Cyberprzemoc: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
 
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 23: Linia 23:
  
 
'''Baza bibliograficzna Edukacja '''
 
'''Baza bibliograficzna Edukacja '''
*[https://aleph.dbp.wroc.pl/F?func=find-word&scan_code=WRD&rec_number=001712032&scan_word=cyberprzemoc Cyberprzemoc]''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji''.
+
*[https://aleph.dbp.dolnyslask.pl/F?func=find-c&ccl_term=WRD+%3D+%28+cyberprzemoc+%29&local_base=DBP03&x=47&y=11 Cyberprzemoc]''wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji''.
  
  
Linia 36: Linia 36:
 
*[http://www.youtube.com/watch?v=he4dmsKabeQ  Cyberprzemoc]  - ''film''
 
*[http://www.youtube.com/watch?v=he4dmsKabeQ  Cyberprzemoc]  - ''film''
 
*[https://www.youtube.com/watch?v=L6A0caZdtCg  Cyberprzemoc] -  ''film edukacyjny''
 
*[https://www.youtube.com/watch?v=L6A0caZdtCg  Cyberprzemoc] -  ''film edukacyjny''
*[https://www.youtube.com/watch?v=BmN-GGt-JrM Cyberprzemoc]  -  ''film edukacyjny''
 
 
* [https://www.youtube.com/watch?v=fdYMGkoarOQ  Cyberprzemoc : nie stosuj : nie lajkuj : nie udostępniaj] - ''film mający uwrażliwić uczniów na zjawisko cyberprzemocy. Zwrócić uwagę, że bezmyślne, komentarze czy udostępnienia mogą wyrządzić krzywdę drugiemu człowiekowi.''
 
* [https://www.youtube.com/watch?v=fdYMGkoarOQ  Cyberprzemoc : nie stosuj : nie lajkuj : nie udostępniaj] - ''film mający uwrażliwić uczniów na zjawisko cyberprzemocy. Zwrócić uwagę, że bezmyślne, komentarze czy udostępnienia mogą wyrządzić krzywdę drugiemu człowiekowi.''
 
*[http://www.youtube.com/watch?v=QTsvEcAERA4 Film] - ''o przemocy w Internecie.''
 
*[http://www.youtube.com/watch?v=QTsvEcAERA4 Film] - ''o przemocy w Internecie.''
Linia 60: Linia 59:
 
*[http://www.bursa1.poznan.pl/fotki/file/Cyberdzieci%20-%20cyberprzemoc%20pdf.pdf Cyberprzemoc - cyberdzieci] - ''o pokoleniu Z, o formach cyberprzemocy i cyberstalkingu.''
 
*[http://www.bursa1.poznan.pl/fotki/file/Cyberdzieci%20-%20cyberprzemoc%20pdf.pdf Cyberprzemoc - cyberdzieci] - ''o pokoleniu Z, o formach cyberprzemocy i cyberstalkingu.''
 
*[http://sppt.edunet.tarnow.pl/res/SPPT_0/cyberprzemoc_wyk_kon.pdf Cyberprzemoc - pokrętna droga do poszukiwania szczęścia / Wacław Srebro] - ''materiały z XIV Miejskiej Konferencji w Tarnowie "Cyberprzestępstwo - nowym wyzwaniem wychowawczym.''  
 
*[http://sppt.edunet.tarnow.pl/res/SPPT_0/cyberprzemoc_wyk_kon.pdf Cyberprzemoc - pokrętna droga do poszukiwania szczęścia / Wacław Srebro] - ''materiały z XIV Miejskiej Konferencji w Tarnowie "Cyberprzestępstwo - nowym wyzwaniem wychowawczym.''  
*[http://meritum.mscdn.pl/meritum/moduly/egzempl/17/17_81_abc.pdf  Cyberprzestępczość szkolna - zasady odpowiedzialności / Dariusz Skrzyński] -  ''w artykule przedstawiono kwestie definicyjne oraz rodzaje cyberprzestępstw: hacking, cracking, cyberbullying. ''
 
 
* [http://info.wiara.pl/doc/1022240.Dzieci-same-zadaja-cyberprzemoc Dzieci same zadają cyberprzemoc] - ''streszczenie wyników Raportu Norton Online Family, dotyczącego cyberprzemocy w 24 krajach.''
 
* [http://info.wiara.pl/doc/1022240.Dzieci-same-zadaja-cyberprzemoc Dzieci same zadają cyberprzemoc] - ''streszczenie wyników Raportu Norton Online Family, dotyczącego cyberprzemocy w 24 krajach.''
 
*[http://www.niebieskalinia.pl/pismo/wydania/dostepne-artykuly/5590-jak-edukowac-by-zwalczac-przemoc Jak edukować by zwalczać przemoc? / Agnieszka Sosińska] - ''Definicja cyberprzemocy. Wskazówki do zapobiegania cyberprzemocy. Propozycja do nabycia bezpłatnego poradnika dla nauczycieli pt. "Bądź bezpieczny w sieci". ''
 
*[http://www.niebieskalinia.pl/pismo/wydania/dostepne-artykuly/5590-jak-edukowac-by-zwalczac-przemoc Jak edukować by zwalczać przemoc? / Agnieszka Sosińska] - ''Definicja cyberprzemocy. Wskazówki do zapobiegania cyberprzemocy. Propozycja do nabycia bezpłatnego poradnika dla nauczycieli pt. "Bądź bezpieczny w sieci". ''
Linia 68: Linia 66:
 
*[http://www.deon.pl/inteligentne-zycie/wychowanie-dziecka/art,283,stalking-cien-zla,strona,1.html Stalking - cień zła? / Ilona Gołębiewska] - ''przedstawiono zjawisko obsesyjnego prześladowania albo molestowania skierowane bezpośrednio do osoby będącej ofiarą. Przyczyny stalkingu. Relacja sprawca - ofiara. Przeciwdziałanie.''  
 
*[http://www.deon.pl/inteligentne-zycie/wychowanie-dziecka/art,283,stalking-cien-zla,strona,1.html Stalking - cień zła? / Ilona Gołębiewska] - ''przedstawiono zjawisko obsesyjnego prześladowania albo molestowania skierowane bezpośrednio do osoby będącej ofiarą. Przyczyny stalkingu. Relacja sprawca - ofiara. Przeciwdziałanie.''  
 
*[http://www.sportosporto.pl/Archiwa/Przemoc/cz.VI.pdf  System reagowania w szkole na ujawnienie cyberprzemocy / Anna Borkowska, Dorota Macander]  ''- przedstawiono procedurę, zawierającą zasady postępowania pracowników szkoły w sytuacji ujawnienia cyberprzemocy. Jest podpowiedzią, jak i kiedy nauczyciel (dyrektor szkoły) powinien reagować wobec uczniów (ofiar,sprawców i świadków), o czym powinni dowiedzieć się rodzice.''
 
*[http://www.sportosporto.pl/Archiwa/Przemoc/cz.VI.pdf  System reagowania w szkole na ujawnienie cyberprzemocy / Anna Borkowska, Dorota Macander]  ''- przedstawiono procedurę, zawierającą zasady postępowania pracowników szkoły w sytuacji ujawnienia cyberprzemocy. Jest podpowiedzią, jak i kiedy nauczyciel (dyrektor szkoły) powinien reagować wobec uczniów (ofiar,sprawców i świadków), o czym powinni dowiedzieć się rodzice.''
*[http://www.spn.nieporet.pl/pliki/konferencja/zagrozenia_cyberprzestrzeni.pdf  Zagrożenia cyberprzestrzeni - materiały dla rodziców / Iwona Konopka] - o'' zagrożeniach jakie napotyka młody człowiek w Internecie oraz o zasadach bezpiecznego korzystania z niego.''
 
 
*[http://edunet.tarnow.pl/res/edunet_portal/przemoc_r_wie_nicza_z_wykorzystaniem_nowych_technologii_informacyjnych.pdf  Zjawisko przemocy rówieśniczej z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych / Agnieszka Lotos]  ''przedstawiono analizę badań, w których nacisk został położony na przemoc rówieśniczą z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych, m. in. takich jak: dręczenie, straszenie, obrażanie przez telefon komórkowy, smsy, emaile, komunikatory typu gg; umieszczanie w Internecie i rozsyłanie obraźliwych i krzywdzących dla innych zdjęć, filmików, informacji.''
 
*[http://edunet.tarnow.pl/res/edunet_portal/przemoc_r_wie_nicza_z_wykorzystaniem_nowych_technologii_informacyjnych.pdf  Zjawisko przemocy rówieśniczej z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych / Agnieszka Lotos]  ''przedstawiono analizę badań, w których nacisk został położony na przemoc rówieśniczą z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych, m. in. takich jak: dręczenie, straszenie, obrażanie przez telefon komórkowy, smsy, emaile, komunikatory typu gg; umieszczanie w Internecie i rozsyłanie obraźliwych i krzywdzących dla innych zdjęć, filmików, informacji.''
  
Linia 78: Linia 75:
  
  
| stopka= 5 sierpnia 2021 r.
+
| stopka= 10 czerwca 2022 r.
 
}}
 
}}

Aktualna wersja na dzień 13:15, 19 kwi 2023


Definicje


Podstawy prawne


Portale, serwisy, fora

  • Dyżurnet.pl -punkt kontaktowy, który przyjmuje zgłoszenia dotyczące nielegalnych treści w Internecie.
  • S@ferinternet.pl -priorytetem programu "Safer Internet" na lata 2009-2013 jest zwalczanie cyberprzemocy i uwodzenia dzieci w Internecie.


Baza bibliograficzna Edukacja

  • Cyberprzemocwyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Webowa DBP

Wyselekcjonowane materiały umieszczone w WEBowejDBP zostały opracowane i udostępnione do wykorzystania w pracy wszystkich typów szkół i placówek.


Multimedia


Książki


Scenariusze zajęć


Artykuły


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 10 czerwca 2022 r.