sie 4 strategie nauczania i uczenia się / Maryla Błońska.]''Artykuł omawiający 4 strategie nauczania i uczenia się proponowane przez Wincentego Okonia.'' | ||
+ | |||
+ | *[https://pedagogika-specjalna.edu.pl/warsztat-pracy/metody-nauczania-wg-wincentego-okonia/ Metody nauczania wg Wincentego Okonia / Patrycja Silniewicz.]'' | ||
+ | |||
+ | *[https://rep.up.krakow.pl/xmlui/bitstream/handle/11716/11771/AF109--01--Edukacja-dla-bezpieczenstwa--Biel.pdf?sequence=1&isAllowed=y/ Edukacja dla bezpieczeństwa w świetle teorii kształcenia wielostronnego / Ewelina Biel.]'' | ||
+ | |||
+ | | stopka= 25 lipca 2023 r. | ||
}} | }} |
Aktualna wersja na dzień 12:29, 25 lip 2023
Definicja
- Teoria kształcenia wielostronnego / W. Okoń. Definicja zagadnienia zawierająca oprócz informacji z zakresu teorii kształcenia wielostronnego również opis odmian uczenia się.
Baza bibliograficzna EDUKACJA
- Nauczanie wielokierunkowe wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.
Multimedia
- Nauczanie wielostronne / Anna T.Prezentacja w Prezi zawierająca definicję nauczania wielostronnego.
- Teoria kształcenia wielostronnego Wincentego Okonia / Marta Komorowska.Prezentacja w Prezi przedstawiająca koncepcję kształcenia wielostronnego oraz trzy rodzaje aktywności i cztery rodzaje zdań naukowych.
- Teoria i praktyka kształcenia wielostronnego / Izabela Ber.Prezentacja w Prezi na temat strategii informacyjnej polegającej na przyswajaniu i asymilacji wiedzy oraz strategii problemowej będącej nauką przez odkrywanie wiedzy.
Artykuły
- Teoria kształcenia wielostronnego / Andrzej Krasiński.Artykuł Teoria kształcenia wielostronnego Wincentego Okonia w dydaktyce szkolnej i katechetycznej, opracowany przez Muzeum Historii Polski do udostępniania w internecie, jest umieszczony w kolekcji cyfrowej bazhum.muzhp.pl gromadzącej zawartość polskich czasopism humanistycznych i społecznych.
- Optymalizacja procesu edukacyjnego / Mieczysław Oryl.Artykuł: Założenia programowe a wielostronne nauczanie i uczenie się w praktyce szkolnej, zamieszczony w Zeszytach Naukowych Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy.
- Teoria kształcenia wielostronnego.Artykuł w trzech częściach, opracowany przez serwis DYDAKTYKA.info., zawierający przesłanki fizjologiczne i psychologiczne oraz cztery kierunki kształcenia
- Od kształcenia wszechstronnego do kształcenia wielostronnego / Anna Barańska.Artykuł poświęcony różnym formom aktywności ucznia oraz roli komputera w procesie kształcenia, zamieszczony na platformie Edukacja Internet Dialog, służącej wymianie poglądów i informacji o współczesnej edukacji.
- Wielostronne nauczanie dzieci 6-letnich / Krystyna Żuchelkowska.Wielostronne nauczanie-uczenie się i jego wpływ na wprowadzenie dzieci 6-letnich do arytmetyki liczb naturalnych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Studia Pedagogiczne, z. 33.
- Kształcenie wielostronne w klasach niższych / Jolanta Makarewicz.Kształcenie wielostronne na lekcjach geometrii w klasach niższych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Studia Pedagogiczne z. 29.
- Kształcenie wielostronne / Tadeusz Mróz.Realizacja koncepcji wielostronnego kształcenia w praktyce pedagogicznej.
- Kształcenie wielostronne w młodszym wieku szkolnym / Zdzisława Zaclona.Kształcenie wielostronne a kształtowanie postaw dzieci w młodszym wieku szkolnym w edukacji społeczno - przyrodniczej.
- Współczesne koncepcje kształcenia / Alicja Bystrzycka.Porównanie nauczania wielostronnego z nauczaniem problemowym i programowym.
- Wielostronne nauczanie. Opracowanie zamieszczone w serwisie BRYK.pl.
- Kształcenie wielostronne / Ewa Jarosińska. Artykuł zamieszczony na portalu edukacyjnym edux.pl.
- Kształcenie wielostronne na lekcjach historii / Teresa Lewandowska.Scenariusz dotyczący kształtowania wielostronnego i nauczania problemowego na lekcjach historii w klasie IV, zamieszczony w serwisie edukacyjnym Profesor.pl.
- Ogniwa procesu kształcenia Wincentego Okonia.Artykuł zamieszczony w portalu Interia.pl.
- Wielostronne nauczanie w świetle badań empirycznych / Marian Śnieżyński.Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. KEN w Krakowie, nr 137, wydane w roku 1991.
- "Uczenie się przez przeżywanie" / Władysław Zaczyński.Recenzja książki W. Zaczyńskiego zamieszczona w serwisie Bryk.pl.
- 4 strategie nauczania i uczenia się / Maryla Błońska.Artykuł omawiający 4 strategie nauczania i uczenia się proponowane przez Wincentego Okonia.
Dostępność sprawdzono: 25 lipca 2023 r.