Przedsiębiorczość: Różnice pomiędzy wersjami
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
M.Sikorska (dyskusja | edycje) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[KATEGORIA:DYDAKTYKI SZCZEGÓŁOWE]] | [[KATEGORIA:DYDAKTYKI SZCZEGÓŁOWE]] | ||
− | + | {{Hasla | |
+ | | tytuł= | ||
+ | | treść= | ||
+ | '' | ||
'''Programy, podręczniki''' | '''Programy, podręczniki''' | ||
Linia 6: | Linia 9: | ||
*[https://podstawaprogramowa.pl/Liceum-technikum/Podstawy-przedsiebiorczosci Podstawa programowa - Liceum/technikum - Podstawy przedsiębiorczości] | *[https://podstawaprogramowa.pl/Liceum-technikum/Podstawy-przedsiebiorczosci Podstawa programowa - Liceum/technikum - Podstawy przedsiębiorczości] | ||
− | *[https:// | + | *[https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=25470 Podstawy przedsiębiorczości 2.0 : program nauczania podstaw przedsiębiorczości dla szkoły ponadpodstawowej / Grzegorz Kwiatkowski, Jacek Musiałkiewicz] |
+ | |||
+ | *[https://operon.pl/content/download/30900/223185/version/5/file/podstawy_przedsiebiorczosci_program_nauczania_zakres_podstawowy.docx Podstawy przedsiębiorczości : program nauczania dla szkół ponadpodstawowych (liceum i technikum) / Maria Gaertner] | ||
+ | |||
+ | *[https://operon.pl/Oferta/Liceum-i-technikum/Podstawy-przedsiebiorczosci Podręczniki zgodne z nową podstawą programową] ''Oferta Wydawnictwa Pedagogicznego Operon.'' | ||
− | *[https:// | + | *[https://sklep.nowaera.pl/category/podreczniki-szkolne/szkola-ponadpodstawowa?manufacturer=4&subject=391&gclid=EAIaIQobChMI_tSn9pOZ-gIVEdayCh27hAkUEAAYASAAEgJ07fD_BwE&product_list_order=release_date&product_list_dir=desc&p=1 Podręczniki – szkoła ponadpodstawowa]''Oferta Wydawnictwa Nowa Era.'' |
'''Scenariusze zajęć, konspekty''' | '''Scenariusze zajęć, konspekty''' | ||
− | *[https://blog.ceo.org.pl/wp-content/uploads/2020/04/Kim-jest-osoba-przedsi%C4%99biorcza.pdf Kim jest osoba przedsiębiorcza? ] '' Pomysł na lekcję zdalną. Uczniowie i uczennice definiują cechy osób przedsiębiorczych i zastanawiają się, czym wyróżnia się postawa przedsiębiorcza | + | *[https://blog.ceo.org.pl/wp-content/uploads/2020/04/Kim-jest-osoba-przedsi%C4%99biorcza.pdf Kim jest osoba przedsiębiorcza?] ''Pomysł na lekcję zdalną. Uczniowie i uczennice definiują cechy osób przedsiębiorczych i zastanawiają się, czym wyróżnia się postawa przedsiębiorcza. Poziom edukacyjny: szkoła ponadpodstawowa.'' |
− | |||
+ | *[https://blog.ceo.org.pl/wp-content/uploads/2020/04/Czym-jest-piramida-finansowa.pdf Czym jest piramida finansowa?] ''Pomysł na lekcję zdalną. Uczniowie i uczennice zdobywają informacje o tym, w jaki sposób działają piramidy finansowe i tworzą projekt kampanii informacyjnej na jej temat. Poziom edukacyjny: szkoła ponadpodstawowa.'' | ||
+ | *[https://revas.pl/scenariuszelekcji/ Podstawy przedsiębiorczości – scenariusze lekcji] ''Gotowe scenariusze lekcji na przedmiot podstawy przedsiębiorczości opracowane podczas realizacji projektu Akademia Przedsiębiorczości. '' | ||
+ | |||
+ | *[https://www.nbportal.pl/archive/dydaktyka/scenariusze-lekcji/szkola-ponadgimnazjalna/przedsiebiorczosc_ksztal_podstawowe?result_29489_result_page=2 Podstawy przedsiębiorczości - kształcenie podstawowe]''Scenariusze zajęć prezentowane na Portalu Edukacji Ekonomicznej NBP.'' | ||
+ | |||
+ | *[https://www.profesor.pl/publikacje-top,29,Scenariusze,26,Przedsiebiorczosc Scenariusze – Przedsiębiorczość]''Scenariusze zajęć prezentowane w Serwisie Edukacyjnym Profesor.pl.'' | ||
+ | |||
+ | *[https://ekonomiawpraktyce.ceo.org.pl/sites/ekonomiawpraktyce.ceo.org.pl/files/scenariusz_3_postepowanie_interwencyjne_a_polubowne_sierpien2019.pdf Scenariusz zajęć do przedmiotu Podstawy Przedsiębiorczości / Urszula Małek]''Temat zajęć „Postępowanie interwencyjne a polubowne Rzecznika Finansowego – które wybrać?”'' | ||
'''Portale, serwisy''' | '''Portale, serwisy''' | ||
− | *[https://www. | + | *[https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/edukacja/zasoby.html NBP - Portal Edukacji Ekonomicznej] ''Portal Narodowego Banku Polskiego – Edukacja – Zasoby edukacyjne, udostępnia w swoich zasobach wiele pomocy dydaktycznych, m.in. animacje, gry, komiksy, filmy, a także scenariusze zajęć dla poszczególnych treści programowych.'' |
− | |||
'''Edukacja''' – baza bibliograficzna artykułów z czasopism | '''Edukacja''' – baza bibliograficzna artykułów z czasopism | ||
Linia 27: | Linia 40: | ||
'''Książki''' | '''Książki''' | ||
− | *[ | + | *[https://www.frse.org.pl/brepo/panel_repo_files/2021/02/18/4tvapj/ksztaltowanie-online-mvri5it.pdf Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych / red. nauk. Tomasz Rachwał] ''Publikacja omawiająca następujące zagadnienia: przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa, kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych w edukacji, doświadczenia międzynarodowe w zakresie kształtowania kompetencji przedsiębiorczych.'' |
− | *[https://eurydice.org.pl/wp-content/uploads/2017/01/PL_Entrepreneurship-Education.pdf Nauczanie przedsiębiorczości w szkołach w Europie] ''Publikacja omawiająca następujące zagadnienia: definicje i kontekst nauczania przedsiębiorczości, strategie i programy finansowania, szkolne programy nauczania, kształcenie i formy wsparcia dla nauczycieli, miejsce nauczania przedsiębiorczości w czterech kluczowych obszarach. '' | + | *[https://eurydice.org.pl/wp-content/uploads/2017/01/PL_Entrepreneurship-Education.pdf Nauczanie przedsiębiorczości w szkołach w Europie] ''Publikacja omawiająca następujące zagadnienia: definicje i kontekst nauczania przedsiębiorczości, strategie i programy finansowania, szkolne programy nauczania, kształcenie i formy wsparcia dla nauczycieli, miejsce nauczania przedsiębiorczości w czterech kluczowych obszarach.'' |
'''Artykuły''' | '''Artykuły''' | ||
− | *[https://www.schooleducationgateway.eu/pl/pub/resources/tutorials/entrepreneurship-empowering-y.htm Przedsiębiorczość – wyposażanie uczniów w kreatywność i zdolność do podejmowania inicjatywy] '' Poradnik omawiający: czym jest przedsiębiorczość jako kompetencja, w jaki sposób przedsiębiorczość nauczana jest w Europie, jak można wdrożyć edukację w ramach przedsiębiorczości na swoich zajęciach w klasie, dzielenia się doświadczeniami oraz zdobywania większej wiedzy i umiejętności. '' | + | *[https://www.schooleducationgateway.eu/pl/pub/resources/tutorials/entrepreneurship-empowering-y.htm Przedsiębiorczość – wyposażanie uczniów w kreatywność i zdolność do podejmowania inicjatywy] '' Poradnik omawiający: czym jest przedsiębiorczość jako kompetencja, w jaki sposób przedsiębiorczość nauczana jest w Europie, jak można wdrożyć edukację w ramach przedsiębiorczości na swoich zajęciach w klasie, dzielenia się doświadczeniami oraz zdobywania większej wiedzy i umiejętności.'' |
− | + | | stopka= 16 września 2022 r. |
Wersja z 13:15, 16 wrz 2022
{{Hasla | tytuł= | treść=
Programy, podręczniki
- Podręczniki zgodne z nową podstawą programową Oferta Wydawnictwa Pedagogicznego Operon.
- Podręczniki – szkoła ponadpodstawowaOferta Wydawnictwa Nowa Era.
Scenariusze zajęć, konspekty
- Kim jest osoba przedsiębiorcza? Pomysł na lekcję zdalną. Uczniowie i uczennice definiują cechy osób przedsiębiorczych i zastanawiają się, czym wyróżnia się postawa przedsiębiorcza. Poziom edukacyjny: szkoła ponadpodstawowa.
- Czym jest piramida finansowa? Pomysł na lekcję zdalną. Uczniowie i uczennice zdobywają informacje o tym, w jaki sposób działają piramidy finansowe i tworzą projekt kampanii informacyjnej na jej temat. Poziom edukacyjny: szkoła ponadpodstawowa.
- Podstawy przedsiębiorczości – scenariusze lekcji Gotowe scenariusze lekcji na przedmiot podstawy przedsiębiorczości opracowane podczas realizacji projektu Akademia Przedsiębiorczości.
- Podstawy przedsiębiorczości - kształcenie podstawoweScenariusze zajęć prezentowane na Portalu Edukacji Ekonomicznej NBP.
- Scenariusze – PrzedsiębiorczośćScenariusze zajęć prezentowane w Serwisie Edukacyjnym Profesor.pl.
- Scenariusz zajęć do przedmiotu Podstawy Przedsiębiorczości / Urszula MałekTemat zajęć „Postępowanie interwencyjne a polubowne Rzecznika Finansowego – które wybrać?”
Portale, serwisy
- NBP - Portal Edukacji Ekonomicznej Portal Narodowego Banku Polskiego – Edukacja – Zasoby edukacyjne, udostępnia w swoich zasobach wiele pomocy dydaktycznych, m.in. animacje, gry, komiksy, filmy, a także scenariusze zajęć dla poszczególnych treści programowych.
Edukacja – baza bibliograficzna artykułów z czasopism
- Przedsiębiorczość wyniki wyszukiwania w bazie Edukacja, tworzonej w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, odsyłające do zbioru artykułów z czasopism, który podlega ciągłej rozbudowie i aktualizacji.
Książki
- Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych / red. nauk. Tomasz Rachwał Publikacja omawiająca następujące zagadnienia: przedsiębiorczość jako kompetencja kluczowa, kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych w edukacji, doświadczenia międzynarodowe w zakresie kształtowania kompetencji przedsiębiorczych.
- Nauczanie przedsiębiorczości w szkołach w Europie Publikacja omawiająca następujące zagadnienia: definicje i kontekst nauczania przedsiębiorczości, strategie i programy finansowania, szkolne programy nauczania, kształcenie i formy wsparcia dla nauczycieli, miejsce nauczania przedsiębiorczości w czterech kluczowych obszarach.
Artykuły
- Przedsiębiorczość – wyposażanie uczniów w kreatywność i zdolność do podejmowania inicjatywy Poradnik omawiający: czym jest przedsiębiorczość jako kompetencja, w jaki sposób przedsiębiorczość nauczana jest w Europie, jak można wdrożyć edukację w ramach przedsiębiorczości na swoich zajęciach w klasie, dzielenia się doświadczeniami oraz zdobywania większej wiedzy i umiejętności.
| stopka= 16 września 2022 r.