Kompetencje nauczyciela: Różnice pomiędzy wersjami

Z linki
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 22: Linia 22:
  
 
*[http://www.fhpv.unipo.sk/ktechv/inedutech2007/kniznica/pdf_doc/walat.pdf Projektowanie hipermedialnych opracowań dydaktycznych jako kluczowe kompetencje nauczyciela / Wojciech Walat] ''Autor (Uniwersytet Rzeszowski, Instytut Techniki) publikacji stwierdza, że jedną z kluczowych kompetencji nauczyciela jest projektowanie hipermedialnych opracowań dydaktycznych (HPD). Omawia składowe komponenty procedury projektowania opracowania hipermedialnego programu dydaktycznego: określenie ogólnych celów dydaktycznych, analizę dydaktyczną, charakterystykę psychofizyczną uczniów (odbiorców HPD), opracowanie narzędzi kontroli wstępnej, strategii nauczania, właściwe projektowanie i wykonanie opracowania dydaktycznego (HPD). Procedurę kończy przygotowanie narzędzi pomiaru kontroli bieżącej oraz kontroli zbierającej.''
 
*[http://www.fhpv.unipo.sk/ktechv/inedutech2007/kniznica/pdf_doc/walat.pdf Projektowanie hipermedialnych opracowań dydaktycznych jako kluczowe kompetencje nauczyciela / Wojciech Walat] ''Autor (Uniwersytet Rzeszowski, Instytut Techniki) publikacji stwierdza, że jedną z kluczowych kompetencji nauczyciela jest projektowanie hipermedialnych opracowań dydaktycznych (HPD). Omawia składowe komponenty procedury projektowania opracowania hipermedialnego programu dydaktycznego: określenie ogólnych celów dydaktycznych, analizę dydaktyczną, charakterystykę psychofizyczną uczniów (odbiorców HPD), opracowanie narzędzi kontroli wstępnej, strategii nauczania, właściwe projektowanie i wykonanie opracowania dydaktycznego (HPD). Procedurę kończy przygotowanie narzędzi pomiaru kontroli bieżącej oraz kontroli zbierającej.''
 
*[http://www.cen.uni.wroc.pl/Pliki/13.pdf Kompetencje nauczyciela w Unii Europejskiej / Mirosław Sielatycki] ''Autor przedstawia efekty debaty i pracy grupy roboczej (powołanej przez Komisję Europejską) na konferencji w Brukseli w dn. 10-21 czerwca 2005 r. w związku z realizacją wdrażania dokumentu "Edukacja w Europie: różne systemy kształcenia i szkolenia - wspólne cele do roku 2010". Grupa powołana z przedstawicieli 25 państw, zajmowała się zagadnieniem opisu kompetencji, kwalifikacji i profilu nauczyciela w Unii Europejskiej.''
 
  
 
*[http://www.edukacyjne.dyskursy.univ.szczecin.pl/standardy.htm O standardach kompetencji zawodowych nauczycieli/ Elżbieta Perzycka,Justyna Nowotniak] ''Przykłady standardów krajów reformujących oświatę oraz próba opracowania standardów z uwzględnieniem warunków panujących w  polskiej szkole.''
 
*[http://www.edukacyjne.dyskursy.univ.szczecin.pl/standardy.htm O standardach kompetencji zawodowych nauczycieli/ Elżbieta Perzycka,Justyna Nowotniak] ''Przykłady standardów krajów reformujących oświatę oraz próba opracowania standardów z uwzględnieniem warunków panujących w  polskiej szkole.''

Wersja z 08:52, 30 lis 2022


EDUKACJA – baza bibliograficzna artykułów z czasopism

Kompetencje nauczycieli wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.

Multimedia

Artykuły

  • Reprezentacje kompetencji nauczycieli w indywidualnych doświadczeniach edukacyjnych kandydatów na nauczycieli / Anna Kwatera Analiza pisemnych wypowiedzi studentek i studentów kierunków nauczycielskich na temat istotnych kompetencji ich własnych nauczycieli na wcześniejszych etapach kształcenia oraz ich deficytów, przejawianych w postaci konkretnych zachowań obserwowanych, doświadczanych, docenianych lub kwestionowanych. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na główne pytanie badawcze, dotyczące jakości znaczeń nadawanych poszczególnym kompetencjom nauczycieli lub ich deficytom, w kontekście kształtowania się profesjonalizmu zawodowego.
  • Projektowanie hipermedialnych opracowań dydaktycznych jako kluczowe kompetencje nauczyciela / Wojciech Walat Autor (Uniwersytet Rzeszowski, Instytut Techniki) publikacji stwierdza, że jedną z kluczowych kompetencji nauczyciela jest projektowanie hipermedialnych opracowań dydaktycznych (HPD). Omawia składowe komponenty procedury projektowania opracowania hipermedialnego programu dydaktycznego: określenie ogólnych celów dydaktycznych, analizę dydaktyczną, charakterystykę psychofizyczną uczniów (odbiorców HPD), opracowanie narzędzi kontroli wstępnej, strategii nauczania, właściwe projektowanie i wykonanie opracowania dydaktycznego (HPD). Procedurę kończy przygotowanie narzędzi pomiaru kontroli bieżącej oraz kontroli zbierającej.


Zestawienia bibliograficzne



Dostępność sprawdzono: 30 listopada 2022 r.