Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
(Nie pokazano 3 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 13: | Linia 13: | ||
'''Baza bibliograficzna EDUKACJA''' | '''Baza bibliograficzna EDUKACJA''' | ||
− | *[https://aleph.dbp. | + | *[https://aleph.dbp.dolnyslask.pl/F?func=find-c&ccl_term=WKR+%3D+%28+Dziecko+a+telewizja+%29&local_base=DBP03&x=22&y=3 Integracja sensoryczna / Integracja percepcyjno-motoryczna] ''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.'' |
Aktualna wersja na dzień 12:45, 26 kwi 2023
Portale, serwisy
- Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej SI. Informacje o teorii, diagnozie i terapii zaburzeń integracji sensorycznej - odrębne serwisy dla rodziców (m.in. opis objawów, kwestionariusz sensomotoryczny, literatura, warsztaty) oraz dla lekarzy (zawiera m.in. ofertę kursów i szkoleń dla terapeutów SI).
- Integracja sensoryczna. Serwis dla rodziców i specjalistów poszukujących informacji o integracji sensorycznej. Strona Zbigniewa Przyrowskiego, pedagoga zajmującego się terapią dzieci w zakresie integracji sensorycznej. Charakterystyka zaburzeń, narzędzia diagnostyczne, kwestionariusze, standardy diagnozy i terapii, oferta szkoleń z zakresu terapii integracji sensorycznej.
Baza bibliograficzna EDUKACJA
- Integracja sensoryczna / Integracja percepcyjno-motoryczna wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.
WEBowaDBP
- Integracja sensoryczna wyselekcjonowane materiały, opublikowane w WEBowejDBP, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu i jej filiach, do wykorzystania w pracy nauczycieli oraz innych pracowników szkół i placówek oświatowych.
Artykuły
- Rola terapeuty integracji sensorycznej w procesie autorehabilitacji dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Magdalena Wójcik Istota oddziaływań terapeuty w szeroko pojmowanym procesie autorehabilitacji dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
- Ocena zachowania dziecka z zaburzeniem integracji sensorycznej / Agnieszka Radzimińska i in. Narzędzia i metody wykorzystywane przy stawianiu wstępnej diagnozy zaburzeń SI.
- Ćwiczenia wspomagające integrację sensoryczną / Marta Tyczyńska Zestaw prostych ćwiczeń wspomagających integrację sensoryczną, które rodzic może przeprowadzić zw swoim dzieckiem.
- Zaburzenia integracji sensorycznej jako utrudnienie w rozwoju dziecka / Anna Jakoniuk-Diallo. Na czym polegają zaburzenia integracji sensorycznej? Najczęstsze symptomy zaburzeń integracji. Zaburzenia integracji sensorycznej a inne typy zaburzeń. Diagnoza i terapia dziecka.
- Jakie zachowania dziecka mogą wskazywać na zaburzenia integracji sensorycznej? / Anna Dobrzyńska, Aneta Szalińska Kiedy i w jaki sposób manifestują się objawy dysfunkcji integracji sensorycznej? Objawy zaburzeń u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Trudności w uczeniu się a zaburzenia integracji sensorycznej / Renata Borowiecka. Podstawy teoretyczne procesów integracji sensorycznej. Etapy rozwoju integracji sensorycznej. Zaburzenia integracji sensorycznej, Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na proces uczenia się. Jak pedagog – terapeuta może wspomóc proces terapii dziecka z zaburzeniami SI? Artykuł zawiera również przykłady ćwiczeń stosowanych w terapii dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
- Integracja sensoryczna. Wybrane wskaźniki zaburzeń / Zbigniew Przyrowski. Autor przedstawia wybrane przejawy-wskaźniki zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci w okresie poniemowlęcym, w wieku przedszkolnym i w wieku szkolnym.
- Zaburzenia Integracji Sensorycznej, czy ADHD? / Zbigniew Przyrowski. Dotyczy problemów diagnozy dzieci hiperaktywnych. Autor zwraca uwagę na częste współwystępowanie obu syndromów ADHD i Zaburzeń Integracji Sensorycznej i zbyt pochopne diagnozowanie zespołu ADHD u dzieci które maja głównie typowe objawy Zaburzeń Integracji Sensorycznej, charakteryzujące się silnym poszukiwaniem wrażeń płynących z ruchu. By osiągnąć sukces w terapii należy dokładnie zróżnicować te grupy dzieci.
- Diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej / Anna Robakowska. Cele pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej, metody diagnozowania zaburzeń integracji sensorycznej, rodzaje i efekty oddziaływań rehabilitacyjnych.
- Integracja sensoryczna - co powinno niepokoić? / Urszula Kruszewska-Mazurek. Czym jest integracja sensoryczna i po czym poznać, że dziecko ma zaburzenia integracji sensorycznej.
- Materiał dla nauczycieli/ rodziców zawierający ćwiczenia z elementami terapii integracji sensorycznej / Kamila Ujma Propozycje ćwiczeń usprawniających układy przedsionkowo-proprioceptywny i dotykowy, małą motorykę i grafomotorykę oraz ćwiczeń wspomagających koordynację półkul mózgowych.
Dostępność sprawdzono: 24 września 2018 r.