Relacje uczeń-nauczyciel: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 15: Linia 15:
  
 
'''Artykuły'''
 
'''Artykuły'''
 +
 +
*[https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/1796/Monika%20Lewicka%20Dialogiczny%20wymiar%20relacji%20nauczyciel%20-%20uczen.pdf?sequence=1&isAllowed=y Dialogiczny wymiar relacji nauczyciel – uczeń / Monika Lewicka] ''Próba rekonstrukcji poglądów głównych przedstawicieli filozofii dialogu w obszarze relacji nauczyciel-uczeń. Specyfika tej relacji występujących w szkole. Przeszkody utrudniające dialog między nauczycielem a uczniem.''
  
 
*[https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-5ed75123-c247-4da8-bb03-18dfc84d2e71/c/037_ETI_nr_Vol_7_3_Relacje_uczen.pdf Relacje uczeń–nauczyciel kluczem do udanego nauczania /Emilia Musiał] ''Próba zwrócenia uwagi na rolę relacji między uczniami i nauczycielami, od których zależą nie tylko zainteresowania i zamiłowania uczniów do danego przedmiotu, ich wyniki i konkretne wiadomości, ale także to, jak będzie im się wiodło w życiu i jak rozwiną się jako ludzie, także w kontekście relacji online.''
 
*[https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-5ed75123-c247-4da8-bb03-18dfc84d2e71/c/037_ETI_nr_Vol_7_3_Relacje_uczen.pdf Relacje uczeń–nauczyciel kluczem do udanego nauczania /Emilia Musiał] ''Próba zwrócenia uwagi na rolę relacji między uczniami i nauczycielami, od których zależą nie tylko zainteresowania i zamiłowania uczniów do danego przedmiotu, ich wyniki i konkretne wiadomości, ale także to, jak będzie im się wiodło w życiu i jak rozwiną się jako ludzie, także w kontekście relacji online.''

Wersja z 13:20, 28 mar 2023


Podstawy prawne


EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism

  • Relacje nauczyciel-uczeń wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.


Artykuły

  • Relacje uczeń–nauczyciel kluczem do udanego nauczania /Emilia Musiał Próba zwrócenia uwagi na rolę relacji między uczniami i nauczycielami, od których zależą nie tylko zainteresowania i zamiłowania uczniów do danego przedmiotu, ich wyniki i konkretne wiadomości, ale także to, jak będzie im się wiodło w życiu i jak rozwiną się jako ludzie, także w kontekście relacji online.
  • Jak kształtować relacje miedzy uczniem a nauczycielem? / Weronika Umerle Przedstawiono m. in. cechy jakie powinien posiadać nauczyciel, które wpływają na jakość relacji między nauczycielem a uczniami. Blokady komunikacji interpersonalnej na linii nauczyciel – uczeń. Czynniki ułatwiające komunikację. Mechanizmy obronne uczniów i strategie przetrwania stosowane przez nauczycieli wobec nich stosowane po to, by stworzyć właściwe warunki do nauczania.
  • Psychologiczne uwarunkowania relacji nauczyciel–uczeń / Krystyna Węgrzyn-Białogłowicz Omówienie teoretyczne podstaw relacji pomiędzy nauczycielem a uczniem. W treści zwrócono uwagę na psychologiczne uwarunkowania, będące gwarantem skutecznej formy porozumienia i kształtowania pozytywnych relacji nauczyciela z uczniami w zespole klasowym. Zasygnalizowano różnice pomiędzy poszczególnymi modelami komunikowania się, jak również wskazano czynniki będące nieodzownym elementem pozytywnych relacji nauczyciela z uczniem. Omówiono blokady i bariery skutecznie utrudniające nie tylko kształtowanie pozytywnych relacji, ale decydujące o kształtowaniu tożsamości uczniów. Zwrócono uwagę na jakość relacji nauczyciela z uczniami w kontekście jego indywidualnych stylów komunikacyjnych.


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 28 marca 2023 r.