Style wychowania: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
m
 
(Nie pokazano 1 wersji utworzonej przez jednego użytkownika)
Linia 12: Linia 12:
 
==== Baza bibliograficzna EDUKACJA ====
 
==== Baza bibliograficzna EDUKACJA ====
  
*[https://aleph.dbp.dolnyslask.pl/F?func=find-acc&acc_sequence=000016599 Wychowanie] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.''
+
*[https://aleph.dbp.dolnyslask.pl/F?func=find-c&ccl_term=WRD+%3D+%28+Style+wychowania+%29&local_base=DBP03&x=27&y=9 Style wychowania] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.''
  
  
Linia 41: Linia 41:
  
 
</div>
 
</div>
| stopka= 10 października 2022 r.
+
| stopka= 9 marca 2023 r.
 
}}
 
}}

Aktualna wersja na dzień 12:56, 5 maj 2023


Definicje

  • Metody wychowania Definicja zagadnienia zamieszczona w Wikipedii.
  • Wychowanie - definicja zagadnienia, pochodząca z zasobów Wolnej encyklopedii Wikipedia.


Baza bibliograficzna EDUKACJA

  • Style wychowania wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Artykuły

  • Style wychowania W artykule scharakteryzowane zostały główne style wychowania w rodzinie. Omówiono również najważniejsze funkcje rodziny i ich wpływ na wychowanie dziecka.
  • Style wychowania i postawy rodzicielskie W artykule zostały szczegółowo omówione style wychowania: demokratyczny, autokratyczny, liberalny, niekonsekwentny, okazjonalny. Opisano również pozytywne (akceptacja, współdziałanie z dzieckiem, rozumna swoboda, uznanie praw dziecka) i negatywne (odtrącająca, unikająca, nadmiernie chroniąca, nadmiernie wymagająca) postawy rodzicielskie.
  • Style wychowania / Maria Juroszek W artykule podano m. in. definicję stylu wychowania oraz typologię rodzin wg M. Przetacznikowej. Autorka, która jest pracownikiem Szkoły Podstawowej nr 1 w Jaworzynce szeroko opisała charakterystykę poszczególnych stylów wychowania.
  • Style wychowania w rodzinie W artykule wskazano trzy główne style wychowania. Omówiono każdy ze stylów w aspekcie wychowania w szkole i w rodzinie. Zawarto również wskazówki, jaki styl stosować w wychowaniu.
  • Jakie są style wychowania? / Kamila A. Paszelke W artykule omówiono style wychowania w rodzinie (autorytatywny, czyli styl wzajemny; permisywny, czyli styl pobłażliwy; autorytarny, czyli styl rygorystyczny, niedbały, czyli styl niezaangażowany. Do każdego sposobu dołączono informacje o tym, jak dany styl wychowania wpływa na dziecko. Artykuł zakończony jest wskazówkami dotyczącymi możliwości stosowania stylów wychowania w codziennym życiu.
  • Style wychowania W artykule przedstawiono zagadnienia stylów wychowania. Wyróżniono i omówiono następujące style wychowania: liberalny, demokratyczny, okazjonalny, niekonsekwentny, autokratyczny. Szczegółowo opisano postawy rodzicielskie pozytywne (współdziałanie z dzieckiem, uznanie praw dziecka, akceptacja, rozumna swoboda) i negatywne (unikająca, nadmiernie wymagająca, odtrącająca, nadmiernie chroniąca). Krótko przedstawiono również informacje na temat stylów wychowania w szkole."
  • Relacje między stylem wychowania w rodzinie a stylem zarządzania w firmie / Anna Jurczak Artykuł w czasopismie "Wychowanie w Rodzinie" (1/2019), w którym omówiono relacje panujące między poszczególnymi stylami wychowania (autokratycznym, liberalnym, demokratycznym, niekonsekwentnym) a stylami zarządzania (przymusowym, partnerskim, demokratycznym, autorytarnym, ustawowym/procesowym, rolą przywódcy, rolą opiekuna, coachingiem). W pracy opisano podobieństwa między stylami zarządzania (zdefiniowanymi przez D. Golemana) a wychowania (według myśli klasycznej). Szczególnie uwzględniono postawy i metody przyjmowane przez osoby decyzyjne w zależności od ich cech charakteru lub oczekiwanych rezultatów. ."




Dostępność sprawdzono: 9 marca 2023 r.